سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

متوجه شده ام طرفم در زندگی و تصمیماتش جرات لازم را ندارد .

پرسش

تاریخ ثبت : 17 آبان 1397
902  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پس از جدایی در دوران عقد در 20 سالگی تا سالها وارد ارتباط نشدم تا اینکه پنج سال بعد از جدایی اولین فرد جدی را بعنوان معرفی برای ازدواج به زندگیم راه دادم که علی رغم میل من به دلیل مخالفت خانواده من این ارتباط تمام شد، بعد از آن چند شکست در روابط کوتاه داشتم که دلیلش خیانت طرفم بود، در حال حاضر 8 سال از جدایی من میگذرد، و 8 ماه هست رابطه دارم با پسری همسن خودم که از اول گفت قصد ازدواج دارم، بسیار با من مهربان و خوشرفتار است و اصطلاحا رمانتیک است، اما متوجه شده ام جرات و جنم لازم را ندارد که زندگیش را بسازد، منتظر کمک مالی پدرش است و خودش هم تلاش نمیکند به آن کمک مالی مبلغی اضافه کند،بیکار شده و خودش را بابت توانایی هایش باور ندارد و دنبال موقعیت های کاری کوچک و معمولی میرود، در این سن حتی گواهینامه رانندگی ندارد و رفتارش این حس را به من داده که نمیتوانم بهش تکیه کنم و این مرا که دختر مستقلی هستم و از پس کارهایم بر می ایم میترساند، اما بدلیل ارتباط عاطفی و ابراز علاقه ای که بهش داشتم و اینکه کمی دلسرد شده ام میترسم ارتباط را تمام کنم و البته از انعکاس و اینکه دلش را بشکنم هم میترسم.لطفا راهنمایی ام کنید چکار باید بکنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
19 آبان 1397 ساعت 15:56

سلام الناز گرامی

وقتی شما با فردی وارد رابطه می شوید که تصمیم ازدواج دارید لازمست آمادگیهای طرف مقابل را نیز در نظر داشته باشید. یکی از این آمادگیها؛ بلوغ مالی و اقتصادی است.

منظور از بلوغ مالی الزاماً تمکّن بالا نیست. کسی که به این مهم دست یافته شغل ثابت دارد، از نظر مالی وابسته خانواده نیست، توان مدیریت و بودجه بندی زندگی را دارد و می تواند پس اندازی هم برای آینده خود در نظر بگیرد. با توجه به توضیحات شما این بلوغ در ایشان شکل نگرفته است. همچنین کسی که در اواخر دهه سوم زندگی وابسته کمکهای خانواده است، به احتمال فراوان از بلوغ شخصیتی لازم نیز برخوردار نمی باشد.

الناز گرامی، شما مسئول زندگی خودتان هستید نه یک فرد دیگر. چنانچه ایشان را مناسب ازدواج نمی دانید به جای اینکه فکر کنید پاسخ منفی شما چه تاثیری روی ایشان می گذارد بهتر است صلاح خود را در نظر بگیرید. ایشان خودش باید به فکر مسئولیت رفتارهایش باشد و صرفاً داشتن قصد ازدواج از سوی ایشان نمی تواند تضمین کننده آینده مثبت برای شما باشد. ازدواج با پسری که شخصیت وابسته داشته و آمادگیهای لازم برای ازدواج را کسب نکرده توصیه نمی شود.

همچنین در نامه شما نکاتی وجود دارد که قابل تامل است. اینکه نوشته اید روابطی داشته اید که مورد خیانت قرار گرفته اید می تواند احتمال وجود تله رهاشدگی و نیز احساس "من خوب نیستم" را در مورد شما مطرح کند.

چک کنید که ارتباطاتی که ختم به خیانت شده چرا در زندگی تان چندبار تکرار شده و هر بار چه مسیری را رفته اید که به این نتیجه رسیده اید. شناخت و آگاهی نسبت به احساسات مان به ما کمک می کند که اگر باز هم در مسیر نادرست و در رابطه با آدمهای نامناسب قرار گرفتیم بتوانیم شرایط خود را مدیریت نماییم. اینکه شما بدانید دلیل حضور آدمهایی که مناسب شما نیستند در زندگی تان چیست، به شما کمک خواهد کرد که همان مسیر را نروید و بتوانید انتخابی داشته باشید که رضایت خاطرتان فراهم گردد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری_ خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه