سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اصرار پسر در ماندن به پای دختری که فعلا قصد ازدواج ندارد

پرسش

تاریخ ثبت : 07 آبان 1397
6,948  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پسری پس از مطرح کردن خواستگاری و جواب رد شنیدن به علت اینکه دختر میخواسته ابتدا زندگی مجردی خود را تکمیل کند تجربه بدست بیاورد کامل شود و توانایی لازم برای متاهل شدن را بدست بیاورد به یک باره تصمیم میگیرد تا مدت زمانی که دختر تصمیم به متاهل شدن بگیرد منتظر باشد در صورتی که دختر مخالف است چون هیچ نظری درباره او ندارد و از طرفی نمیخواهد مستقیم نه بگوید تا پسر ناراحت نشود اما پس از فهمیدن موضوع سعی میکند پسر را توجیه کند ولی پسر به جهت احساسی و خارج از منطق فکر کردن قبول نکرده و این تغییر در روند را خواسته خود و برعهده خود میداند و از دختر حتی در صورت شنیدن جواب منفی بعد سالها انتظاری ندارد ! با این پسر چه برخوردی باید داشت و چطور باید قانع کرد که کارش اشتباه هست ؟؟؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
09 آبان 1397 ساعت 19:37

درود بر شما

ابتدا لازم است دختر خانم بداند به چه دلیلی نمی خواهد آقاپسر ناراحت شود. 

خواستگاری یک پسر از یک دختر، مسئولیتی برای آن خانم ایجاد نمی کند که بخواهد برای پاسخ منفی، نگران ناراحتی آقاپسر باشد.

 اگر پاسخ قطعی دخترخانم منفی است و یا بنا به هر دلیل تمایلی به ازدواج با این آقا ندارد، عدم تمایل به گفتن مستقیم پاسخ منفی می تواند آقاپسر را در حالت بلاتکلیفی گذاشته و باعث شود که به خودش امیدواری برای آینده بدهد.

بنابراین اگر نظر خانم بر رد کردن پیشنهاد آقا است لازمست آن را به اطلاع آقاپسر برساند تا از ایجاد ابهام در ذهن او جلوگیری شود. البته پذیرش یا عدم پذیرش پاسخ مستقیم پسر از سوی دختر، به میزان بلوغ شخصیت آن آقا بستگی دارد. زیرا الزامی وجود ندارد که هر خواستگاری ای به ازدواج ختم شود.

بهتر این است که دخترخانم نظرش را مستقیماً اعلام کند، یعنی دیدگاهش را در مورد ایشان به طور شفاف بگوید. البته شفاف به معنی لحن تند و نامناسب نیست، خوبی ها و ویژگی های مثبت آقاپسر را بگوید و نهایتاً اعلام کند که پاسخ منفی من به دلیل وجود مشکل در شما نیست، دیدگاه من در مورد تقاضای ازدواج شما منفی است و انتظار شما تغییری در تصمیم من ایجاد نخواهد کرد.

مسئولیت نوع رفتار آقاپسر نیز بر عهده خودش می باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

09 آبان 1397 ساعت 21:16
سلام ممنون از پاسخ خوبتون ، شاید دلیل اهمیت ناراحت کردن پسر برای دختر حس انسان دوستی دختر و میزان بالای احساسی بودن و بسیار حساس بودن پسر است ،درست است که خواستگاری مسئولیتی ایجاد نمیکند برای دختر اما اگر از حرفهای دختر را جوری پسر به اشتباه برداشت کند که میتواند امیدوار باشد ان وقت دختر باید چه کند و چگونه بگوید که پسر دست از این نوع لج بازی با خود و زندگیش بردارد ؟! و دختر در صورت مطلع شدن پسر را از نظر دقیق خود اگاه کرده اما پسر با بیان حرفهای خود گول زننده سعی در پس زدن حرفهای دختر به خودش دارد ! خوب نگاه کنین برای دختری که هنوز قصد ندارد قطعا پاسخ منفی ست اما پسر چون میگوید نمیخواهم بی دلیل جواب نه بشنوم منتظر میمانم تا روزی که شما قصدش را داشته باشین ان وقت حتی اگر بازهم پاسخ منفی شود ناراحت نمیشوم ! فقط میخواهم سعی خودم را بکنم ! الان تکلیف دختر چیست ؟ چون او سعی خود را کرده و به واضح ترین شکل ممکن نظر و عقاید خود را گفته اما پسر ...
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
11 آبان 1397 ساعت 22:24

با سلام مجدد و ممنون از توضیحات تکمیلی شما

حرفها زمانی اشتباه برداشت می شوند که منظور طرف مقابل را به وضوح بیان نکنند و این عدم وضوح زمانی اتفاق می افتد که خودِ فرد در پاسخش تردید داشته باشد.

اگر دخترخانم منظور اصلی اش این است که آن آقا را قطعا برای ازدواج نمی خواهد باید همین مسئله را به طور شفاف و مستقیم به ایشان بگوید، و ضمن حفظ حرمت آن آقاپسر، دلیلش را هم توضیح دهد. و اگر این مسئله به اطلاع آقاپسر رسیده، پس دخترخانم تکلیفی ندارد.

جملاتی که از قول آقاپسر نوشته اید احتمالا به این دلیل می تواند باشد که دخترخانم گفته فعلا قصد ازدواج ندارم. البته حتی گفتن اینکه فعلا قصد ازدواج ندارم نیز نمی تواند مسئولیتی برای دخترخانم ایجاد کند. 

اینکه آن آقا انقدر صبر کند تا دخترخانم قصد ازدواج پیدا کند در واقع تصمیمی است که به خودش برمی گردد و دلیلی ندارد دخترخانم نگران او باشد. ایشان باید در نظر بگیرد که ممکن است دختر مورد علاقه اش ناگهان تصمیم به ازدواج بگیرد و انتخابش هم این آقا نباشد. یعنی لازمست ایشان بپذیرد که ممکن است چندسال دیگر هم بدون دلیلی که از نظر او قابل قبول باشد، دخترخانم با فرد دیگری ازدواج کند و اگر واقعا برای دریافت دلیل صبر کرده ممکن است هیچوقت به دریافت چنین دلیلی نرسد. 

پس اینکه این آقا چه تصمیمی می گیرد (صبر کردن یا پذیرفتن نظر دخترخانم) به خواسته ی این آقا و میزان مهارتهای زندگی ایشان در مواجهه با ناکامی ها برمی گردد و درصورتی که دخترخانم، نظرش را قاطعانه و شفاف و به طور مستقیم به او اعلام کرده تکلیف دیگری ندارد. 

ایشان هم یک خواستگار است مثل دهها خواستگاری که برای یک دخترخانم می آیند و با هر درجه از حساسیت روحی، پاسخ منفی می شنوند.

علی اکبری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

14 آبان 1397 ساعت 08:52
ممنون از پاسخگوییتون خانم دکتر 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه