سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوراهی بین خانه داری و شاغل بودن

پرسش

تاریخ ثبت : 05 آبان 1397
977  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری 28 ساله هستم ،لیسانسه معماری و در رشته خود موفق،یک سال و نیم هست که ازدواج کردم،ازدواجی پراز عشق و لذت بخش،شخصیت من isfj هست و.شاغل نیستم ولی جویای کار هستم.
در زندگی بسیار خوشبخت هستم و احساس آرامش و رضایتمندی میکنم اما از طرفی به خاطر شرایط جامعه و اینکه زنان شاغل بیشتر در جامعه مورد قبول هستند بین دوراهی کار و خانه داری ماندم
از طرفی به شدت در خانه احساس آرامش و لذت میکنم و ازینکه وقتم برای خودم است و میتوانم به حسهای زنانه ام رسیدگی کنم احساس خوبی دارم
اما از طرفی فکر اینکه شغلی نداشته باشم اونم توی این دوره و زمونه احساس عذاب وجدان بهم میده.
3ماه تجربه کار داشته ام توی این یک سال اما استرس زیادی متحمل شدم چون برام خیلی مهم بود خونه همونطور مثل وقتی کار نمیکنم گرم و پر آرامش باشه و این مساله فشار زیادی روم میاورد خودم خیلی خسته میشدم .اما از طرفی همین که شغل داشتم و میتونستم بین همه سرم بلند باشه راضیم میکرد.
و الان واقعن موندم که چه راهی و برای ادامه زندگی انتخاب کنم از اون دسته ادمهایی هستم که وقتی بین دوراهیم استپ میکنم و هیچ تصمیمی نمیتونم بگیرم.هربار که موقعیت شغلی نیست خیالم راحت و پر از حس خوب که به خودم میگم ببین نیست کار و ارامش دارم.و به محض پیش امدن موقعیت استرس میگیرم و بر سر دوراهی میمونم و فکرم شدید درگیر میشه.
یکی از مهمترین دلایلم اینه که همسرم دوست داره که من شاغل باشم چون فکر میکنه تو اجتماع بودن من به زندگیمون بیشتر کمک میکنه و من ادم قویتری میشم.لطفا کمکم کنید واقعن بین دوراهی بدی موندم و این مساله یک ساله که داره آزارم میده .من از انتخاب رشته توی دبیرستان تا رفتن به دانشگاه اشتباه کردم و خیلی عمرم هدر رفت .

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
06 آبان 1397 ساعت 09:09

دوست عزیز سلام

نامه شما را خواندم، خوشحالم که می خوانم زندگی پر از آرامش و عشق را دارید و در حفظ و نگهداری آن می کوشید، و اینطور که بیان کردید از این شرایط و اینکه نقش یک خانم خانه دار را دارید رضایت دارید، فقط در انتهای نامه خود اشاره کردید که از انتخاب رشته  تا رفتن به دانشگاه اشتباه کردید. آیا منظورتان این است که به رشته تحصیلی و شغلی خود علاقه ندارید؟

اگر چنین است می توانید وقت بگذارید و علاقمندی خود را پیدا کنید، از آنجایی که جنبه های دیگر زندگی شما مثل رابطه عاطفی و شرایط اقتصادی خانه به نظر مناسب می رسد، می توانید این تلاش را برای خود بکنید تا حرفه مورد علاقه خود که با استعداد ها و توانایی های شما هماهنگ است را پیدا کنید، در آن صورت علاقمندی بیشتری برای شغل خود خواهید داشت.

نکته دیگر اینکه بلاخره نمی توان همه چیز را با هم داشت، قطعا شما وارد هر شغلی بشوید، لازم هست بپذیرید که ممکن است امکانات و راحتی هایی را از دست بدهید و در مقابل چیز دیگری بدست بیاورید. مثلا مزایای داشتن شغل  میتواند، موقعیت اجتماعی، استقلال مالی، ارتباطات اجتماعی قوی تر باشد، از طرفی درست است که زمان کمتری وقت آزاد خواهیدداشت و به مسائل خانه و خود می توانید بپردازید.که البته این مورد دوم هم با مدیریت زمان می توان حل کرد . 

هر انتخابی هزینه ای دارد، و باید مسئولیت آن انتخاب را پذیرفت، اینکه می گویید وقتی موقعیت شغلی نیست آرام دارم به نوعی فرار از حل مسئله است.

و برای بدست آوردن رشد و پیشرفت باید از دایره امن بیرون آمد و قدری ناامنی را تجربه کرد.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه