سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

وارد رابطه شدن صحیح است یا غلط؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 مهر 1397
1,736  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 34ساله دانشجوی ترم اخر دکتری هستم. تجربه یک رابطه عاطفی عمیق که به دلیل اختلاف فرهنگی و مخالفت خانواده ها به نتیجه نرسید رو دارم.سه سال از اون جریان میگذره و با وجود اینکه خیلی سخت گذشت اما الان حالم خوبه.
در تهران مشغول به کاری برخلاف موقعیت تحصیلی و .. شدم و با یکی از دوستانم زندگی مجردی دارم. به تازگی از شخصی پیشنهاد اشنایی و شروع رابطه داشتم که در برخورد اول به دلم نشسته و معاشرت باهاش برام مطلوب و خوشایند هست. ایشون یکسال از من کوچکتر واهل تهران هستن، تحصیلات دانشگاهی وکار ازاد دارن. پیشنهادش اشنا شدن هست که اگر اکی بودن طرفین با هم به ازدواج برسه اما اینکه از الان قول ازدواج باشه خیر .
دوتا سوال دارم یک اینکه اصلا وارد رابطه بشم یا نه؟ دوم اینکه حد و حدود رابطه باید چقدر باشه؟ اکثر دوستام به من میگن تو خیلی خشک و رسمی با مردها برخورد میکنی و خود این شخص هم در برخورد چهارم پنجم گفت با من مثل همکار ات رفتار میکنی و این ادم رو سرد میکنه.
نیاز دارم یکی باشه توی زندگیم و بودن با این شخص رو دوست دارم اما ترس از اینکه دوباره دلبستگی پیش بیاد اما به نتیجه نرسه ازارم میده.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
18 مهر 1397 ساعت 11:16

سلام دوست گرامی



در مورد پرسش نخست، بله شما می تونید وارد یک رابطه بشید.گاهی شکست در رابطه گذشته باعث میشه ذهنیت شما نسبت به روابط آتی نیز تحت تاثیر قرار بگیره. با این حال هر رابطه ای قاعده و فرمت خاص خودش رو داره.

  ارتباط در بدو شروع، یک تفاهم اولیه ست که بر اساس یک سری معیارها و اولویت های طرفین آغاز میشه و اینطور نیست که از پیش متصور بشیم باید به نتیجه برسه یا نرسه. نکته ی ضروری در هر مرحله از ارتباط، آمادگی برای رویارویی با تغییرات و تفاوت های اجتناب ناپذیره.

 یکی از مهم ترین نکات در برقراری یک رابطه ی متقابل که در عمل کمتر بهش توجه میشه؛ تنظیم و مراقبت از مرزها در پیش ، ابتدا و ادامه ی رابطه هست. در نظر داشتن این حد و مرزها بخصوص در یک رابطه ی عاطفی، بسیار ویژه و حیاتیه.

 گاهی احساس میکنیم چون از فرد مقابل خوشمون میاد و باهاش احساس خوبی داریم ، ناخواسته مرزهای لازم در رابطه رو نادیده می گیریم. 


برای این منظور لازمه در ابتدا بدونید از این رابطه چه می خواهید. چی دوست دارید. ترجیحات و انتظارت واقعی شما چه چیزهایی هستند؟

 ( گاهی اوقات برخی از افراد در رابطه ممکنه به طور معمول بگن که من خیلی دوست دارم. من  عاشق تو هستم. در حالیکه این ممکنه برای شما ناخوشایند نباشه و یا حتی آمادگی لازم برای شنیدنش رو نداشته باشید. با این وجود، از اون بخواهید که چطور و چگونه به  این احساس نسبت به شما رسیده؟ وقتی فرد مقابل  مسئولیت خودش رو در قبال علاقه ای که ایجاد میکنه ابراز میکنه ، بهتر میتونید به یک زبان و نظر مشترک دست پیدا کنید. )


ممکنه در شروع رابطه بسیار تمایل داشته باشید زمان زیادی رو باهمدیگه صرف کنید. با این حال گاهی لازمه زمان هایی رو از هم فاصله داشته باشید. 


خصوصیاتِ شخصیتی، رفتاری ، عاطفی، فکری اعتقادی ، فرهنگی ،مالی و خانوادگی طرفین مورد توجه قرار می گیره؟ لازمه این موارد را در ابتدا و ادامه رابطه، به دقت مورد بررسی قرار داده و به اطلاع فرد مقابل برسونید. گاهی ادامه ی یک رابطه به جهت علاقه، بدون نظر گرفتن این تفاوت ها، موجب آشفتگی مرزها و در هم تنیدگی و چسبندگی شده و خروج از آن را با دشواری زیادی همراه خواهد کرد.


حد و مرزها، دیوار و موانع روابط نیستند. بلکه کمک می کنند متناسب با وضعیتِ موجود، بدون اینکه گارد بگیرید ، بچسبید و یا رها کنید، تصمیم بگیرید تا موضعی مشخص و متناسب  اتخاذ نمایید.


در این راستا و در صورت تمایل،  بهره مندی از  آموزش غیرحضوری ساختن رابطه عاطفی بدون شکست حضورتان پیشنهاد می شود.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه