سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با دوست پسر سابق دوستم

پرسش

تاریخ ثبت : 11 مهر 1397
2,158  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام...دوست پسر سابق دوستم به من ابراز علاقه کرده و از من خوشش اومده برای دوستی و ازدواج...این خانم بعد جدایی از این اقا عاشق یه نفر دیگه شده و تا پای ازدواج هم رفتن ولی جدا شدن..دوست من که فامیل نزدیک من هم هست خواسته دوباره به سمت این اقا برگرده ولی به علت خیانت خودش این اقا قبول نکرده.و الان این خانم با یه شخص دیگه خودم معرفی کردم زندگی خوبی داره..ولی وقتی این اقا بهش گفته از من خوشش میاد و میخواد با من ازدواج کنه گفته من خودمو میکشم و چنین اجازه ای بهت نمیدم..حتی خواسته شوهرش رو با دوست پسر سابقش اشنا کنه که همچنان این اقا رو در زندگیش داشته باشه...ابن اقا پسر خوبیه و من ازش خوشم میاد...ولی با توجه به اینکه دوست پسر دوستم بوده و اگر ازدواج کنم مادر این خانم و چنتا از فامیل های مشترک این اقا رو میشناسن.احساس عذاب وجدان دارم..نمیدونم با این اقا ادامه بدم یا رابطه ام رو قطع کنم...البنه الان رابطه ای با این خانم ندارم..و اینکه این اقا بهم گفته اصلا براش مهم نیست این خانم و بقیه چه فکری میکنن.ولی امش خودم سرزنش میکنم و حس خوبی ندارم..لطفا راهنماییم کنین ..ممنون..به رابطه ام ادامه بدم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
16 مهر 1397 ساعت 10:29

سلام دوست گرامی


به نظر میرسه شکل و جریان  این رابطه با توجه به روایتی که مطرح نمودید پیش آگهی های خوبی برای برقراری یک رابطهِ مشترکِ بادوام نباشه. شاید  برای یک رابطه ی عاطفی کوتاه مدت، چالشی خاص ایجاد نکنه. هر چند در این مورد نیز باید با احتیاط رفتار کرد.


با این حال شما ناخواسته دارید توی تعاملی قرار می گیرید که ضلع سوم یک رابطه ی مثلثی آسیب زا را شکل میدید. رابطه ی پیشین این دو فرد، هرچند به لحاظ فیزیکی به اتمام رسیده، اما چالش ها و کش و قوس های ذهنی-روانی و اجتماعی اش نه تنها هنوز در رابطه دیده میشه بلکه این احتمال نیز خواهد بود که  در آینده، شکل تهدید و حتی بحران به خودش بگیره. چنین روابطی مستعد رخدادهای گوناگونه. چرا که شروعِ آن، با اما و اگرهای مبهمی آغاز شده. در عین حال این موارد با این فرض صورت می گیرد که اهداف و اولویت های شما با خصوصیات رفتاری و شخصیتی فردِ مقابل همخوان بوده باشد..


علی رغم تمام علاقه و صمیمیتی که در حال حاضر در تعامل عاطفی تون وجود داره ، زمانیکه رابطه در چنین وضعیت هایی قرار میگیره  ادامه ی آن در حال حاضر تا رسیدن به شرایط پایدار  برای طرفین توصیه نمیشه.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه