سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا ماندن در این رابطه به صلاح است؟ دلیل رفتارها چیست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 04 آبان 1397
1,112  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من وارد رابطه با يك هنرمند شدم. ايشان با كوچكترين مخالفتي، به شدت احساسي رفتار ميكنند و با وجود ٣١ سال سن، هنوز سرمايه مالي مناسب ندارند و بعد از دوسال هم از كسي جدا شدند. و مقصر را ايشان ميدانند براي مهريه.(رابطه قبلي من فريب بود و سه ماهه خوشبختانه جدا شدم) بعد از هربار ناراحتي هرچه از دهنشان درميايد ميگويند و ادم را تحقير ميكنند و حتي خودشان را. و بعد پشيمان ميشوند و ميگويند من فلان جا سو برداشت داشتم، و شروع به التماس و دلجويي. مهربان هستند و زيبا .در زمان مهرباني، فوق العاده اند. علت علاقه من به ايشان جنبه هيجان و ماجراجويي و سفر بود كه فوق العاده شريك خوبي اند و سفر از علايق بالاي من است.اما در عصبانيت خيلي تحقيراميز رفتار ميكنند..من بارها سعي كردم رابطه ام را تمام كنم و نميگذارند. حالا ٧ ماه است و من از ماه چهارم قصد جدایي كردم. از ابتدا قصدشان ازدواج بود. حالا هم بهشان ميگويم دوست باشيم ميگويند فقط ازدواج. و هم رو بسازيم. اول منطقي ميشوند. و دوباره سر بحث كوچك و مخالفت كوچك بعدي، همان ادم قبل ميشوند.و در زمان ناراحتي ميگويند تو مرا بازي دادي و امنيت ندارم كنارت مدام ميخاهي تمام كني. واقعا اين ادم جاي تغيير دارد؟! من دلم براي اشكها و التماسهايش ميسوزداما واقعا از رفتارهايش خسته شدم. يك بار ميگويند من ذليلم و تو خيلي خوبي. يك بار ميگويند تو لياقت مرا نداري. انگار خودشيفته اند. من واقعا نميفهمم آیا طبيعي است در صورت ناراحتي اين مدل رفتار كردن؟! يا من دارم زياده روي ميكنم. حقيقت اين است كه من از هر لحاظ حس ميكنم از ايشان سر هستم و اعتماد به نفس بالاي ايشان برايم واقعا عجيب است! گاهي هم انگار خيلي ضعیف اند!كمي در رابطه با اين ادم و موضع رفتاري من توضيح ميدهید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 آبان 1397 ساعت 19:26

سلام دوست گرامی


پرسش شما را خواندم. بی ثباتی هیجانی و رفتاری ایشان و بروز رفتارهای سینوسی و شکننده در ارتباط با خودش و شما، تامل برانگیز و قابل بررسی ست. واقعیت این است بروز مکرر چنین رفتارهایی، نشانه هایی را برای تشخیص های احتمالیِ  روانشناختی و یا روانپزشکی به جا میذاره که لازمه در این خصوص جهت ارزیابی وضعیت خود، به روادرمانگر مراجعه نمایند.


با این حال در خصوص موضع خودتان در این رابطه، پیشنهاد می شه کمی بیشتر تامل نمایید. ممکن است لازم باشه در این خصوص با ایشان گفتگو نموده و نسبت به این شرایط و تصمیم خود او را مطلع نمایید. پیش از آنکه وابستگی بیشتر، به طرفین آسیب وارد کنه. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه