سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

حس غم یا کمبود

پرسش

تاریخ ثبت : 13 مهر 1397
1,326  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،مجرد،۳۵ ساله،دختر،مستقل و شاغلم،خیلی ب روابط عاطفی اهمیتی نمیدادم و برام مهم نیست،اما چند وقته دقت کردم،نمیدونم چرا استوریا،خوشیا،با هم بودن دوتاییا،زندگیا یه حس عجیب و سوال برام میاره،مث یه خلا،یه نیاز،یه سکوت،یه غم،نمیدونم،نمیفهممش،اصلا تو باغ این داستانا نبودم اما نمیدونم چرا داره برام رو میاد،اصلا هم اهل ازدواج و فکر به این چیزا نبودمو فکر مردم برام اهمیتی نداشته،الام مهم حال و حس درونی خودممه که نمیفمم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
14 مهر 1397 ساعت 21:49

سلام دوست گرامی

ویلیام گلاسر بنیان گذار واقعیت درمانی، در نظریه خود به 5 نیاز اصلی و اساسی انسان اشاره می کند، 

1- نیاز به بقا

2- نیاز به عشق و تعلق

3- نیاز به قدرت و پیشرفت

4- نیاز به آزادی

5- نیاز به تفریح

از طرفی در طرحواره درمانی نیز اولین و اصلی ترین نیازی که ازش صحبت میشه و بناست که حتما برآورده بشه نیاز به امنیت است که در دلش پذیرش بی قید و شرط، دوست داشتن و دوست داشته شدن و همدلی، حمایت، همراهی ،احساس ارزشمندی ، احساس تعلق خاطر داشتن و ... وجود دارد.

با این توضیحات مشخص می شود که نیاز به ارتباط عاطفی از جمله نیاز های اساسی انسان است، حال اینکه تا به الان شما نشانه ای از این نیاز در خود احساس نمی کردید، یا شاید احساس می کردید اما به دلایلی که عنوان نکردید، آن را نادیده و بی اهمیت در نظر می گرفتید، بحثی است که نیاز به توجه ویژه و پیگیری دارد، تا ریشه های این موضوع پیدا شود.

و اینکه الان این احساسات عاطفی که دارید تجربه می کنید ، پیامهایی از روان شماست  و به شما دارد نشان می دهد که این ظرف نیاز به عشق و توجه  و تعلق خالی است و لازم است که پر شود.و این اتفاقا نشانه خوبی است.

از امروز به بعد می توانید گامی مثبت بردارید و فصل جدیدی از زندگی خود را با داشتن تجربه عاطفی آغاز کنید، البته که این مسیر هم فراز و فرود های خودش را دارد درست مثل مراحل دیگر زندگی.اما شما با آموختن مهارتهای ارتباطی می توانید تجربیات خوبی را کسب کنید.

دروس غیر حضوری " ساختن رابطه عاطفی بدون شکست" و " 20+40 نکته نبوغ عاطفی" شما را می تواند برای گام نهادن در این وادی مجهز کنند.

از اینکه به ما  اعتماد کردید از شما سپاسگزارم

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه