سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مهرطلبی در روابط غیر عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 05 آبان 1397
1,013  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام روزتون به خیر.من بعضی از گزینه های اسلاید مهرطلبی در روابط غیر عاطفی دارم از جمله مشکل در نه گفتن.بسیار هم بابت این قضیه اذیت شدم و باعث شده از اهداف زندگیم دور بشم.بستگان من اکثریت شمال هستن و بالطبع رفت و آمد خونه من زیاده.الان که با خودم فک میکردم دیدم سکوی پرتاب خیلیا بودم ولی خودم هیچی.به طور مثال جاریم اومده بیست روز مونده اینجا آیلتز داده مهاجرت کرده و من به خاطر اینکه ب موقع بد نباشه چند تا از کلاسه شبکه که میرفتم تعطیل کردم و آخرش انقد دور افتادم از درس که انگیزم از بین رفت.اهدافه زیادی داشتم و خیلی هم خوب براشون تلاش کردم ولی وقتی وسطش ی همچین چیزی پیش اومده نتونستم با انگیزه اولم ادامه بدم.الان دوست دارم اخلاقم اصلاح بشه و اینکه همه میگن چقدددددر فلانی مهربونه،برام مهم نباشه و به تلاشمو بذار برای کارایی که دوست دارم انجام بدم.من به راهنمایی نیاز دارم و انگیزه که دوباره اهدافمو دنبال کنم.ممنونم اقای دکتر.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
05 آبان 1397 ساعت 23:10

سهیلای عزیز سلام

پر واضح است که جامعه ای که ما در آن زندگی میکنیم بیش از نیمی از جمعیت آن را افراد مهرطلب تشکیل میدهند و این مشکل ریشه در تربیت والدین ما دارد بنابراین بسیاری از افراد مهربانی ومهرطلبی را باهم اشتباه میگیرند ، این افراد برای اینکه بلد نیستند« نه » بگویند بارها مورد استثمار قرارمیگیرد ، متاسفانه در فرهنگ ما این گونه جا افتاده است که آدم بدبخت ، سرخورده وبیچاره آدم خوبی هم هست چرا که فرد مهرطلب فرضش بر اینست که به همان میزانی که خوب است به همان نسبت توسری خور هم هست. 

اما باتوجه به مطالبی که عنوان کردید همین قدر که برای رهایی از این  تله تلاش میکنید وخواستار تغییر میباشید خیلی خوب است ولی کافی نمیباشدزیراتا مادامی که ما نگران قضاوت مردم باشیم نجات نخواهیم یافت ، پس قدم در این راه تلاش، تمرین ونادیده گرفتن قضاوت مردم را میطلبد، چرا که نظر وعقیده وحرف مردم تا زمانی مؤثر است که شما به آن اهمیت دهید وزمانیکه فرد مهرطلب به این نتیجه برسد که یکی از مشکلات بزرگ انسانی « مهرطلبی» است قطعا برای درمان آن اقدام خواهد کرد.

شما راهکارهایی برای رهایی از مهرطلبی خواسته بودید که به چند مورد آنها اشاره میکنم:

۱) بلافاصله به خواسته هایی که دیگران ازشما دارند جواب مثبت ندهید ، از آنها زمان بخواهیدتا در این زمان ببینید آیا خواسته طرف مقابل درجهت علاقه وخواسته شما هست یاخیر یا شما باید برای انجام آن مجبورید خود را به دردسر بیندازید.

۲) افکار غلط خود را که از کودکی به همراه داشتید را مرتب اصلاح کنیدوانتظار نداشته باشیداین اختلال به سرعت از بین برود، باید دایما افکار غلط خود را واررسی کنید وآن را اصلاح کنید ، مثلا وقتی مدام فکر میکنید باید به خانواده تان سرویس بدهیدمرتب با خودتان تکرار کنید که شما برای خدمت کردن به دیگران به دنیا نیامده اید وشما هم نیاز به استراحت، آرامش، انجام کارهایتان در زمان مشخص و... دارید.

۳) مراقبت کردن از خودتان را یاد بگیرید، به این فکر کنید آخرین زمانی که برای خودتان وقت گذاشتید، خرید کردید وخودتان را خوشحال کردید چه زمانی بوده؟

۴) رد کردن خواسته هایی که برای شما دردسر ساز است وقطع سرزنش خود

۵)از بین بردن شخصیت متحمل(بعد از این به خود بگویید که تحمل نمیکنم که دچار فشار شوم)


نکته ای که از بیشترین اهمیت برخوردارست اینست که دیدن وشناخت خود به عنوان فرد مهرطلب ۹۰ درصد کار راحل میکند ومابقی ده درصدرا بایدبا به بکار گیری تکنیک ها ی مناسب وتن ندادن دوباره به مهرطلبی حل کرد .

به یاد داشته باشید شادی با شما آغاز میشود نه باشغل شما، نه با سرویس دهی به دیگران ونه نگفتن به دیگران. 

برایتان شادی ومهربانی را آرزو میکنم

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

05 آبان 1397 ساعت 23:15
ممنون از پاسخ خوووبتون.واقعا نیااااز به راهنمایی و انگیزه داشتم تا شروع کنم به تغییر دادن خودم و حتما این کارو میکنم. من میخوام اهدافمو و کارایی که همیشه تو ذهنم بوده انجام بدم رو دوباره شروع کنم ولی انگیزه و ارادم مثل قبل نیست،چطوری این اراده رو در خودم ایجاد کنم؟؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
06 آبان 1397 ساعت 19:15

با سلام دوباره 

برای تغییر باید ۹ کار اشتباه که هر روز انجام می دهیم را بدانیم و انجام ندهیموتصمیم بگیریم هر روز بهتر از روز قبل باشیم:

1.  تلاش برای خشنود کردن همه اطرافیان در حال و آینده

2.  زندگی در گذشته و یادآوری دایم خاطرات بد

3.  بیش از حد راجع به همه چیز فکر کردن و دامن زدن به افکارمنفی

4.  بهانه تراشی کردن برای دوری کردن از شروع کارها

5.  نیازهای خود را در آخر همه چیز و همه کس قرار دادن

6.  به دنبال بی عیب و نقص بودن و به خود سخت گرفتن

7.  ترس از تغییر در هر موقعیت شغلی، خانوادگی، تحلیلی

8.  سرکوب کردن خود و اراده خود

9.  توضیح و توجیه خود در مواقعی که از انجام کارها اجتناب می کنید

سهیلای عزیز اگر هرکسی درون خود یک من محکم وقوی نداشته باشد ، نمی تواند تغییرات زندگی را تحمل کند امیدوارم با اراده راسخ خودتان را بشناسید، ارزش خود را بدانید وقدم در جاده تغییرات سازنده بگذارید

با سپاس از شما 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

07 آبان 1397 ساعت 12:55
بابت راهنمایی بسیااااااار خوبتون ممنونم.حق با شماست من کلا خودمو فراموش کردم.اما از همینجا به خودم قول میدم که شروع کنم به تغییرات مثبت.واقعااااا از شما ممنونم.😊😊👌👌👌
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه