سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شغل شخص مقابل

پرسش

تاریخ ثبت : 21 آبان 1397
1,100  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
مورد خواستگاری که جز رسته ی مهندسی بوده و مدت زمان اشتغال ایشان مدت دار (پیمانکاری)میباشد .امکان بیکار ماندن ایشان بخصوص با این وضعیت کشور و رکود زیاد هست را باید چگونه بررسی کرد؟ و اینکه ایشان بخاطر پروژه ها در شهرهای مختلف امکان اسکان در شهرههای مختلف را دارند.آیا من باید با ایشان به شهرهای مختلف بروم یا در یک شهر استقرار یافته و ایشان رفت آمد کنند.این نکته وجود دارد که اکنون من در شرکت خصوصی کار میکنم و اگر به یک شهر کوچکتر برویم امکان در خانه ماندن من زیاد است که این نیز یکی از سوال های من است که آیا من توانایی در خانه ماندن را خواهم داشت یا صرف جو زدگی الان این مورد تغییر شهر را قبول میکنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
03 آذر 1397 ساعت 13:55

درود بر شما

مسئله بلوغ اقتصادی از پیش نیازهای مهم ازدواج است. این مسئله به ویژه برای آقایان که مسئولیت اصلی تامین مالی خانواده را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. اما بلوغ مالی صرفاً به این معنا نیست که شخص، تمکن بالا داشته باشد. کسی که بلوغ مالی دارد، ضمن داشتن یک شغل که منبع درآمد اوست، توان برنامه ریزی مالی برای خانواده و مدیریت اقتصادی و پس انداز کردن را دارد. همچنین میزان تمایل آقاپسر به کار کردن نیز مهم است (آقاپسر؛ کاری است یا نه).

  • در رابطه با شغل ایشان توجه بفرمایید که برخی دغدغه ها درخصوص مشاغل غیر دولتی وجود خواهد داشت. اما اینکه کسی بیکار بماند یا نه، به شخصیت خودش بستگی دارد. بنابراین نمی توان از قبل پیش بینی کرد که چقدر احتمال بیکار ماندن آقا وجود دارد چون ممکن است اصلاً چنین چیزی پیش نیاید. اما شما برای اینکه تکلیف خودتان را بدانید می توانید در مورد شرایط کاری ایشان، از خودش توضیح بخواهید. مثلاً بپرسید با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه، حدود تقریبی حقوق شما در ماه چقدر می شود؟ برای این مقدار درآمد چطور برنامه ریزی می کنید؟ و اینکه درزمانهایی که پروژه ای در دست ساخت ندارید، وضعیت درآمد شما به چه صورت خواهدبود؟ (برنامه ایشان را برای این موقعیت بپرسید).
  • رفتن شما با ایشان به شهرهای مختلف، به نظر شما و ایشان و توافقی که می کنید بستگی دارد. یعنی شما شرایط را می سنجید و سپس با توجه به خواسته هایی که دارید و نیز مدت زمان اقامت ایشان جهت کار ساخت و ساز، تصمیم می گیرید که همراه ایشان باشید یا خیر.
  • درخصوص اشتغال شما، این مسئله هم به نظر شما برمی گردد. اینکه ازدواج با این آقا برایتان در اولویت بیشتری است یا حفظ شغل تان؟ و اینکه در صورت ازدواج با ایشان قطعاً بیکار خواهید ماند؟ چشم انداز این شرایط را برای خود چطور می بینید؟ در اینجا مسئله خواسته ها و انتظارات شما مطرح است. یعنی آیا ایشان حداقلهای شما را تامین می کند که بخواهید احتمال بیکار بودن را در صورت ازدواج با ایشان در نظر بگیرید و همچنان رضایت خاطرتان تامین شود؟
  • در پایانِ نامه تان نوشته اید: صرف جو زدگی الان این مورد تغییر شهر را قبول میکنم؟

ابتدا لازمست که بدانید این خواستگار خواسته های مهم و اولویتهای شما را دارد یاخیر. پس باید اول خودتان بدانید از زندگیتان چه می خواهید. سپس موارد مهم تان را بررسی کنید و ببینید آیا ایشان واجد انتظارات اصلی شما هستند یا نه. وقتی بدانید چرا می خواهید ازدواج کنید و از زندگی و همسر آینده چه می خواهید، به قول خودتان جو زده هم نمی شوید، بلکه یک انتخاب آگاهانه و مثبت خواهید داشت.

  • توجه بفرمایید که ما هر انتخابی هم که بکنیم، هیچوقت تمام امتیازات را با هم به دست نخواهیم آورد. هر انتخابی مستلزم از دست دادن برخی آیتمها و به دست آوردن برخی دیگر است. مهم این است که در مقایسه نسبت فایده به هزینه، در مجموع رضایت خاطر و آرامش شما تامین گردد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه