سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عاقلانه بودن یا نبودن رابطه عاطفی به دلیل سن کم

پرسش

تاریخ ثبت : 20 مهر 1397
1,245  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر.
من دختری 21 ساله هستم که با همکلاسی دانشگام آشنا شدم که یکسال از من کوچکتره.ایشون معتقده به دلیل مشکلاتی که بخاطر فوت شدن پدرشون توی سن 13 سالگی تحمل کرده، بیشتر از سنش متوجه میشه و اطرافیانش اینو بهش میگن که حدودا مثل یه پسر 24، 25 ساله رفتار میکنه. من حدود 3 ماه جواب منفی به ایشون دادم چون هیچ شناختی نداشتم و صرفا بخاطر سنش فکر کردم که عاقلانه نیست وارد همچین ارتباطی شدن.اما الان که فرصت آشنایی کوتاهی باهاشون داشتم متوجه شدم تا حدودی اشتباه میکردم .نمیدونم تلقینه یا نه اما به نظرم واقعا بیشتر از سنش میفهمه و خیلی عاقلانه تر از هم سن های خودش رفتار میکنه.مثلا حدود یک ساله که از لحاظ حقوق مستقل شده و از مادرش خرجی نمیگیره در حالیکه میتونست کار نکنه و مثل خیلی پسرهای 20 ساله دیگه از خانواده خرجی بگیره.قصدش از رابطه عاطفی هم ازدواجه و اینو از ابتدا مطرح کرده بود.اما سوال من اینه که آیا سن واقعا تاثیری داره؟ و اینکه ایشون معتقده به اندازه یه پسر 24 ساله میفهمه میتونه حقیقت داشته باشه؟ یا صرفا نظر خودشه؟ و اینکه من میتونم تو این ارتباط بمونم یا همچین ارتباطی از ریشه غلطه؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
23 مهر 1397 ساعت 23:28

با درود

شیدای عزیز با توجه به اینکه ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی هرشخصی است پس باید به دقت به نکاتی توجه کردوکمترین اغماض را تا قبل از ازدواج داشت بنابراین مراحلی برای این تصمیمگیری وجود داردکه اولین مرحله شامل  بررسی ملاک ها ومعیارهایی مثل ظاهر، سن،تحصیلات، شغل، مذهب وسطح فرهنگی اقتصادی خانواده ها و... میباشد.

دومین مرحله کسب شناخت متقابل است که هدف این مرحله آشنایی طرفین وخانواده های آنهاست. 

مرحله سوم، شروع مشاوره ازدواج است که در این مرحله”سلامت” و بلوغ روانی وتناسب شخصیت طرفین توسط آزمون های روانی ومصاحبه بررسی میشود.

اما در رابطه با سوالی که مطرح کردید باید گفت اگرچه نمی توان عدد دقیقی برای فاصله سنی وتاثیر آن درشکست وموفقیت زندگی زناشویی عنوان کرداما یقینا تناسب سنی یکی از عوامل مهم در ازدواج است که بی توجهی به آن زمینه ساز ناسازگاری وکج خلقی هایی در زندگی زناشویی خواهد شد چرا که سن  رسیدن به بلوغ روانی برای دختران وپسران متفاوت  است به طور مثال بسیاری از پسران بعد از بیست وهفت سالگی به این بلوغ  میرسند بنابراین ریسک ازدواج با پسری کمتر از این سن بالاست چراکه یکی از موارد ازدواج هایی با ریسک بالا ازدواج در سن پایین است بنابراین توصیه من به شما اینست که حتما به موارد ذکر شده  توجه کنید وحتما به مشاوره پیش از ازدواج بروید در این زمینه میتوانید از آموزش غیر حضوری خانه توانگری طوبی تحت عنوان ازدواج ۳۶۰ درجه بهره بگیرید.

باتشکر از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه