سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم انگیزه و عدم موفقیت

پرسش

تاریخ ثبت : 01 آذر 1397
937  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام و خسته نباشید
من دانشجوی سال پنجم دکترا دامپزشکی دانشگاه سراسری هستم .تاراهنمایی شاگرد اول بودم و همیشه معلما تحسینم میکردم توی دبیرستانم معدل بالا بود و همه ی معلما انتظار بیست داشتن از من .حفظیاتم عالی بود در حدی که با نگاه کردن به یه صفحه سریع نصفشو یادم میموند اما الان دیگه اونجوری نیستم هر چقدر میخونم یادم می‌ره و نتیجه ای نمی‌گیرم تمرکز ندارم انگیزه ندارم کابوس میبینم اینکه میبینم یکی با دوبار خوندن نمرش از من که صدبار خواندم بیشتر میشه دیگه انگیزم می‌ره.هرچقدر تلاش میکنم نمیرسم.حال روحم خیلی بده.و اینکه من پیش چندتا روانشناس رفتم تشخیص افسردگی مزمن دادن.ازتون تمنا دارم راهنماییم کنید خسته شدم ازینکه هی میرم و نمی‌رسم
من موقع انتخاب رشته میخواستم روانشناسی بزنم اما خانوادم گفتن به دردم نمیخوره چون خجالتیم سال اول اینقدر علاقمند شدید بود که میخواستم تغییر رشته بدم اما نذاشتن تا الان هنوز حسرتشو دارم.
#موفق_نبودن

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
12 آذر 1397 ساعت 16:15

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. شرایط بسیار سختی را سپری کرده اید.علی رقم تمام این مشکلات توانسته اید با پشتکارتان، در موقعیت تحصیلی  شایسته ای باشید. با این وجود، برخی محدودیت ها و فشارهای محیطی برای ایدآل بودن ، حس ناخوشایندی را  برای شما ایجاد کرده.  و مدام خودتون رو با گذشته و افراد دیگر مقایسه می کنید.این مقایسه با شرایط دیگران ، حالتون رو بدتر میکنه.

 همه ما تحت شرایطی در زندگی ، با تغییرات و تفاوت هایی نسبت به گذشته روبرو هستیم. و این روندی غیرطبیعی محسوب نمیشه. ازتون میخوام تلاش کنید خود واقعی تون رو بپذیرید. با تمام محدودیت ها و موانعی که با آن روبرو هستید. این نخستین گام در مسیر بهبودی نسبی ست. 

در ادامه توصیه میکنم با توجه سابقه بیماری و پیامدهای مرتبط با آنها، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید. تا در ادامه بتوانید ضمن مراجعه به رواندرمانگر روند بهبودی تان را با کیفیت بهترین دنبال نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه