سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عاشق شدن قبل از ازدواج چقدر مهم است؟

پرسش

تاریخ ثبت : 06 آبان 1397
1,297  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.تو گروه اجتماعی در اینستاگرام با آقایی آشنا شدم که از ابتدا به من پیشنهاد آشنایی برای ازدواج دادن.حدود یک هفته تلفنی و چتی باهم در ارتباط بودیم و طی این یک هفته شاید روزی سه چهار ساعت تلفنی صحبت میکردیم و سه چهارساعت چت.در مورد همه مسائل حتا ریزترین و جزئی ترین مسائل زندگی مشترک صحبت کردیم.اخلاق و خصوصیات،تجربه های قبلی،سلایق و علاقمندی ها،اعتقادات مذهبی،درآمد و مسائل مالی،برنامه ریزی برای آینده زندگی و هدف گذاری ها،همه چیز...
ایشون حدود یک سال هست که از همسرشون بعد یه ۱۶سال زندگی مشترک با داشتن پسر۹ساله جدا شدن
بعداز اولین دیداربه من گفتن اون حسی که میخوان درشون ایجادنشده.یعنی عشقی روکه میخوان درمن ندیدن.دوسه هفته زمان دادیم ولی چیزی عوض نشدباوجودی که دست همو لمس میگرفتیم.من از ایشون حس دوست داشتن گرفتم اماخودشون منکرچنین چیزی شدن
اما از ابتدا اینو گفتن که ازنظرمنطقی،تنهاگزینه ای بودم که انقدر نزدیک بهم بودیم
من به ایشون علاقمندشدم ولی ایشون خیر
تصمیم گرفتیم یه مدت ازهم دورباشیم تا ببینیم چی پیش میاد.من ظاهر خوبی داریم و به تناسب و زیبایی اهمییت میدم و این اولین باری هست که کسی نتونسته حسی نسبت به من داشته باشه.با توجه به اینکه توآزمون های آرکتایپی،انرژی درونی من آفردویت و آتناست...
تو اون یه هفته،ایشون عالی بود و تو معاشرت هم بسیار مورد پسند من.طرزفکر و سبک زندگی شون،علاقمندی هاوعقایدشون،خیلی به من نزدیکه و خودشون به دلم نشسته اند...فراموش کردنشون برام اسون نیست از طرفی وقتی حسی جز احترام وجود نداره...
من۳۲ساله هستم و ایشون۳۷
به نطرتون چه باید بکنیم؟
ممنونم ازکمکتون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
11 آبان 1397 ساعت 23:22

درود بر شما

میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن و تشکیل زندگی مشترک یک خواسته بجا می باشد که البته اصول خود را دارد. علاقه داشتن عامل ابتدایی شروع یک رابطه و یا پیشنهاد آشنایی و ازدواج است؛ اما صرفاً علاقه کافی نمی باشد. 


به این جملات خودتان توجه بفرمایید:


  • ایشون حدود یک سال هست که از همسرشون بعد یه ۱۶سال زندگی مشترک با داشتن پسر۹ساله جدا شدن

نمی توان صرف اینکه کسی یک ازدواج ناموفق داشته، او را از گردونه انتخاب کنار گذاشت اما به دلیل وجود فرزند از ازدواج قبلی، رابطه ایشان و همسر سابق، هیچگاه به طور کامل قطع نخواهد شد. آیا چنین چیزی از نظر شما قابل قبول است؟ همچنین روحیات و دیدگاههای فردی که سابقه 16 سال زندگی مشترک داشته و پدر یک بچه 9ساله است با یک فرد مجرد فرق دارد. اینها را چک کرده بودید؟


  • این اولین باری هست که کسی نتونسته حسی نسبت به من داشته باشه

اولین بار بوده ولی الزاماً ممکن است آخرین بار هم نباشد. یعنی شما ممکن است بنا به هر دلیلی انتخاب کسی نباشید. چک کنید آیا دلیل اینکه تمایل شما به ایشان همچنان وجود دارد به همین دلیل بر می گردد یا واقعا ایشان به لحاظ ظاهری مطلوبیت داشته اند و توجه شما را جلب کرده اند؟ (چون علاقه براساس شناخت به این سرعت ایجاد نمی شود و احتمالا جاذبه جنسی برایتان داشته اند).


  • من به ایشون علاقمندشدم ولی ایشون خیر... به نطرتون چه باید بکنیم؟

در واقع پاسخ پرسش شما در همین جمله خودتان است. وقتی ایشان علاقه ای به شما ندارد تکلیف شما مشخص است. بهتر است به فکر موقعیتهای دیگر باشید.

ضمن اینکه سابقه ازدواج قبلی و داشتن یک پسر 9 ساله نیز نکاتی است که بهتر بود در مورد آنها دقت بیشتری می کردید. اما درحال حاضر با توجه به اینکه نوشته اید ایشان به شما علاقمند نشدند، بهتر است رابطه را پایان یافته بدانید و برای موقعیتهای دیگر برنامه ریزی کنید.

آموزش غیر حضوری "ازدواج مثبت" خدمت شما پیشنهاد می گردد.

 

از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

12 آبان 1397 ساعت 10:54
سلام.سپاس از پاسخ تون... همسر سابق ایشون،چند ماه بعد از جدایی ازدواج کردن و میدونم که احتمال بازگشت ایشون به همسرشون،خیلی کم هست. نکته جذاب ایشون برای من،این هست که بعد از شکست در زندگی خانوادگی و مالی و کاری به دلیل متارکه،اما همچنان سرشار از شوق و انگیزه برای شروع هستن. نوع نگاهشون به هستی،شیوه برخوردشون نسبت به مسائل روزمره،عقاید و سبک زندگی شون تا حد زیادی مطابق ایده آل های من هست. ضمن اینکه سرد و گرم چشیده روزگار هستن و به دور خامی و بی تجربگی هم سن و سال های خودم...اینکه می دونن و میدونم که از زندگی چی میخوایم.و خواسته و دغدغه مون یکسان هست.ظاهر و موقعیت اجتماعی و مالی، اهمیت چندانی برای من نداره و از درون یه آدم به بیرونش میرسم.هرچند که نوع پوشش و ظاهر ایشون رو تا حدی می پسندم. من در ابتدا با دلایل منطقی به ایشون علاقمند شدم و بعدش احساس وارد شد. الانم از نظر منطقی هر دو در یک سطح ایستادیم. اتفاقا برای خودم هم جای سوال بود که چرا به ایشون علاقمند شدم و روش فکر کردم.مهمترین دلایلش،همون هایی بود که ذکر کردم.ما در حدود سه چهار هفته ارتباط مستمر داشتیم و بعد از اون تصمیم گرفتیم از هم فاصله بگیریم. موقعیت های بعد از ایشون رو سنجیدم ولی با شخص دیگه ای به نتیجه نرسیدم. البته مدت هاست احساسم رو کنترل میکنم و کمتر از قبل یادشون می افتم. در کل تجربه عجیبی بود. ممکنه زمان این مسئله رو حل کنه و بعد از یه دوره آرامش،بشه تصمیم بهتری گرفت. اتفاقا در فکر تهیه درسی که معرفی کردید هستم. اما به نظرتون علاقمندی من به ایشون با شرحی که دادم،اشتباه بوده؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

12 آبان 1397 ساعت 12:20
سلام دوباره... مطلبی که تو پاسخ دوم فراموش کردم بگم این بود که از نتیجه تست های تله های خانه توانگری،متوجه شدم که دچار تله های روانی نیستم فقط عدد تله بی ارزشی،۲۵بود که گمان نکنم خیلی نگران کننده باشه و عدد انرژی های درونیم،آپولو۶۲،هرمس ۱۶۸ و آفرودیت ۱۵۱ بوده. این اطلاعات کمکی به حل مسئله من میکنه؟ من قبلا از درس رازهای زنانگی و مردانگی استفاده کردم و کتاب "زن بودن"تونی گرنت رو خوندم. سپاسگزارم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
15 آبان 1397 ساعت 13:01

سلام دوباره مهراز گرامی

تستهای شخصیت در واقع برای این هستندکه ما آگاهی بیشتری نسبت به حالات روانی خودمان پیدا کنیم و نقاط ضعف و قدرت مان بشناسیم که به نظر می رسد با توجه به توضیحات پس از این تستها، شما این آگاهی را در مورد تایپ و انرژی خود پیدا کرده باشید.

اما درخصوص این آقا در مجموع آنچه که در محتوای توضیحات شما وجود دارد، نشان می دهدکه ایشان برای شما جذابیت جنسی دارند و نوع رفتار و گفتارشان برای شما مطلوب بوده  که البته اینها می تواند به شما کمک کند تا سلیقه خود را بهتر از قبل بشناسید. یعنی شما در متن نامه تان به نکاتی اشاره داشته اید که برایتان مثبت بوده و سبب جذب شدن شما به سوی ایشان شده. 

اما جذابیت فقط بخشی از شروع است و به هر حال نکاتی که خدمت شما عرض شد، پس از فروکش کردن هیجانات اولیه بیشتر به چشم خواهند آمد و لازمست از ابتدا مورد توجه قرار بگیرند. احساسات شما قابل درک و محترم است اما بنا نیست که هر آشنایی ای ختم به ازدواج شود، حتی اگر خاطره ای مطلوب برای ما بسازد.

گذر زمان در صورتی می تواند کمک کند که شما برای مدیریت ذهن و عواطف خود از آن استفاده کنید و توجه داشته باشید که در آینده پیش از قطعی شدن هر اتفاقی در زندگی، بتوانید دلبستگی و احساسات خود را کنترل کنید.

موفق باشید.

با احترام-علی اکبری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

15 آبان 1397 ساعت 19:15
سلام و سپاس...
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه