سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکل بابت بعد از ابراز علاقه

پرسش

تاریخ ثبت : 02 آبان 1397
1,105  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.و قت بخیر
بنده دنبال یه کیس برا ازدواج‌بوده ام که پیدا کردم و اکثر شرایط منو برا ازدواج ایده ال داره و کامل راضیم از نظر عقلی (هم‌از طرف خودم و هم‌از طریق خانواده)نحوه شناختم پس‌از ۱۸ ماه اشنایی بدست اومد.بنده دوسش دارم ولی چن روزه ابراز علاقه مستقیم کرده بهم بعد از این همه وقت ؛یه دلزدگی وافسردگی پیدا کردم.اصلا نمیتونم با خودم کنار بیام گزینه ای بهتر از ایشون باشه...مشکل از منه و راه حل چی میتونه باشه؟ نگین اون نمیشه ...چهره واسم‌مهم‌نیست ولی بعضی مواقع در طول ماه یهو ذهنم در چن روز یسری دلزدگی ایجاد میشه ولی بعد از ابراز علاقه شدیدش بیشتز شده...و از مطالب دکتر شیری کدومو میتونه کمک کنه ؟کتابم‌اگه تونستین‌معرفی کنین.ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

07 آبان 1397 ساعت 16:55
میشه جواب‌بدین؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 آبان 1397 ساعت 20:28

سلام دوست گرامی


این احساس می تونه دلایلی زیادی داشته. لطفا کمی بیشتر در خصوص این دلزدگی و احساسی که پس از ابراز علاقه ایشون عنوان نمودید توضیح بدید.

 زمانیکه ابراز تمایل بیشتری می کنند این احساسِ دلزدگی نسبت به ایشون در شما بیشتر میشه؟ و زمانیکه بی تفاوت هستند کمتر؟   پیش از این رابطه، سابقه تجربه چنین علائمی را داشته اید؟

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

08 آبان 1397 ساعت 21:25
سلا و ارادت ممنونم‌بابت پاسخدهی همه چیز خوب بود یعنی نشده بود دلزده بشم یه رفتاری اشتباهی که میکرد شاید سرد میشدم ولی سریع برمیگشت اولین‌بار بود ابراز علاقه کرد و این‌واکنش از سمت من ایجاد شد.یه حالت تهاجمی دلزدگی‌پیش اومد که روندش از چن روز پیش بهتر شده و تعداد دفعاتش در طول روز کمتر تکرار شده دلزدگی‌بیاد سراغم...نگرانی از ۲ بابته ماهر دو دانشجوی پزشکی هستیم و ار لحاظ شرایط اکثر چیزایی رو که میخوام داره فقط شرایط ما جوریه که نزدیک هم‌نیستیم و شهرمون خیلی فاصله داره و تا الا ۵ بار همو دیدیم و انصافا از قیافش بدم‌نمیومد و دلزدگی‌نداشتم.تنها نگرانی ام که واسه توجیه دلزدگی‌این هفته بش فک میکنم میگم‌اگه ازدواج کنیم ایا من دوسش دارم و اینکه ایا از لحاظ ظاهری اونی هست که میخوام‌یا نه...و یه نگته ای که اذیتم‌میکنه احساس میکنم راحت بدست اومده واسم الان و انصافا دختر خوییه و کاملا مذهبی و فوق العاده شرایط بالا من میگم از لحاظ عقلی و شرایطی که من میخوام اکثررررر همه چیزو داره فقط بحثم اینه ایا تو زندگی دوس دارم و ایا از لحاظ ظاهری واسم‌خویه یا نه...تا قبل از دلزدگی ظاهر واسم مهم نبود اصلا و راضب بودم کامل و یه نکته اخر اینکه من هر ماه تقریبا چن‌روز رفتارم یجوری میشه حوصله کسیو ندارم .ولی تا این حد واسم‌نبوده تو الان در ضنن من تو همین هفته که دلزده بودم بعضی وقتا اصن عاشقش میشدم در طول شبانه روز و حس قبل دوباره برمیگشت ممنون و شرمنده بابت پاسخگوییتون
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
09 آبان 1397 ساعت 20:05

سلامی دوباره


مرسی از توضیحات تکمیلی تون. به نظر میرسه این سرد و گرم شدن ها، مبنای خلقی داشته باشند. که برای بررسی و دریافت برنامه ی درمانی مناسب، توصیه میکنم به روانپزشک مراجعه کنید. 


گاهی تجربه این حالت ها میتونه پیامد اضطراب هایی باشه که به آن اشاره کردید : تو این هجده ماه ، پنج بار همدیگه رو دیدین. راهتون از هم دوره.و این محدودیت، تردیدهایی را براتون به وجود آورده برای اینکه مطمئن بشید که ایا واقعا دوسش خواهید داشت؟ اونی هست که براتون جذاب باشه؟ اینکه راحت براتون به دست اومده پس ممکنه دختری نباشه که من میخواستم؟  این نگرانی ها ، مدام شما را با فرض ها و شرط های ذهنی، دچار ملال و خستگی می کنند.


 برنامه ای در نظر بگیرید  تا در صورت امکان، دیدارهای مستقیم بیشتری را جهت آشنایی باهم داشته باشید. وقتی از هم دور هستید این مساله، ارزیابی ها و میزان علائق طرفین رو تحت تاثیر قرار میده. و باعث میشه حتی نسبت به انتخاب تون دچار تردید بشید. 


احساس تون رو از فرد مقابل کتمان نکنید. وقتی روزهایی هست که تمایلِ کمی دارید و او متوجه میشه، واقعیت رو بهش منعکس کنید. قرار نیست ما همیشه احساس یکنواخت و دست نخورده ای داشته باشیم. حتی نسبت به نزدیک ترین و صمیمی ترین آدم های اطرافمون. زندگی گاهی روال خسته کننده ای داره که لازمه با ایجاد تنوع در سبک زندگی مون ، دلپذیرترش کنیم. 

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه