سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

قهر کردن ، ضعیف و بی مسولیت بودن

پرسش

تاریخ ثبت : 08 آبان 1397
1,053  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
کسی را دوست دارم ک میگوید از دوران کودکی دارای مشکلات روحی است و فقط به من گفته. مشکلش این است ک نمیداند هدفش چیست و چ میخواهد در زندگی.این باعث شده کم کم روی رابطه ما تاثیر بگذارد ، مثلا ما از سال دوم ارتباطمون ببعد بین دو تا شیش ما باهم قهر میکنیم . او عاشق و شیفته من است اما بخاطر شکنندگی و ضعف شخصیتیش حاضر میشود اینطور ازم فاصله بگیرد چون فکر میکند من درکش نمیکنم. الان در قهر بسر میبریم نمیدانم اگر برگشت چطور با او برخورد کنم ، چهار دفعه قبل ک می امد بدون تلز کردن او را می پذیرفتم و دوباره رابطه از سر میگرفتیم اما احساس میکنم این بار باید ب شدت با جدیت با او برخورد کنم
در ضمن او دوسال از من کوچکتر است .

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
09 آبان 1397 ساعت 09:43

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم.

مشخص است که ناامنی و بی ثباتی در رابطه عاطفی شما وجود دارد.

سوال اول من این است که با وجود این رابطه و این قهر های طولانی و بی نتیجه چی باعث شده که شما همچنان در این رابطه بمانید؟

آیا اینطور هست که این رفت و برگشتها و قهر و آشتی ها برای شما اتفاقا دوست داشتن و عاشق بودن و ... معنی بدهد؟

آیا همچین الگوی ارتباطی در خانه خود  داشته اید که قهر و آشتی درش زیاد اتفاق می افتاده؟

اگر پاسخ شما مثبت است به این سوالها لازم هست به که طور جدی به علت این مسئله درون خود بپردازید چرا که حتی اگر از این رابطه هم بیرون بیاید دوباره جذب افرادی با همین ویژگی و روابطی که سرانجامشان معلوم نیست می شوید.

در نظر داشته باشید که شما مسئول رفتار و خوب کردن حال طرف مقابل خود نیستید و اگر بخواهید در این بازی بمانید که مسائل ایشان را بخواهید حل کنید و کمک به برطرف کردنش بکنید در دراز مدت دچار فرسودگی و ازدست رفتن رابطه عاطفیتان می شوید.

اینکه می فرمایید چون فکر می کنند شما درکشان نمی کنید، با فاصله گرفتن مسئله حل نمی شود ، بلکه لازم است که بایستید و بالغانه با هم گفتگو کنید.

حواستان باشد که در رابطه نقش مادر به  خود نگیرید.

خواسته ها و انتظارات خود، حد و حریم خود را مشخص کنید و از ایشان در خواست بالغانه برای گفتگو و حل مسئله داشته باشید ، با بخشیدن های مکرر فقط کمک به تکرار این رفتار مخرب می کنید.

می توانید از زوج در مانگر در این رابطه کمک بگیرید تا بتوانید ارتباط موثر با هم برقرار کرده و مسائل ارتباطی خود را حل و فصل کنید.

باتشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

09 آبان 1397 ساعت 16:37
سلام باتشکر از راهنمایی شما جواب سوال اینکه مسلما موندن در این رابطه باهمه فراز و نشیب هاش بخاطر علاقه دوطرفه هستش و اینکه با این همه مدت های طولانی قهر هیچ یک کسی رو ب زندگی هم وارد نکرده و نمیکنیم . و اینکه من در خانواده ای بزرگ شدم ک ن تنها قهر ، بخث و جدل و ناراختی در اون نیست بلکه همیشه به عشق ورزی و محبت دعوت میشیم . مساله ای که هست اینه که من بخاطر شرایط کاری ظاهری و خانوادگی خواستگار ها و علاقه مندان زیادی دارم اما متاسفانه هیچ یک از اونها مطابق سلیقه من نیستند و ایشون تنها کسی هستن ک از لحاظ اخلاقی رفتاری و ایمانی کسی هست مورد نظر منه حتی بااینکه از لحاظ سنی و مالی از من پایینتر هستن.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

09 آبان 1397 ساعت 16:49
با سلام و تشکر از راهنمایی های شما در جواب سوالاتتون باید عرض کنم دلیلی ک باعث شده ما با این فاصله های طولانی باز هم ب هم برگردیم ،علاقه دو طرفست و اینکه ما حتی در زمانهایی ک باهم قهر هستیم ،همیشه بهم وفادار بودیم و هستیم. در جواب سوال بعدتون عرض کنم نه تنها در خانواده ما قهر و ناراحتی و بحث نیست بلکه پدر و مادر بنده همیشه ما رو به عشق وزری و محبت ب دیگران سفارش میکنن. موضوع این است ک من با توجه ب شرایط کاری خانوادگی و ظاهری خواستگارها و علاقه مندان ز یادی دارم و مدام از طرف افراد مختلف مورد محبت و توحه هستم ،ک البته ایشون هم از این جریان باخبر هستند اما هیچ کدام از انها با معیارها و علایق من سازگار نیستند و از ایشون تنها کسی هستند ک با اینکه از لحاظ سنی و مالی از من پایینتر هستند اما از لحاظ اخلاقی رفتاری و ایمانی مورد علاقه و پسند من هستن. با این شرایط ایا شما صلاح در پایان دادن ب رابطه میدانید یا راهکارهایی برای تغییر این اخلاق و مسولیت پذیر و محکم شدن ایشون (باتوجه ب اینکه قهرهای مکرر ایشون رو ناشی از ضعف و کم مسولیتی ایشون میدونم) هست؟؟؟؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه