سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پایان دادن به روابط عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 09 آبان 1397
1,434  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام خسته نباشین.دوست من به یه مشکلی برخورده و نیاز به مشاوره داده ولی از این کار امتناع میکنه و من میخوام راهنمایی کنین منو تا من بتونم بهش کمک کنم حرفمو تا حدودی گوش میده اما مشاوره نمیاد.23 سالشه خیلی خودشو درگیر روابط با جنس مقابل میکنه و بی پروا در روابط از یه طرف میترسه از اینکه دخترا بهش دل ببندن و بهشون میگه که این رابطه به ازدواج ختم نمیشه الان میخواد کل روابطشو قطع کنه و به زندگیش برسه اما نمیدونه چیکار باید بکنه ممنون راهنمایی کنین

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
11 آبان 1397 ساعت 18:14

سلام دوست گرامی


ایشان از زمانیکه تصمیم گرفته اند تغییراتی را در روابطش به وجود بیاره گام در مسیری گذاشته که به بخشی از خواسته هایش نزدیک شده؛  آگاهی در خصوص موقعیتی ناخوشایندی  که پیش تر درگیر آن بوده و رسیدن به آمادگی برای عمل. در واقع ایشان در مرحله بعد از آمادگی، و در مرحله ی اقدام برای رسیدن به تغییرات مطلوب هستند.


 در نظر گرفتن یک برنامه ی جامع مرتبط با سبک زندگی متفاوت، میتونه ابزارهای او را برای دستاوردهای موردنظر متنوع کنه. 


نخستین گام فاصله گرفتن از روابطی است که در حال حاضر درگیر آنهاست. ضمن اطلاع به آنها، خود را ملزم نماید تا حد امکان ، ابزارها و کانال های ارتباطی مرتبط با آنها را نادیده بگیرد.


گام بعد، تهیه یک تقویم شخصی، برای یادداشت برنامه ها و بخشی دیگر در خصوص اقدامات و کارهایی ست که میخواهد انجام بده. در واقع یک برنامه پیش بینی فعالیت های روزانه و هفتگی،  و در کنار آن گزارشِ پیشرفت در خصوص اقداماتش در این راستا. 


فعالیت های تحصیلی و یا کاری خود را با جدیت بیشتری متناسب با اولویت های آن در نظر داشته باشند. وقتی تسک های مشخص خود را تعیین میکنه خود را ملزم به رعایت آنها میدونه. به مرور آنها بخشی از مسیر رو به پیشرفت و لذت بخش او خواهند شد.


در انتخاب روابط خود با دوستان همجنس، بازنگری مجددی داشته باشند. تا آنها، تا حدودی، مشابه با آن معیارهایی باشند که او در این مسیر به آنها نیاز دارد.


در نظر گرفتن اوقات فراغت و تفریحات دلخواه شان، بصورت روزانه و یا هفتگی را در برنامه ی فردی ، خانوادگی و یا دوستانه شان قرار بدن. استفاده بهینه و موثر  از فضاهای مجازی را بیشتر مردنظر قرار دهند.


تنهاییِ انزواگونه، گاهی آبستن بسیاری از افکار و برنامه هایِ خارجِ روالی ست که از قبل خود را ملزم به آن میدانسته. ساعات تنهایی و بیهودگی خود را با پرکردن فعالیت هایی که به آن اشاره شد تقسیم نماید. چنانچه به مطالعه کتاب، ورزش و یا هنر علاقمند است. فراگیری مهارتی در این حیطه ها میتونه احساساتش رو به مرور  پالایش و تعالی بخشد.


نقش خانواده نیز در این راه بسیار موثر خواهد بود. وقتی کانون حمایتی والدین و اعضای خانواده پذیرای نیازهای واقعی فرزندشان باشه اون نیز احساس ارزشمندی و کارآمدی بیشتری را تجربه خواهد نمود.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه