سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

...چت با زن دیگر

پرسش

تاریخ ثبت : 14 آبان 1397
1,831  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من سه ساله که ازدواج کردم و ازدواجمون هم عاشقانه بود و هم عاقلانه،هیچ مشکل هم با هم نداشتیم،موقعیت شغلی و اجتماعی هر دومون هم خیلی خوب بود.چند وقت پیش به دلیل ادامه تحصیل شوهرم در خارج از کشور برای مدت ۴ ماه از هم دور شدیم تا اینکه ویزای منم اومد و اومدم پیشش و متوجه شدم که شوهرم با خانمی که چند سال پیش دوست بوده ارتباط تلفنی داشته و حتی ... چت هم کرده بودن،من خیلی بهم برخورد و ناراحت و عصبی شدم و متاسفانه متن های چت هم دیدم و باورم نمی شد که شوهرم با یه زن دیگه تا این حد راحت باشه و حتی عکسها بسیار ناجور ارسال کنن،و حرفهایی زده بودن که شوهرم حتی حین رابطه به من نگفته بود هیچ وقت.
البته زمانی که ایران بود با خانمی در نزدیکی شهری که قرار بود بیاد که از گروهها تحصیل در خارج باهاش آشنا شده بود هم چت میکرد و مقداری فراتر از صرفا راهنمایی و کمک به همدیگه بود و اینطور توجیه کرد که خانم احتیاج به راهنمایی و کمک داشته، و الان اون خانم در همین دانشگاه شوهرم با راهنمایی های ایشون پذیرش گرفته.و اینکه شوهرم معتقد هر کسی که کمک خواست باید کمکش کنه و جالب که اغلبشون خانم هستن!
ناگفته نمونه از نظر تحصیلات و شغل و ظاهر و ....چیزی کم ندارم و چه بسا بهتر هم هستم و همین منو بیشتراذیت میکنه ،خلاصه که بعد از کلی صحبت برای بار دوم قول داده که دیگه تکرار نکنه و من هم گذشت کنم. و خیلی منو و زندگیمون دوست داره .از اون زمان شوهرم مقداری از نظر جنسی سرد شده و منم با تمام تلاشم نتونستم هنوز به زندگی عادی برگردم و خیلی احساس شکست غرور و خورد شدن شخصیت دارم و روی روحیه ام اثر گذاشتهو نتونستم ببخشم.
نمیدونم چه راه حلی در پیش بگیرم و چی درسته،یک دنیا ممنون بابت سایت خوبتون و کمکی که میکنید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
19 آبان 1397 ساعت 08:33

دوست گرامی سلام

نامه شما را خواندم، در زندگی زناشویی گاهی پیش می آید که زوجین بنا به دلایل متعدد از هم دیگر دور شوند اما این موضوع مجوزی برای ادامه دادن رابطه با شخص سومی نمی باشد نکته اول اینکه ببینید آیا در رابطه خودتان مشکل خاصی وجود دارد یا نه، اگر اینطور است بهتر است با شفاف سازی و گفتگوی واضح سعی در برطرف کردن آن بکنید دقت کنید که هر رابطه عاطفی نیاز به رسیدگی و مراقبت هر دو طرف دارد.اگر این مورد وجود دارد مراجعه به زوج درمانگر می تواند برای شما بسیار موثر باشد.


از طرف دیگر توجه کنید که حد و حدود و حریم روابط دوستانه و همکار غیر همجنس را به طور واضح با هم صحبت کنید  و این خط قرمز ها را در رابطه خود مشخص کنید.در این جور روابط می تواند کمک و راهنمایی تا حدی وجود داشته باشد اما قطعا خبری از صمیمیت های جنسی و جسمی و عاطفی که مختص رابطه عاطفی است وجود ندارد، و این یک مرزگذاری سالم است که هر دو طرف لازم است انجام دهید و بهش پایبند باشید. هر نوع پنهان کاری که زوجین بدانند با برملا شدنش باعث آزرده شدن و ایجاد ناامنی برای طرف مقابل می شود به صلاح رابطه نمی باشد.

توجه کنید که افراد اغلب از پیش تصمیم نمی گیرند وارد رابطه موازی شوند، این جور روابط اغلب به تدریج ایجاد می شود و صمیمیت افزایش پیدا می کند.

گذشت و چشم پوشی های متعدد بدون اینکه پیامد خاصی را ایشان تجربه کنند، باعث تداوم این رفتار مخرب خواهد شد، دقت کنید که اگر چه ممکن است بخشی از این مسئله مربوط به هر دوی شما باشد و لازم باشد که هر دو برای حل مشکل کمک کنید، بخشی از آن هم مربوط به همسرتان می باشد و این لزوما به این معنی نیست که شما بی ارزش باشید یا شخصیت شما مشکل خاصی داشته باشد.بنا براین اگر چه که سهم خود را در بروز این جور روابط حتما بررسی می کنید و اگر اقدامی لازم است انجام می دهید، حواستان باشد که بی جهت به عزت نفس خود آسیب نزنید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

30 آبان 1397 ساعت 18:15
سلام،بسیار ممنون از پاسختون نکته جالب توجه در مورد ما اینه که هیچ مشکلی با هم نداریم و حتی با هم قهر طولانی هم نداشتیم تا حالا، و شوهرم همیشه میگه که عاشق منه و بهتر از من نمیتونست پیدا کنه.همین رابطه ی خوبمون باعث شد که از این کارش شوکه بشم ،چیزی بود که اصلا انتظارش رو نداشتم.راستش رو باقی روابطش هم حساس شدم و چکش میکنم و اون موضوع کمک کردنش به دیگران که بیشتر شامل خانمها میشن خیلی اذیتم میکنه و بعضی وقتها میبینم که وقت زیادی میذاره براشون و چتهای طولانی داره باهاشون،من نمیتونم تحمل کنم و همش خودخوری میکنم،به یک شخص عصبی و کم طاقت و بی انگیزه تبدیل شدم.بهش هم میگم من خوشم نمیاد از این کار میگه این اشخاص به راهنمایی احتیاج دارن(آدمین چند گروه پذیرش و مهاجرت و ......هست) مدام به این فکر میکنم که الان داره با خانمی چت میکنه حالا نوع چت مطرح نیست که کمک باشه یا از نوع دیگه خواهش میکنم بیشتر و واضح تر راهنماییم کنید بسیار ممنونم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه