سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شوهر بنده همنجسخواه هست.پیرامون این موضوع سوال دارم

پرسش

تاریخ ثبت : 19 مهر 1397
1,922  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.من ۳ ساله که ازدواج کردم.۴ سال هم قبل ازدواج دوست بودیم.شوهرم پر از عشق بود و ابراز میکرد.و بارهاتلاش کرد تا به من رسید.ولی بعد از ازدواج سرد شدو کلاعوض شد.و ازشب اول متوجه شدم که ایشون از سالهای گذشته همنجسخواه هستن...به گفته خودش به خاطرتجاوزی که در کودکی بهش شده.الان بسیار به من علاقه منده ولی میل به همنجس هم داره.به حدی که پنهانی از من با دوستانش رابطه جنسی کامل برقرار میکنه و مفعوله.و من متاسفانه باچشم خودم دیدم ولی بهش نگفتم.اون یکبار برای من توضیح دادو گفت که قبل بوده و اون هم احساسی بوده نه رابطه جنسی و الان دیگه نیست وکنارگذاشته و فقط فکر زندگیشه.ولی من بعدازون دیدم که همچنان رابطه جنسی داره با دوستانش.چاره چیه؟مشاوره هم نمیاد.میگه مامشکلی نداریم.اگر میل به من و رابطه با من نداشت فرق میکرد قضیه.ولی به من میل داره و به همنجس هم میل داره.واقعا گیج هستم به مشاور هم مراجعه کردم و نتیجه نگرفتم...ایا بهترنیست به طور جدی باهاش صحبت کنم و بگم من میدونم رابطه جنسی داشتی و داری و ازمن پنهان میکنی؟تا بیاد مشاوره؟میترسم غرورش جوری شکسته بشه وقتی من بگم همه چیو میدونم که دیگه نخواد زندگیو بسازه.من نمیخوام جدا شم.میخوام زندگیمو بسازم.ایا بهتره خودم بگم یا برم مشاوره از دکتر بخوام یه روز بخوادش و بگه بهش؟تا فکری کنه برای زندگیش و تصمیم بگیره؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
22 مهر 1397 ساعت 15:38

با سلام


توضیحات شما را خواندم. نگرانی تان قابل درک است. تصمیم گیری در این گونه موارد گاهی با چالش های زیادی همراهه. وقتی همسری دارید که گرایشاتِ میکس- سکشوال داره شرایط پیچیده تر از زمانی خواهد بود که فرد تمایلات یک طرفه همجنس گرایانه داره. عموما چنین افرادی  مساله را انکار می کنند. و بسیاری از آنها نسبت به فرایندِ درمان مقاوم هستند. بسیاری از ازدواج های متمایل به میکس-سکشوال، در بهترین حالت ، ناپایدار هستن.  با این حال، سکوتِ شما  نیز  به نفع غرور ایشان، مشکلی  رو حل نمی کنه. 


با این وجود، پیشنهاد می شه در این وضعیت با همسرتان تعامل داشته باشید. این موضوع را از طریق خودتان پیگیری کنید نه از طریق واگذاری آن به متخصص. 

با او گفتگو نمایید. در برابرش قرار نگیرید. باهاش ابراز همدلی کنید. به او بگویید که چنین روندی، اولویت اصلی او نبوده، بلکه برخی گرایشات درونی و همینطور تجارب تلخی که در گذشته داشته این شرایط را برای او ایجاد کرده. اینکه انکار  این واقعیت از سوی طرفین نمی تونه کمکی به کاهش نگرانی هایتان و بهبود روند زندگی زناشویی تون داشته باشه... تصور میکنم و میتونم مطمئن باشم که این دغدغه ی ما هنوز حل نشده. البته من به تو حق میدم که در خصوص این مساله، تمایلی به گفتگو نداشته باشی. با این حال کتمان این واقعیت ، میتونه در آینده ای نزدیک به بحران در زندگی مشترک ما تبدیل بشه که ما رو وادار به گرفتن تصمیاتِ دشواری کنه. بنابراین من ازت درخواست میکنم برای بهبود این شرایط با همراهی هم به درمانگر مراجعه کنیم.

 این اطمینان را به او بدهید که این موضوع، صرفا بین خودتان خواهد بود و  لازم نیست اصلا خودش را بابت این جریان سرزنش کند. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه