سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خيانت

پرسش

تاریخ ثبت : 26 آبان 1397
1,727  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام آقاى دكتر من ٢٨ سالمه و الان دقيقا دو سال هست كه ازدواج كردم
همسرم از همون اول با ادماى مختلف به من خيانت كرد يعنى از فرداى عروسيم هر سه چهار ماه يكبار با يكى و من از روى دلسوزى كه الان ميگم حمايت بخشيدمش هر بار اما اينبار به خواهر من پيشنهاد داده صداشو گوش دادم اس ام اسمشو خوندم يعنى ثابت شد برام باهاش در ميون گذاشتم اول إنكار كرد بعدش گفت من روانيم ديوونه ام منو ببخش من ديگه نميتونم شما بگيد من چه كنم😢😢😢همه چى برام فراهم كرده ولى اينكه مدام خيانت ميكنه روحمو نابود كرده
الانم كه وارد حريم خانوادم شده،من خيلى دختر شاد و شيطونى بودم ولى الان افسرده ام گرفته ام و احتياج به كمك دارم😔

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
28 آبان 1397 ساعت 09:10

دوست گرامی سلام

نامه شما را خواندم . اینکه به صورت مکرر خیانت دیده اید بسیار آزار دهنده است و می تواند آسیب های زیادی به روان شما وارد کرده باشد، از جمله همین که می فرمایید دختر سرزنده و شادی بودید اما در حال حاضر اون شادابی گذشته اثری درش وجود ندارد.

سوالی که اینجا برای من ایجاد می شود ، این هست که چه چیزی باعث شده که هر مرتبه شما چشم پوشی کرده و کوتاه بیایید؟

چه باوری اینجا داره کار می کنه و مانع از این میشه که شما حق و حقوق طبیعی خود را برای داشتن یک رابطه امن و باثبات و متعهدانه محترم بدانیدو درخواست قاطع داشته باشید؟

این بخشش های مکرر را ما اسمش را می گذاریم " سازگاری بیش از حد" که باعث می شود شما را  در موضع ضعف و حالت قربانی نگه دارد و اجازه نمی دهد که با هیجانهای دردناک ناشی از این موضوع مواجه شوید و دست به تغییر بزنید و از طرفی همسر شما هرگز با پیامد رفتار خود مواجه نمی شود و لزومی برای تلاش به اصلاح خود نمی بیند و همواره در یک دور باطل گیر می افتید و زمانی به خودتان می آیید می ببینید که زمان زیادی گذشته و شما در این سیکل معیوب همچنان  گرفتار هستید.

از خود بپرسید ماندن در وضعیت فعلی برای شما چه منافعی در بر دارد که برای تغییرش اقدامی نمی کنید؟

درست است که سخت است، تغییر همیشه سخت است اما گریزی ازش نیست، پیشنهاد می کنم بیشتر از اینکه بخواهید احتمالا چرایی رفتار ایشان را بدانید و تلاشی برای تغییر ایشان بکنید، در باره خود بیاندیشید که چه فکری از سر شما می گذرد که هر بار باعث کوتاه آمدن و سازگاری شده است، آیا حد و حدود و خط قرمزی برای خود دارید که همسرتان هم از آن مطلع باشد؟

با فکر کردن به این سوالها احتمالا ریشه های فکر هایی که مانع از اقدام موثر شما برای حفظ ارزشمندی خودتان می شود را پیدا می کنید و با چالش کردن در مورد این افکار  می توانید دست به تغییر رفتار بزنید و مسیر تازه ای برای خود پیش بگیرید و رابطه تازه ای بسازید که درش عشق و تعهد با هم وجود داشته باشد.

پیشنهاد می کنم دروس غیر حضوری " امپراطوری رابطه" و " پیشگیری و بهبود رابطه عاطفی پس از لغزش و خیانت " می تواند به شما برای عبور از این بحران بسیار کمک کند.

با سپاس از اعتماد شما

مونا گوشه- خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 18
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 آبان 1397 ساعت 11:01
خانم گوشه من از چه طريقى ميتونم حضورا با شما صحبت كنم به كمكتون احتياج دارم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 آبان 1397 ساعت 11:11
خواهر بزرگتر من از همسرش جدا شده و خانواده من البته پدرم فقط هى اصرار به ادامه زندگى من داشته كه ببخش توام مثه اون خواهرت جدا شى بياى خونه من و اين ترس و حماقت رو توى وجود من كاشت ولى الان واقعا سيرم ديگه خسته ام
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه