سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ایا رابطه من بعد این نوع خیانت قابل ترمیم هست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 27 مهر 1397
1,606  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
رابطه جدی با پسری داشتم که همسن خودم بود (۲۶ساله) ،۱۰ ماهه که در حال شناخت بودیم.خیلیی زیاد همدیگه رو دوست داریم و برای هم خیلیی فداکاری ها داشتیم و فوق العاده خوب و صمیمی بودیم(هردوطرف)در مورد همه چیز یک رابطه ما در حال رشد بودیم،شناختمون از هم بیشتز میشد و عشق و دوس داشتن ما هم کاملا صادقانه بیشتز اژ قبل میشد.
من بعد ۵ ماه از گذشتن رابطمون،اینستاگرام این شخص رو داشنم(خودش نمیدونست)و یک ادم از گذشته این شخص پیداش شد وکمی صمیمی بودن و دایرکت صحبت شد و مساله خاصی نشد
بعد سه ماه با دختری که سالم نبود و در حد خودش نبود دو سه استوری جنسی (خیلی نامتعارف) فرستاد و کمی شوخی کرد. اما ادامه دار نشد!
سه هفته بعد با دختری دیگری (از گذشته این شخص )دوباره صحبتی باز شد و شوخی های خیلی زیاد نامتعارف کردند و در انتها به پشنهاد دوست پسرم رابطه دورادور(چون شهر دیگه ای بود)داشته باشن و بهش گفت که یک رابطه بدون اینده و الکی.که دختر چون گفت من عوض شدم و نمیخوام رابطه الکی داشته باشم.این پرونده تقریبا بسته شد
تصمیم به تمام شدن رابطه گرفتم.با مشاورمون هم صحبت کردم گفتن این رابطه برای تو اسیب زنندس!
من به روی این شخص اوردم و دیگه اعتمادی نمونده
اما نمیتونم برای خودم تموم شده بدونم چون نتونستم باور کنم این ادم اینکارو کرده (سر سوزنی قابل باور نیس!!)نه برای من حتی برای مشاور ازدواجمون !
توجیهش برای این دو مورد اول گفت چیز خاصی نیود و بعد گفت صرقا تلافی کردن بوده و بغد اینکه میگفتن اره پا میدادن من میکشیدم عقب !! چون قبلا من رو اذیت کردن!!
من این اقا رو به شدت دوست دارم وهمین چندروز که بهش گفتم داره دیوانه میشه .میگه زندگی بدون تو برای من محاله .واقعا هم به شدت درگیر رابطه بود و هست
میگفت من فک نمیکردم این کار خیانت باشه.ولی الان واقعا به اشتباهم پی بردم.فقط میخواستم تلافی کنم و هیچ چیز واقعی ای نمیخواست پیش بیاد!! من به تو همیشه پایبند بودم وگرنه تا حالا باید چیزی میدیدی یا میشنیدی
از همه جهت عالی بودن،نه فقط من بلکه خیلیا تاییدش میکنن.هیچ مشکل اخلاقی خاصی نداشت وبا اصرار خودش هم دو ماهی بود مشاوره ازدواج میرفتیم! حالا من موندم و این همه باور و حس و علاقه ای که بینمون بو.
من به واسطه ازتباط قوی که داشتم و شدت علاقه ام بعد این اقا دیگه با کسی وارد رابطه نمیتونم بشم
حس من بهش هنوز علاقه زیاده و خشم زیاد ندارم و بیشتر ناباوریه این مسالس هنوز!(از تموم شدن این موضوع چهارروزه میگذره)
به نظر شما چه فکری میشه کرد و تحلیلتون چیه

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 مهر 1397 ساعت 09:16

سلام دوست گرامی


استاندال، در کتاب درباره ی عشق،  نظریه ای را در ابتدای یک رابطه ی عاشقانه مطرح میکنه با عنوان : کریستال سازی-  زیباسازیِ متراکم و گسترش یافته گرداگردِ معشوق-  این پوششِ کریستالی،  نقص ها و محدودیت های فردِ مقابل رو پنهان میکنه.گویی اینکه با انسانی متفاوت و بی عیب در ارتباط هستید.  


از سویی دیگر ، واقعیت این است که هر  فردی در هزارتویِ زندگی خود، رویدادها ، اتفاقات ، تجارب، لغزش ها و یا مصائبی را از سر گذرانده است. با این حال چنانچه بخواهیم در جریان یک رابطه عاطفیِ پایدار، تمام این موارد را مانیتورینگ کنیم زندگی جایی و زمانی را برای دوست داشتن به جا نمیذاره. گاهی وقت ها، تله های روانی ، با کنجکاوی هایِ بی ارزش کننده، تیشه به ریشه ی یک رابطه ی نسبتا مطلوب می زنند. ما آدم های کریستالیِ بی عیب و نقص نیستیم. با این حال سعی میکنیم در خلال یک رابطه متقابل، فرایندهایی  را که میبینیم و فعل و انفعلاتی که با آن برخورد میکنیم را با شناخت و بررسی نسبی، مورد ارزیابی قرار بدیم بدون آنکه مجبور شویم گذشته و حال فرد مقابل را کالبدشکافی کنیم.

مساله ای دیگر در ارتباط با روابط در فضای مجازی این است  که گاهی افراد در ذهن خود، مرزی میان این روابط و روابط واقعی خود با معشوق شان می  کشند.بدون آنکه لغزشی را برای خود متصور شوند. چرا که گمان می کنند واقعی نیست. سطحی ست و دوامی ندارد. با این حال چه بسا چنین روابطی در درازمدت مخرب نیز خواهند بود. 


وضعیت شما قابل درک است. حق دارید که بهت و ناباوری نسبت به این اتفاق را تجربه کنید. به زمانی برای استراحت ، آرامش و تفکر بهتر نیاز دارید.  شما در مرحله آشنایی و شناخت به سر می برده اید و این مسائل ممکن است بخشی از پروسه ی هر رابطه عاطفی باشه. با این حال چنانچه برای دادن فرصتی به این رابطه دچار تردید جدی و یا خشم زیادی نیستید می توانید در مورد آن کمی تامل نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه