سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تله بی ارزشی

پرسش

تاریخ ثبت : 07 آبان 1397
1,269  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من بعنوان آدمی که تله بی ارزشی دارم خیلی شدید و دارم روی خودم کار میکنم و باورهای مرکزی مثل مهم نبودن و خوب نبودن دارم ریشش هم در کودکی و ارتباط با مادرم هست بیشتر ، میخواستم بدونم تلقین هایی که در قالب جمله های تاکیدی هست و طبق روش خوزه سیلوا رفتن به سطحآلفا و جمله های تاکیدی ارزشمندی رو تکرار کردن آیا میتونه بعنوان یک روش مکمل برای کار کردن روی بی ارزشی هامون باشه ؟ اصولا چنین چیزی ممکنه موثر واقع بشه ؟
سوال بعدی این که در حین کار کردن روی تله بی ارزشی در بخش کار کردن روی من خوب نیستم ها ، من احساس کردم که میشه که جبران این لیست من خوب نیستم ها ، ایجاد سایه بکنه برای فرد ، یه کمی گیج شدم ، ممنون میشم اگه راهنماییم کنید .

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
09 آبان 1397 ساعت 09:32

سلام دوست عزیز

نامه شما را خواندم خیلی خوشحالم که مسئله خود را پیدا کردید و دارید بر روی آن کار می کنید و در مسیر رشد قرار دارید.

در مورد بی ارزشی که فرمودید، در طرحواره یکی از قسمت های اصلی که بهش پرداخته می شه در واقع باور های مرکزی هستند، و بعد از پیدا کردن این باور ها با آنها چالش می کنید، به این ترتیب که مثلا اگر به " من مهم نیستم " رسیدید. از خودتان معنی مهم بودن و بی اهمیت بودن را می پرسید، خاستگاهش رو پیدا می کنید، اینکه داشتن این باور چه فایده ای برای شما دارد را بررسی می کنید، و ... به این ترتیب این باور اعتبارش را از دست می دهد و جایگزینش می توان باور کار آمدی را داشت. اون جملات تاکیدی شاید شبیه باورهای کار آمد باشند اما در این رویکرد اگر چالش قبل را نکرده باشید  تاثیر چندانی نخواهند داشت.

در مورد سوال دومتون در مورد لیست من خوب نیستم ها باید مراقب بود که سبک مقابله ایتون تغییر نکنه و به شکل حمله بشه، و راهش هم این هست که نقاط ضعف و قوت خود را  واقعبینانه ببینید، تواناییهاو محدودیت های خود را در نظر بگیرید و به این نتیجه بتونید برسید که با وجود همه اینها با هم شما انسان ارزشمندی هستید، نه اینکه لازم باشه حتما کار خاصی انجام دهید تا ارزشمند باشید.

درس غیر حضوری " ار بی ازشی تا من ارزشمند" به شما بسیار کمک خواهد کرد.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه