سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اتمام رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 18 آبان 1397
1,042  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام ، من 40ساله هستم ، عاشق داشتن فرزند و خانواده، تا امروز روابط عاطفی متعددی را تجربه کردم که همه بی سرانجام به پایان رسیده است.
در کلاس امپراطوری رابطه فهمیدم چقدر در نقش قربانی، جلاد و رابین هود بودم و چقدر اتوماسیونم افسار زندگی ام را در دست داشته .
به تازگی هم از یک ارتباط خارج شدم و فکر می کنم با بالغم این تصمیم را گرفته ام.
احساس دوست داشتن نسبت به طرف عاطفی ام را دارم اما فکر می کنم با خروجم از رابطه چرخه قربانی ، جلاد و رابین هود را به هم زدم و علی رقم غمگین بودنم احساس بازنده بودن ندارم و فکر می کنم جلاد هم نشدم اما ....
نکته ای که هست اینکه می ترسم از اینکه الان دیگه تمام انرژی و توانم را در برابر شروع و یا مهمتر یافتن طرف عاطفی از دست داده ام و ای کاش خیلی زودتر به این اگاهی می رسیدم با احساس یاس و نا امیدی برای تشکیل ندادن خانواده و داشتن فرزند به شدت در گیرم و با اینکه شغل و وجهه اجتماعی و همینطور از نظر مالی در وضعیت خوبی هستم باز هم اوکی نیستم و شدیدا خلائی در زندگی احساس می کنم که حالم را بد می کنه و به شدت از پدرم که بیشترین تاثیر منفی را در زندگی ام داشته ناراحتم حتی باید بگم از او متنفرم .
این خشم و نفرت را اصلا نمی تونم از خودم دور کنم .
ایا ممکنه بتونم حال خودم را خوب کنم و با چه روشی می تونم کمی به اینده زندگی عاطفی ام امیدوار بشم ?

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
07 آذر 1397 ساعت 12:55

درود بر شما

خیلی خوب است که در مورد خودتان و نحوه ارتباطات تان به آگاهی رسیده اید. فردی که نسبت به خودش آگاهی و شناخت دارد، خواسته ها و انتخابهای آگاهانه ای نیز داشته و روابط را بالغانه مدیریت خواهد نمود.

  • میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن و تشکیل خانواده یک خواسته طبیعی در وجود هر فرد می باشد. خواسته شما یک خواسته بجا بوده و احساسات و نیز نگرانی هایی که تجربه می کنید قابل درک است. زیرا به جز نگرانی های شخصی، مسئله فرهنگ و عرف جامعه ما نیز وجود دارد که در مورد ازدواج دختران، نامهربانتر از پسران است و بنابراین استرس بیشتری به دختران تحمیل می شود. اما این بدان معنا نیست که شما نتوانید یک ازدواج مثبت داشته باشید. کم نیستند افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند.
  • لازمست به این نکته توجه بفرمایید که تجرد نمی‌تواند به خودی خود نگران‌کننده باشد اما وقتی یک دخترخانم، رخ‌ ندادن آن را در کنار همه مشکلات و نگرانی‌ هایش می‌گذارد، اوضاع تغییر می‌کند و این مسئله تبدیل می شود به شرایطی که استرس ایجاد خواهد نمود.
  • نگرانی شما و دغدغه هایی که در مورد تجرد دارید با توجه به بازه سنی شما قابل درک است. توضیحاتی هم که بایت شرایط روحی تان داده اید در واقع به همین نگرانی هایی برمی گردد که به دلیل مجردی دارید. در نظر داشته باشید که ازدواج مهم است اما مسلما همه منبع حال خوب ما در زندگی نیست. در ابتدا بهتر است با مدیریت ذهن؛ اجازه ندهید نگرانی از این مسئله تمام زندگی شما را مختل کند. بین یک دختر خانم مجرد با مشکلات خُلقی و یک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم، حتما سلامت را انتخاب کنید. یک فقدان را می توان طوری مدیریت نمود که سبب بحران نشود.
  • احساسی که نسبت به پدرتان دارید ریشه اصلی اش به دوران کودکی اولیه شما باز می گردد. جایی که نیازهایی داشته اید و برطرف نشده و یا بنا به هر دلیل دچار انباشت خشم نسبت به پدرتان شده اید. گاهی اوقات شیوه والدگری والدین به گونه ای است که از سازوکارهای مناسب برای فرزندپروری برخوردار نیستند. بنابراین رفتار آنها بر اساس نداشتن مهارت بیشتر در فرزندپروری است. همچنین شما به عنوان فرزند، می توانید گاهی از والدین خود رنجیده باشید زیرا در هر حال کسی مجاز به آسیب زدن به دیگری نیست، حتی اگر این مسئله درخصوص فرزندان و والدین باشد. اما داشتن پدری که رفتار مثبتی نداشته نمی تواند مجوز باشد برای ترس از رابطه عاطفی. البته به نظر می رسد که این مسئله سبب رابطه های ناکارآمد شما بوده و به طور ناخودآگاه، احساسی که نسبت به پدرتان داشته اید و عدم امنیت در رابطه با ایشان را به روابط عاطفی خود آورده اید و به همین دلیل در روابط تان ناموفق بوده اید. اینکه نوشته اید در کلاس امپراطوری رابطه متوجه اشکالات ارتباطی خود شده اید و رابطه ای ناکارآمد را به پایان رسانده اید نشان می دهدکه شما از توانمدی لازم برای بازسازی برخوردارید، کافیست که خود را باور کنید.
  • چک کنید که از چه چیزی در وجود پدرتان متنفرید. می توانید آنها را به همراه احساسی که دارید برای خود، روی کاغذ هم بنویسید. تبدیل احساس به نوشته می تواند به شما کمک کند برای آگاهی بیشتر درخصوص احساسات خودتان و تسلط بر بخشهایی که شاید آنها را نادیده گرفته بودید. سپس روابط خود را مورد بازبینی قرار دهید. مثلا ممکن است یک الگوی تکراری در روابط نافرجام قبلی داشته اید که مغفول مانده. تمرکز بر نکاتی که می توانید از آنها درس بگیرید، کمک می کند برای ساختن یک رابطه خوب.

موفق باشید.

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ خدمت شما پیشنهاد می گردد.

از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه