سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عذرخواهی پس از جواب رد دادن

پرسش

تاریخ ثبت : 29 آبان 1397
1,116  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام
من اوایل تحصیل در مقطع ارشد یکی از همکلاسی هام تقاضای اشنایی و رابطه برای ازدواج را دادن که همون ابتدا من بهشون گفتم مایل نیستم و قصد ازدواج ندارم. بعد ارتباط ما به صورتی شد که توی یک گروه دوستی با هم بودیم و قرارهای با این گروه داشتیم و همدیگه را میبینیم. توسط دو تا از دوستای صمیمیم که با ایشون هم صمیمی بودن متوجه شدم که جواب من و اینکه به ایشون فرصت ندادم با هم اشنا بشیم، ضربه سختی برای ایشون بوده و حتی تا الان که چند سالی از این موضوع گذشته باز هم براشون سخت و درداوره. من دچار عذاب وجدان هستم و بارها خواستم بحثش را پیش یکشم باهاشون و عذرخواهی کنم اما خب گفتم شاید خودخواهی باشه و برای ایشو ن عذاب اور. اخیرا متوجه شدم با یکی از اشناها قصد اشنایی داشتن که ایشون هم جواب رد بهشون داده. و باز عنوان کردن به دوست صمیمیم که بعد از درخواست از من و ردش توسط من اعتماد بنفسشون کامل از بین رفته.
حالا میخواستم بپرسم ایا عنوان کردن این مسئله و عذرخواهی کار درستی است؟
و اینکه من کلا احساس میکنم در برابر کسی که از من خوشش میاد گارد میگیرم و نمی تونم منطقی برخورد کنم، میخوام سریع جواب منفی بدم و این قضیه را تموم کنم.نمیدونم باید چیکار کنم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 آذر 1397 ساعت 11:27

باسلام

در زندگی ما با انتخابهایی روبه رو هستیم که با توجه به خواسته وشرایطمان باید درست تصمیم گیری کنیم تا بعد از گذشت مدت زمانی دچار افسوس وناراحتی نشویم ، بنابراین لازمه انتخاب درست، تحقیق، بالغانه فکر کردن، بدون عجله تصمیم گرفتن وهیجانات را دخیل نکردن  میباشد؛ بعد از اینگونه انتخاب دیگر به عقب فلش بک نخواهید زدتاتصمیم گرفته شده وانتخاب را زیر سوال ببرید .اما در مورد اینکه دچار عذاب وجدان شده اید یکی از دلایلش شاید اینست که برای جواب رد دادن ومطلع کردن خواستگارتان بالغانه عمل نکرده اید وبرای ایشان دلیل جواب منفیتان راتوضیح نداده اید واگر بافردی با اعتماد به نفس وعزت نفس پایین روبه روباشید جواب منفی شما را به دوست داشتنی نبودن خودش ومسائل دیگر ربط میدهد.مورد دیگر اینکه شاید این عذاب وجدان از مهرطلبی شما باشد که وجودخود و واقعیت را انکار میکنید ، به تصمیم تان شک میکنید وبه خواستگارتان که دچار ناراحتی شده است فکر میکنید ودغدغه شما این میشود که چطور میتوانید حال ایشان را خوب کنید بدون در نظر گرفتن اینکه شما فقط مسؤل خودتان هستید نه هیچ کس دیگری.اینکه خواستگاری تا این حد دچار ناراحتی شود از شنیدن جواب منفی مشکل شما نمیباشد.بنابراین پیشنهاد میشود برروی اینکه چرا تا این اندازه با عجله وداشتن گارد برخورد میکنیدواینکه بعداز تصمیم گیری دچار عذاب وجدان میشوید متمرکز شویدومهارت های شروع یک رابطه عاطفی بدون شکست رابیاموزیدتا بتوانید بالغانه وبا کنترل احساسات وهیجاناتتان انتخاب درستی داشته باشید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه