سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه میتوان شخصی را که دوست داریم اما اون علاقه ای ندارد فراموش کنیم؟ و احساس بی ارزشی نکنیم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 24 مهر 1397
1,164  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و وقت بخیر خدمت شما.
من دختر 25 ساله ای هستم که مدت ها پیش شاید در سن 17 سالگی به یک پسر علاقمند شدم و کاملا یکطرفه بود.به دلیل عقاید ی که که داشتم هیچوقت عنوان نکردم تا اینکه در حدود 3 سال پیش متوجه شدم این آقا هیچ علاقه ای به من ندارن و با شخص دیگه ای در ارتباط هستن و دیگه حتی بهش فکر هم نکردم.
تا این که حدود 3 ماه پیش من و ایشون در یک کلاس مشترک قرار گرفتیم و من الان هفته ای 2 بار میبینمشون و باز هم همان احساسات برگشته(البته ایشون رابطه قبلی رو تموم کردن) و من باز هم میدونم به من علاقه ای نداره ولی نمیدونم چرا من درگیرم هنوز؟ بیشتر از دست خودم ناراحتم . تا الان با کسی در رابطه عاطفی نبودم نمیدونم مشکل از کجاست میدونم یکم غیر عادی هست شاید به دلیل اعتقاداتی که ( کمی مذهبی )داشتم یا هر چیز دیگه یا ترس نتونستم وارد رابطه بشم. از لحاظ ظاهری و پوشش هم کاملا هم از نظر خودم و هم دوستانم خوب و موجه هستم همش میترسم نکنه این روند تا آخر عمرم ادامه داشته باشه همیشه احساس بی ارزشی میکنم خیلی سعی میکنم ولی چیزی درست نمیشه همیشه زمانی که با دوستام هستم اکثر آدما سمت دوستانم میرن و من اذیت میشم اینجوری نبودم اما در طی زمان اینقدر این قضیه برام تکرار شده دیگه شده یکی از دغدغه های من و از طرفی از داشتن این احساسات به شدت عذاب وجدان میگیرم . لطفا بهم کمک کنید میدونم اشکالی توی رفتارم هست تا حالا نشده از کسی خوشم بیاد که به من علاقه داشته باشه.راستش کسی هم ابراز علاقه نکرده همیشه درگیر یک قضیه یک طرفه هستم و مخصوصا این آقا که از 17 سالگی تا الان توی ذهنم هست اذیتم میکنه از این نظر که از نظر خودم اینقدر ضعیفم که نتونستم این قضیه رو حل کنم. لطفا کمکم کنید خیلی ممنونم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
03 آبان 1397 ساعت 18:07

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. به نظر می رسه با احساسات متعارضی در دو سوی  ابراز و اجتناب از بروز تمایلات گرفتار شده اید. انسان زمانیکه تصمیم می گیرد رویدادی رو فراموش کنه بخصوص زمانیکه آن موضوع، یک تجربه ی عاطفی ست، آن رویدادها بیشتر در ذهن پرسه می زنند.


 ممکن است پافشاری بر فراموشی این تجارب ، برای کاهش عذاب وجدانی باشه که در درون احساس می کنید. اینکه این تمایلات، با عقاید مذهبی تان منفات دارند موجب احساس گناه در شما شده.  بنابراین وقتی این تمایل را بصورت یک سویه و ذهنی در رابطه دریافت می کنید، طرحواره نقص و شرم ناشی از احساس پذیرفته نشدن، در شما فعال می گردد. عموما زمانیکه احساس گناه بصورت مکرر تجربه میشه، تله ی بی ارزشی یا نقص را برانگیخته میکنه تا از شما فردی با قابلیت های پایین و با ذهنیتی بی کفایت ترسیم نماید.


سعی کنید برای احساسات خودتون اعتبار قائل باشید. با تمام هیجانات و عواطفی که در درون تجربه می کنید. زمانیکه آنها  در ذهن تان حبس می شوند تا مبادا با بروز آن، به محتوای  عقاید شما لطمه وارد نمایند،  شما را گرفتار وسواس های فکری می کنند. مدام در ذهن خود با موضوع در ارتباط خواهید بود. 


ممکن است بخشی از واقعیتِ فاصله گرفتن و یا عدم تمایل دیگران در برقراری  ارتباط ،  اجتناب شما در ابراز واقعی احساسات تان باشد.بروز تمایلات ، نه تنها منافاتی با ساختار اعتقادی شما ندارند بلکه زمانیکه بیان نمی شوند و یا به موقع ابراز نمی شوند می تواند آسیب زا باشند. سعی کنید در روابط خود بدون نگرانی از این موضوع، آنها را با فرد مورد نظرتان به اشتراک بگذارید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه