سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوستی با جنس مخالف

پرسش

تاریخ ثبت : 30 مهر 1397
1,407  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
چطوری میشه دل کسی که من دوستش داریم را به دست بیاوریم.مدتی هست که من به پسری علاقه مند شدم که در دانشگاهمان است،که شناختی از او ندارم.اما او جزو آن دسته کسانیست که دختران زیادی به او علاقه مند میشوند.من جمله یکی از همکلاسی هایم که خوب بلد است به اصطلاح مخ بزند.و با اینکه میداند من از این پسر خوشم میآید،این پسر یکبار با این دوستم صحبت کرده و من نگرانم که اون با دوست من دوست شود،و دوستم دائم پز روابطش را به من میدهد و طوری صحبت میکند که با اینکه هنوز اتفاقی نیفتاده انگار که آن پسر حتما به او ابراز علاقه میکند. اما چون من انسانی هستم مذهبی و تجربه دوستی با پسر هارا نداشته ام،تجربه ندارم اما میخواهم دل او را به دست بیاورم.آیا اصلا این کار صحیح است؟من به تلاشم ادامه بدهم یا کلا این جریان را تمام شده فرض کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
01 آبان 1397 ساعت 09:38

سلام بانوی گرامی

از علاقه مندی خود نسبت به یکی از همکلاسی هایتان صحبت کردید.

در مرحله اول بهتر است شما از خود بپرسید، چجور پسری برای شما جذاب است؟

ممکن است گاهی وقتها ما بنا به تجربیات گذشته و یا کودکی خود درگیر روابط عاطفی ای می شویم که تناسبی با شرایطمان ندارد، برای همین بهتر است اول نسبت به علایق و معیار ها و خواسته های خود در رابطه عاطفی آگاهی پیدا کنید ، و بدانید به دنبال چه جور فردی برای رابطه عاطفی هستید.و از برقراری دوستی چه هدف و خواسته ای دارید.

بعد از اینکه اینها را با خود مشخص کردید، می توانید تصمیم بگیرید که این فرد که به نظر شما در حال حاضر جذاب است آیا فرد مناسبی هم هست یا نه. یا به صرف اینکه کلا جذاب است و دختران زیادی را به سمت خود جذب می کند، شما هم درگیر این رابطه شده اید.

در نظر داشته باشید که به اشتباه وارد رقابت و مقایسه خود با دیگران نشوید،افراد توانایی ها و مهارتهای متفاوتی دارند و مقایسه شما با همکلاسی خود ، صرفا شما را در احساس بی ارزشی فرو می برد و کمکی به برقراری ارتباط موثر تر نمی کند.

حال با فرض اینکه موارد بالا را بررسی کردید و رسیده اید به این مرحله که می خواهید به ایشان توجه خود را نشان دهید چه گامهایی بهتر است بردارید.

* می توانید سر صحبت را در مورد موضوع خاصی مطرح کنید.

*می توانید چند نکته از ویژگی های مثبت ایشان را بهشان نشان دهید.

* بعد از کمی نزدیک شدن فاصله خود را حفظ کنید تا ببنید که ایشان آیا قدمی برای نزدیک شدن به شما بر می دارند یا نه.

دروس غیرحضوری " ساختن رابطه عاطفی بدون شکست" و " 20+40 نکته" می تواند نکات خوبی را برای ساختن رابطه عاطفی به شما یادآور شود.

از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

01 آبان 1397 ساعت 20:24
اول اینکه از پاسخگوییتون بسیار متشکرم، من شناخت خیلی زیادی از ایشون ندارم و دوست دارم با یک ارتباط در حد همکلاسی بشناسم ایشونو که بفهمم چطور آدمی هست و چه جور ارتباطی رو انتخاب میکنه،و این رو هم متذکر بشم که ایشون چند بار با رفتار و حرکتهاش نشون داد که میخواد سرصحبت و ارتباط رو باز کنه اما من هر سری هول میشم و نمیدونم چطوری صحبت کنم با ایشون.پسر های زیادی در کل این رفتار ها رو انجام میدن اما من به اصطلاح و ناخواسته و از روی خجالت و احتیاط بی محلی میکنم .سعی دارم با شناخت کافی از طرف مقابل از این نظر که مطمئن بشم آدم خوبی هست، این نقصم رو جبران کنم اما نمیدونم چطوری،البته خیلی بهتر از قبل شدم اما در مورد این آقا هنوز نه .در حالیکه اون دوستم به احتمال قوی این مرحله صحبت رو پشت سر گذاشته و یک قدم بهش نزدیک تر شده
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه