سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بچه دار شدن، در شرایطی که همسرم از ازدواج قبلش یک فرزند دارد

پرسش

تاریخ ثبت : 18 آبان 1397
1,150  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام . من خانمی سی و شش ساله ام . بعد از دوسال دوستی با همسرم دو ساله ازدواج کردیم و رابطه خیلی خوبی با هم داریم. ما در ایران زندگی نمی کنیم. هردو موقعیت شغلی و سطح در آمد خوبی داریم. ولی من در مورد بچه دار شدن خیلی مرددم و ترس زیادی از بچه دار شدن دارم. همش توی ذهنم درگیرم. فکر می کنم بچه به رابطه عاطفی من با همسرم و به آزادیهای ما در تفریحاتمون با هم لطمه می زنه. بیشتر ذهنم من رو به سمت تصمیم برای بچه دار نشدن هدایت می کنه ولی مدام توی ذهنم درگیرم که نکنه در سنین بالا پشیمون بشم. همسرم از ازدواج قبلش یک دختر ده ساله داره و دخترش پیش مادره و فقط آخر هفته ها پیش ماست. رابطه عاطفی من و دختر همسرم خیلی خوبه ولی من مدام به هرگونه از محبت‌های همسرم به دخترش حسادت می کنم و از درونم به هم می ریزم. با اینکه همسرم رفتارش خیلی درسته و به جا و به موقع به بچه محبت می کنه و به موقع روی تربیت دخترش قاطعه و وقت می گذاره و به من هم توجه و محبت داره ولی من حساسم به هر توجهی از جانب همسرم به دخترش. گاهی فکر می کنم شاید بچه دار شدنمون به غلبه بر این حسم کمک کنه. همسرم به اینکه من بخوام حس مادری رو تجربه کنم احترام می گذاره و می گه اگر تو بچه بخوای می تونیم بچه دار شویم ولی خودش نظرش منفیه و همیشه می گه بچه نگرانی و مسئولیت داره و دست و پامونو می بنده و بچه که بیاد دیگه نمی تونیم مثل الان راحت هر جا خواستیم بریم و همش از دردسر بچه دار شدن حرف می زنه. گاهی حتی ترس از بارداری هم میاد به سراغم. همه این فکرها من رو خیلی درگیر کردند.
در ضمن من خودم در دوران کودکیم مدام شاهد دعواهای پدر و مادرم بودم و مدام ترس و اظطراب زیاد داشتم. لطفا راهنمایی کنید. سپاسگزارم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
20 آبان 1397 ساعت 12:49

با سلام واحترام

سارای عزیزاز اینکه زندگی خوب وآرامی دارید خوشحالم ونگرانیتان را در مورد داشتن فرزند درک میکنم. در خصوص بچه دار شدن به چند نکته اشاره کردید که کمی جای فکر دارد ، درجایی از نامه تان فرمودید دچار ترس واضطراب هستید چرا که در کودکی شاهد دعواهای پدرومادرتان بودید ویکی از دلایلتان برای بچه دار نشدن است بنابراین ، حتماباید  این مسائل را درمان کنید چون حتی اگر نخواهید بچه دار شوید این مشکلات اگر حل نشود ده جای دیگر از زندگی خودشان را نشان میدهند پس چه تصمیم برای بچه دار شدن داشته باشید وچه نداشته باشید در الویت کارها مراجعه به روانشناس برای درمان است.نکته دیگر در خصوص حسادتتان به دختر همسرتان است ، چرا که با وجود رفتار درست همسرتان ورابطه خوب بین شما ودختر ایشان این حس در شما وجود دارد بنابراین زمانی این حس به سراغتان می آید که فکر میکنید همسرتان علاقه وتوجه بیشتری به دخترش دارد وشما در ذهنتان در مقام مقایسه قرارمیگیرید چرا که حسادت حاصل نتیجه گیری ذهنی وبرداشت شما از ماجرا میباشد ولی زمانیکه ملاک شما عقل و واقعیت باشد این احساس بوجود نمی آیدپس بنابراین باید علت وجود این حس را در خود بیابید و با توجیهاتی مثل اگر من هم بچه دار شوم ممکن است این حس از بین برود این مشکل را توجیه نکنید چرا که حضور بچه دیگر ممکن است مسئله را پیچیده تر کند.مورد اصلی که نگران آن هستید بچه دار شدن است ، با توجه به فرمایشات شما و اصول منطقی وعقلی به الطبع زمانیکه شما چیزی به دست می آوردی چیزهای دیگری را از دست خواهید داد ، به این معنی که اگر شما بچه دار شوید از بسیاری جهات دیگر محدود میشوید ومسلما راحتی زمان قبل را نخواهید داشت ولی این شما هستید که به این نتیجه برسید که الویت شما برای زندگی چیست، داشتن بچه باهمه لذتها وخوشی ها وسختیها،و یا نداشتن آن وهر از گاهی حسرت خوردن ونگران بودن وداشتن زمان کافی برای تفریح؟

اگر بتوانید به این سؤال بالغانه پاسخ دهید نگرانی شما مرتفع خواهد شد ودر نهایت هر تصمیمی بگیرید احساس رضایت میکنید.  نکته آخر اینکه بچه دار شدن مهم نیست بلکه پدری کردن ومادری کردن مهم است و اینکه چقدر شما پذیرا وآماده این نقش هستید حائز اهمیتاست.

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

20 آبان 1397 ساعت 17:31
با سلام و سپاس فراوان از پاسخگویی سریع شما خانم دهقانیان عزیز. دقیقا مسئله اضطراب یکی از مسائل جدی زندگی من شده که باعث دردهای عصبی شدید در بدنم مثل کمر دردها و پا دردهای عصبی شده. متاسفانه با وجود اینکه من سه سال در اینجا با یک خانم مشاور ایرانی به طور منظم جلسات مشاوره داشتم ولی تاثیر خیلی گذرایی برای من داشت و اضطراب عمیق درونی من بهبود پیدا نکرد و من خودم به این موضوع آگاهم که ریشه این اضطراب در دوران کودکی و نوجوانی من و رابطه پدر و مادرم با همدیگرست. حتی در کوچکترین بحث های که با همسرم پیش می آید به شدت مضطرب می شم و دچار تپش قلب شدید و لرزش درونی بدن و بیخوابی می شم. یکی از نگرانی های من در مورد بچه دار شدن هم اینه که این اضطراب عمیق در دوران بارداری به بچه منتقل بشه. با اینکه با همسرم رابطه خیلی خوبی داریم ولی فکر بچه دار شدن یا نشدن و همچنین حساسیت های من به توجه همسرم به فرزندش تبدیل شده به یک موضوع مهم برای من و نگرانی های من. از شما خواهشمندم اگر برایتان مقدور است به من شماره تماس مشاوری را بدین که من بتونم از طریق تماس تلفنی با ایشان جلسات مشاوره داشته باشم و هزینه جلسات را از طریق خانواده ام در ایران پرداخت کنم. باز هم از شما بسیار سپاسگزارم از پاسخگویی شما.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه