سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تصمیم زندگی در خارح از کشور و عدم تفاهم با همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 17 مهر 1397
1,003  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
ما ۶ سال است در خارج از کشور زندگی میکنیم و الان اماده ی گرفتن اقامت هستیم ولی همسرم به خاطر پدر و مادرشون به هیج عنوان راضی نمیشن بمونیم . چطور میتونیم در این مسله به تفاهم برسیم و بهترین تصمیم را بگیریم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
18 مهر 1397 ساعت 16:40

سلام دوست گرامی

در نامه شما به شرایطی که پدر و مادر ایشان دارند اشاره ای نکرده اید، اینکه آیا بودن کنارشان ضرورت خاصی دارد؟

گرفتن اقامت آیا الویت و خواسته هر دوی شما بوده است؟

نکاتی را به صورت کلی مطرح می کنم  که احتمال رسیدن به نتیجه را بیشتر می کند.

اولین نکته ای که لازم هست بهش توجه کنید این است که بتوانید  بدون دادن راه حل ، قضاوت یا سرزنشی حرف های ایشان را بشنوید، نگرانی های احتمالی ایشان در مورد پدر و مادرشان را بشنوید،  خیلی وقتها همین که فردی شنیده می شود و احساس می کند درک شده است ، می تواند با عبور از احساسات و هیجانهایش ، تصمیم منطقی تری بگیرد.

در گام بعدی می توانید مزایا و معایب هر دو تصمیم ، ماندن و اقامت گرفتن و برگشتن و از دست دادن اقامت را بررسی کنید ، اگر در اولین گام بخواهید این کار را انجام دهید ممکن است متهم شوید به اینکه ایشان را درک نمی کنید و یا فقط منطقی فکر می کنید.

در این حالت احتمال بیشتری برای رسیدن به نتیجه ای  که مطلوب هر دو باشد فراهم می شود.

تمام راه حل های احتمالی را مشترکا بیان کنید، شاید مسیر هایی باشد که بتوانید کاری کنید که رضایت نسبی هر دوی شما برآورده شود.

در نظر داشته باشید که توافق الزاما به معنی برآورده شدن خواسته هر دو طرف به صورت 100% نیست بلکه ممکن است لازم باشد هر کدام برای رسیدن به نتیجه ای که کمترین آسیب و بیشترین سود را برای خانواده داشته باشد قدری از موضع خود عقب نشینی کنید.

از اینکه به ما اعتماد کردید از شما سپاسگزارم

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی



ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 6
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

19 مهر 1397 ساعت 17:15
سلام و ممنون از پاسختون.والا مادزشون خیلی به همسرم وابسته ان و از روز اول تا الات هر روز زنگ میزدن فقط میپرسیدن کی برمیگردین و گاها با گریه و زاری هم همراه بوده . همسرمم میگن نسبت به پدر و مادر وظیفه داریم و باید برگردیم . ما قبل از اومدن به کانادا تو ایران یک سال و نیم زندکی کردیم و تو اون مدت ما خیلی با مادرشون مشگل داشتیم به خازر وابستگی زیادی که به همسر من دارن ایشون دوتا قرزند دیگه هم دارن ولی حوری صحبت میکنن از نبازسون به برگشت هممسرم که انگار همین یه پسر را دارن. من هم وقتی همسرم میگن مادر قبال والدینمون مسیولیم از نظر دینی نمیدونم چی جواب بدم. خلاصه موندم واقعا چون این حرف وتو میکنه تمام دلایل خوب موندن را. ممنون میشم کمکم کنید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه