سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 04 آبان 1397
923  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دررابطه باهمسرم دچار مشکل شدم ۷ساله ازدواج کردیم و بچه نداریم من ۲۷ سال و اون ۳۳ سالشه.فراز و فرود و قهر و اشتی خیلی داشتیم حتی تامرز طلاق پیش رفتیم. اون دوسداره تمام توجه من فقط و فقط بخودش باشه رفت و امد دوستانه و کارهای شخصی ام روهم بدون اون انجام ندم حتی اگ بخوام یه خودکار بخرم.تعصبتات شدید داره حتی تو حرف زدن با اقایون کلاس هم کلی برای من مشکل درست کرده و ابروم رو همه جابرده فقط برای اینکه خودشو نشون بده و بگه من شوهر این ادمم.رفتار زننده ای داره تنبل و به ظاهر خودش نمیرسه بجای رفع و رجوع مشکلات زیاااد مالی مدام به من و لباس پوشیدن و حرف زدنم گیر میده.خسه شدم از ادامه زندگی علاقه ام رو بهش از دست دادم اما مدام به هربهانه و تهدیدی میخواد منو نگه داره جز اصلاح کردن خودش.تازگی هم بقول خودش ازم اتو گرفته ک همکلاسی اقام منو رسونده در خونه و ازهمین میخواد استفاده کنه که یا بمون زندگی کن یا ابروت رو میبرم.من چه کنم اخه عمرم داره میگذره ارزوهام داره از دستم میره فرصتهامو دارم ازدست میدم. پیش روانشناس هم رفتیم هیچی عوض نشد نمیخوام چشم باز کنم ببینم دوروبرمو چندتا بچه گرفته و وضع زندگیم بدتر شده.اجازه کار کردن بهم نمیده بزور دانشگاه گذاشت برم کلا هیچکدوم از وعده هایی ک داده بود و عملی نکرد سربازیشو نرفت درسش رو نیمه ول کرد کارش و ول کردحتی به من تهمت بد زد پیش خانوادم ابرومو برد پیش هرکسی میشینه بد من رو میگه اخرشم میگه دوسم داره .بخدا خسه شدم بارها به خودکشی فکر کردم ولی واقعا دل و جرئتشو ندارم میخوام زندگی کنم ارامش میخوام ک ندارم من چیکار کنم بااین زندگی درب و داغون؟؟؟!!!

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
11 آبان 1397 ساعت 00:39

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. از اینکه در شرایط بسیار نامساعدی هستید متاثر شدم. امیدوارم زمانی که این پاسخ را میخوانید احساس بهتری داشته باشید. 

ظاهراً هفت سال زندگی مشترک با همسرتان به اندازه هفتادسال زندگی عادی برای شما فراز و فرودها و تنش های زیادی داشته. زندگی روی نوار سینوسی و پرتلاطم که به بهانه های مختلف از سوی ایشان ادامه می یافته است. با این حال به نظر میرسه شما روی مبانی مهمی از زندگی مشترک با یکدیگر اختلافات چشمگیری دارید که علی رغم مراجعات طرفین به رواندرمانگر، همچنان به قوت خود باقیست.


در حال حاضر به نقطه ای رسیده اید که لازم است بیشتر مراقب خود و رابطه ای که داره به شما آسیب میزنه باشید. او ممکن است آوار مسائل ، مشکلات و نقاط ضعف خود را با نادیده گرفتنش، آن چنان که مطرح نمودید روی سر شما خراب کنه و یا با بزرگنمایی برخی اتفاقات سطحی، شما را در موضع انفعالی قرار داده که انگار باید ممنون ایشان هم باشید که داره با شما زندگی میکنه.


پیشنهاد میکنم در این وضعیت تغییر استراتژی بدید. موضع خودتون رو برخلاف دفعات قبل، بسیار روشن، محترمانه و در عین حال قاطع به ایشون اعلام نمایید. بدون آنکه مجبور باشید به بهانه ها و تهدیدهایش تن بدهید. وقتی به رفتارها و اعمال خودتان اطمینان دارید در خصوص تصمیم تان  ، موضع جراتمندانه ای را اتخاذ خواهید کرد. برای کاهش تنش ها و رسیدن به یک ثبات و آرامش نسبی، مدتی رو دور از ایشان و در کنار خانواده باشید.در عین حال، پس از بازگشت، به خودتان فرصتی شش ماهه بدید تا رفتارهایی را که تهدیدی برای ادامه یک رابطه زناشویی ست را به تدریج اصلاح و ترمیم نمایند. پس از آن تصمیم بگیرید تا در خصوص  سرانجام این رابطه به یک توافق مشخص و قطعی دست یابید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه