سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چجور احساساتش را زنده کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 09 آبان 1397
1,278  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام دختری 26 ساله ام که به مدت 5سال با پسری هم سن خود رابطه داشتم و قصد ازدواج داشتیم اما چون هر دو دانشجو بودیم و محیا نبودن شرایط ازدواج به تاخیر افتاد، متاسفانه بعد از تمام شدن دانشگاه از هم دور شدیم و در این مدت بحث هایی زیادی صورت گرفت ولی عشق و علاقه ما همچنلان پایدار بود اما شش ماه گذشته یه شبه ایشان تمصمیم به تموم شدن رابطه کردن (به نظرم به علت فشار هایی زیادی که در این یک سال دوری و مشکلات کارو خانواده و راضی کردن خانواده و شاید اینکه در این مدت ایشان را درک نکردم )اما من نپذیرفتم ،من تمام سعی و تلاش خود را برای برگرداندن کردم حتی با وجود مسافت طولانی به دیدار ایشان رفتم تا حضوری صحبت کنیم ( البته بعد از شش ماه ی که ایشان رابطه را تمام شده میدانست) و ساعات ها صحبت کردیم خوشبخانه نتیجه این دیدار این شد که رابطه از نو شروع شود و ابراز علاقه ای ایشان برگشت ،اللان نزدیک بیست روز است که از شروع رابطه مجددمون میگذرد اما تمام ترس من از ارتباط برقرار نکردن ایشان با من است یعنی مثل گذشته احساسات خود را نشان نمیدهد و عملا سرد رفتار میکند و تواین مدت ابراز احساس چندانی از ایشان ندیدم و حتی میگوید یاد اوری خاطرات خوش این پنج سال اذیتش میکند،البته میدانم این نوعرفتار در اوایل عادی هست( چون ایشان اصلا به فک برگشت رابطه نبودن و از نظر خود رابطه را تمام کرده بودن ) و تا درست شدنش زمان میبرد ولی خب نمیدادنم چ کار کنم تا احساساتش مثل قبل برگردد حتی گاها من از دلتنگی صحبت میکنم اما ایشان سکوت میکند ،و یا این که خیلی کم تلفنی با من صحبت میکند و اصلا مثل گذشته نیست،من تصمیم گرفتم حداقل ماهی یک بار به دیدنش برود چون حس میکنم دیدار حضوری خیلی تاثیر دارد

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
10 آبان 1397 ساعت 16:24

با سلام


نامه شما را خواندم. به نظر میرسه علی رغم عدم استقبال ایشان برای ادامه این رابطه، تلاش های زیادی داشته اید تا بتوانید روند این ارتباط را به گذشته ی مطلوب خود پیوند بزنید.تلاشی که در جای خود لازم و قابل ستایش است. با این حال به نظر میاد ایشان تصمیم خود را در خصوص این رابطه ماهها پیش گرفته باشند. در واقع اینطور که از حالت ها و واکنش های وی برداشت میشه اینه که او تصمیمی برای ادامه و بازگشت به این مسیر نداره.


تمایل ندارم با واژه هایی که الان دارید میخوانید احساس ناخوشایندی بهتون دست بده. ولی چیزی که از بازتاب روایت ایشان به ذهنم منعکس میشه این است که  احساسات او تبدیل به خاکستری سرد شده که گرم کردنش جز خستگی و سرخوردگی چیز دیگری برایتان در پی نخواهد داشت.


 گاهی اشتیاقِ زیاد، فرد عاشق رو در مورد توانایی اش فریب میده و در میان درد و رنج، به شور و شوق میاره. این واکنشی طبیعی ست برای اجتناب از درد. با این حال وقتی تلاش می کنیم این واقعیت را در خصوص فرد مقابل بپذیریم که علی رغم تلاش هایمان تغییری در مواضع ایشان نمی بینیم، بهتر خواهیم توانست در مورد وضعیت این رابطه تصمیم قطعی بگیریم.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه