سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور از فکر یک پسری که به من اصرار میکرد دوست بشیم و ارتباط داشته باشیم در بیام؟

پرسش

تاریخ ثبت : 02 آبان 1397
1,143  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام دختری 31 ساله هستم که بعد از اتمام دوران ارشد یکی از پسرهای دانشگاه از طریق اینستا ابراز علاقه می کرد با اینکه می دونست دو سال از من کوچیکتره و اصرار زیاد داشت که باهاش باشم تا اینکه برای اولین بار و حتی اخرین بار قرار ملاقات گذاشتیم من قبلش شرط گذاشتم که حد و حدودها رعایت بشه تا اینکه من رفتم پیشش تایم اول خوب و عادی بود با هم کمی صحبت کردیم که این اقا اومد دستم رو گرفت و به زور من رو در اغوش خودش قرار داد و من از این حرکتش خیلی ناراحت شدم و گفتم شما متاسفانه هیچ حد و حدودی رو رعایت نمیکنید و من دیگه غلط بکنم با شما قرار ملاقات بذارم و اون پسر هیچی نمیگفت و فقط ساکت بود و بدون خداحافظی رفتم وقتی رسیدم خونه خیلی عذاب وجدان داشتم که چرا من که تا الان با هیچ پسری دوست نبودم این راه رو رفتم تا اینکه از شدت ناراحتی بهش پیام دادم و تمام ناراحتیم رو بهش گفتم ولی اون هیچ حرفی واسه گفتن نداشت متوجه شدم اون هم از کارش پشیمون شده و متاسفانه باید بگم که بعد از اون جریان ی حس دوست داشتن نسبت به اون پسر در من بوجود اومد ولی باز از دستش دلخور هستم دوست داشتم جور دیگه ای برخورد کنه تا رابطمون مستحکم تر بشه برای اشنایی و تا اینکه با اسم یک پسر غریبه تو اینستا بهش پیام دادم و درباره خودم ازش پرسیدم و کلی از من تعریف کرد همین باعث شد که من بهش علاقمند بشم و حالا به خاطر ی کار احمقانه ای که از من سر زد که توضیحش مفصله باعث شد که این اقا منو بلاک کنه و تا الان به ناخوداگاه همه اون جریانات توی ذهنم تداعی میشه و باعث رنجش من شده....
آقای دکتر لطفا من رو راهنمایی کنید تا بتونم از این افکار احمقانه بیرون بیام البته همه اینها بر می گرده به اینکه از دوران دبیرستان خیلی رویایی فکر می کنم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 آبان 1397 ساعت 18:56

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. گاهی داستان پردازی های ذهنی، باعث میشه روایت های پیچیده و پرتنشی در یک رابطه ایجاد بشه. سرانجام هایی که پیامد کنجکاوی های بی ارزش کننده خواهند بود. موجب میشه تا به بدترین شکل از یک رابطه ای که از قبل می توانست به شکلی منطقی خاتمه پیدا کنه ،  از سوی فرد مقابل طرد بشید. و این پس زده شدن و پیامدهای آن می تونه برای شما بسیار درد آور باشه. 


هرچند خویشتن داری در بروز خشم کمک میکنه شرایط رو بهتر مدیریت کنیم. چرا  که گاهی بروز عصبانیت باعث  میشه فرد مقابل با سکوتش، شما را تحت کنترل  قرار داده و برای کاهش حس  عذاب  وجدان تان، به دنبالش بروید. با این حال  شما به ایشان برای یک ایجاد یک  ارتباط سالم اعتماد کرده اید و او می بایست  به تعهدش پایدار می بود.  بنابراین  پشیمانی و عذرخواهی ایشان حداقل کاری  بوده که می بایست برای  اشتباهش انجام میداده و ضروری نیست این سکوت در  برابر واکنش شما، موجب تشدید عذاب وجدانتان گردد.


احساسات کنونی تون قابل درکه. آزرده خاطر شده اید. ولی وقتی خودتون رو  سرزنش می کنید حال تون بدتر میشه. به جای انتقاد، تلاش کنید اتفاقات  این رابطه رو به دقت بررسی کنید. نقاط ضعف و محدودیت های خود و  فرد مقابل را مورد ارزیابی قرار بدید بدون آنکه مجبور باشید به خود نهیب بزنید. دیدگاه راه حل مدار به جای واکنش-مدار ، به مشکلات به شما کمک میکنه نسبت به چنین رخ دادهایی برداشت جامعی داشته و بتوانید در روابط بعدی عملکرد بهتری داشته باشید.

در خصوص جمله آخرتان اینکه خیلی رویایی فکر میکنید چنانچه تمایل دارید بیشتر توضیح دهید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی



ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 21
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

09 آبان 1397 ساعت 17:09
با سلام خدمت آقای غدیری در مورد افکار رویایی من این مساله بر می گردد به دوران دبیرستان که اون زمان من راجب پسر عمم دچار سوء تفاهم شدم و فکر می کردم ایشون من رو برای ازدواج می خوان از اون موقع من رویاهایی در سرم می پروراندم که حتی نمی توانستم روی درس خواندن متمرکز بشوم ولی با این وجود هم سال 85 رشته فیزیک دانشگاه دولتی قبول شدم ترم دوم دانشگاه پسرعمم ازدواج کرد و یک شوک به من وارد شد که حتی مشروط شدم ولی خوشبختانه موفق شدم با این موضوع کنار بیام و برام عادی شده که حتی توانستم درسم رو تا مقطع ارشد در دانشگاه دولتی پیش ببرم ولی من هنوز با یک معضل عجیب روبرو هستم که مربوط به ارتباط عاطفی و ختم به ازدواج میشود اینکه هر خواستگاری هم میاد متاسفانه وعد وعیدهای غلط به خودم میدم و وقتی با طرف به ازدواج ختم نشه دچار سرخوردگی میشوم و از خودم می پرسم چرا من نتونستم تا الان ازدواج کنم به خاطر همین برای خودم رویا پردازی می کنم متاسفانه سیر زندگی من بر پایه رویا پردازی میره جلو که هیچ کدومشون محقق نمیشه به نظر شما من چطور از این وضعیت رها شوم؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
10 آبان 1397 ساعت 12:33

با سلام


به نظر میرسه بروز مکرر چنین رویاپردازی هایی باعث تخریب تعاملات اجتماعی و روابط عاطفی و همچنین ایجاد حس سرخوردگی، علائم افسردگی و حتی بروز برخی وسواس های فکری در شما میشه. ظاهراً آغازگر چنین خیال بافی هایی ، رویدادها و اتفاقات واقعی زندگی تون بودن که برای نخستین بار در روابط عاطفی گذشته ی شما با پسرعمه تان رخ دادن. 


با این حال شما نسبت به چنین رشته افکاری، آگاهی دارید و می دونید که اونها واقعی نیستند. ممکنه این رویاپردازی های ناسازگار، تجارب شیرین و لذت بخشی رو براتون به همراه داشته باشه. و موقتا شما رو  از اضطراب و نگرانی از برخی واقعیت های زندگی تون دور کنه. با این وجود، این اتفاق شما را از مسیر واقعی یک رابطه عاطفی دور میکنه.


هرچند درمان مستقلی تاکنون برای چنین علائمی به کار گرفته نشده، در عین حال، مدنظر قرار دادن برخی راهبردها می تونه برای شما تاثیرگزار باشه:

از اونجا که ممکنه در کنار تجربه ی این علائم، مشکلاتی در کمیت و یا کیفیت خوابتون داشته باشید پیشنهاد میکنم برنامه زمانی خواب تون رو اصلاح کنید. از اونجا که چنین خیال بافی هایی، وابسته به کیفیت خواب شبانه روزی تون هم هست، مدنظر قرار دادن این مهم ، میتونه بر تعدیل و کاهش چنین افکاری تاثیر مثبت بذاره.


گذراندن زیاد در اپلیکیشن های اجتماعی، به تشدید چنین حالت هایی دامن میزنه. ذهن همیشه برای خود یک مطلوب آرمانی، ترسیم میکنه که با اون آدم های رابطه ش رو مانیتور میکنه. 


ساعت های تنهایی خودتون رو کمتر کنید. استمرار تنهایی، گاهی موجب بروز و تقویت تخمین های اشتباه در خصوص یک رابطه میشه. و شما را در تله این افکار گرفتار میکنه. مشغول شدن به یک فعالیت سودمند و دلخواه میتونه در این راه به شما کمک کنه.


ممکنه مقداری  کم توجهی و عدم تمرکز بر رویدادها رو تجربه کنید. بنابراین وقتی در جریان این خیال بافی ها هستید تلاش کنید چنین افکاری رو یاداشت کنید. افکارتون رو روی کاغذ بیارید. و برای خودتون بازخوانی کنید. وقتی نسبت به اونها به عنوان یک جریان بیرون فکری، نگاه می کنید بهتر میتونید روی آنها تامل و تمرکز بیشتری داشته و آن را با سیر اتفاقات واقعی مقایسه کنید.


مراجعه به روانپزشک و دریافت برنامه دارویی مناسب، میتونه کمک کنه تا چنین علائمی را بهتر کنترل کنید.



ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه