سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

حدود رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 27 مهر 1397
1,045  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری ۲۰ ساله هستم که ۳ ماه هست با پسری ۲۸ ساله وارد رابطه شدم. رابطه متعادلی داشتم که البته طرف مقابلم خیلی حساس و لجباز هست. رابطه با اصرار ایشون شروع شد و از نظر ایشون من دختر مناسبی برای ازدواج و عشق هستم و به همین دلیل وارد رابطه شدیم. نه شرایط ازدواج رو دارم نه تمایلی چون سنم کم هست. مدت کمی از شروع رابطه نگذشته بود که بحث رابطه جنسی مطرح شد و ایشون تمایل به داشتن این نوع رابطه داشتن که من قبول نکردم چون از نظرم الان زمان مناسبش نبود. اصرار نکردن و پذیرفتن اما بعد از سه ماه همچنان این بحث ادامه داره و نیاز به داشتن این رابطه دارند. در مورد "رابطه جنسی در دوران دوستی" مطالعه کردم و اغلب حکم پایان دادن به چنین روابطی صادر شده بود چون اولویت رابطه جنسی هست نه علاقه. از نظر من دوستم داره و بیشتر به قصد کمک گرفتن این مسئله رو با من مطرح کرده تا سوء استفاده چون واقعا محبت و تعهد خالصانه داره نسبت من.دوست ندارم زندگی خودم رو تباه کنم و از طرفی دوستم ندارم پارتنرم رنج بکشه. دوست دارم کنارش بمونم بدون اینکه به زندگی خودم لطمه ای بزنم و تن به رابطه جنسی بدم.سوالم این هست که آیا میتونم رابطه ام رو حفظ کنم و بهبودش بدم بدون اینکه خطا کنم؟ یا این فقط یک تصور هست نسبت به طرف مقابلم و ارتباط بینمون؟ دوسش دارم و نمیخوام بخاطر مطرح کردن نیازش ترکش کنم. واقعا باید به چنین رابطه ای پایان داد یا در شرایطی امکان حفظ اون وجود داره؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
28 مهر 1397 ساعت 15:32

سلام ملیکای عزیز

از آنجاییکه یکی از  علل برقراری رابطه وازدواج میتواند ایجاد رابطه جنسی به طور صحیح باشد ولی اگر در زمان نامناسب روی دهد ازدواج نادرستی رقم خواهد خورد، پس میتوان چنین گفت رابطه جنسی قبل از ازدواج، ازدواجی غلط را منجر میشود ویا از شکل گیری یک ازدواج موفق می کاهد بنابراین رابطه جنسی قبل از ازدواج نه صرفا به خاطر باورهای مذهبی یا اصول اخلاقی که به خاطر خود رابطه قطعا اشتباه است چرا که این مسله دوعلت دارد :

۱)اگر رابطه جنسی قبل از ازدواج خوب ولذت بخش  باشدمیتواندرابطه ای که درست نیست ودر اون امکان رشد وتفاهم وجود ندارد رابه یک ازدواج غلط تبدیل کند.

۲)از طرفی اگر رابطه جنسی بین دونفری که در بیشتر زمینه ها با هم تفاهم دارندو میتوانند زوج خوبی را تشکیل دهندرابطه موفق وجالبی نباشد

 ازدواج خوبی را که میتوانسته اتفاق بیفتد را خراب کند.

ملیکای عزیز پس اگر به دنبال رابطه جدی برای ازدواج هستید به هیچ عنوان رابطه جنسی برقرار نکنید، در مورد اینکه گفتید من دلم نمیخواد ایشون آزرده خاطر شوند باید بگویم قبل از ازدواج سخت گیری بدون دلسوزی لازم است وبه خاطر کسب رضایت طرف مقابل تن به کار نادرست ندهید.

باتشکر از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 مهر 1397 ساعت 21:31
ممنون از پاسخ شما. من به هیج وجه قصد برقراری رابطه جنسی رو ندارم. و طرف مقابلم هم اصراری ندارد. فقط میخواستم بدونم که ادامه دادن با این شرایط درست هست یا من دارم خودم رو گول میزنم؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه