سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

"مهاجرت" یا "ماندن و ازدواج"؟

پرسش

تاریخ ثبت : 02 آذر 1397
1,327  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و وقت بخیر،
این سوال شاید برای خیلی از دوستان دیگر شکل گرفته باشد. من از چند سال پیش همیشه به گزینه مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج به عنوان یک هدف جالب فکر می کردم، اما چون شرایط مساعد نبود همیشه یک آرزو، گوشه ذهنم بود و به زندگی ادامه دادم. ارشد را در یک دانشگاه خوب شهرمون گرفتم، بعد به صورت سلسله وار موقعیت های شغلی را در شرکتهای مختلف یکی یکی جلو رفتم تا به جایی که الان توی یک شرکت بزرگ کشوری، کار مرتبط با رشته ام را انجام می دهم، طوری که حقوقم بیش از دو برابر بقیه دوستانم هست.
الان سر دوراهی مهاجرت یا ادامه دادن و ازذواج توی شهر خودم قرار گرفتم. امتحان های شبیه ساز آیلتس را انجام داده ام و تقریبا نزدیک به نمره دلخواهم هستم و مقدار پولی که جمع کردم برای مهاجرت و گرفتن فاند تحصیلی کافیه، از طرفی با همین پول میتونم ماشین بخرم و خونه اجاره کنم و بروم سراغ خواستگاری. از طرفی از اینکه این چند سال همیشه با خانواده زندگی می کردم و تجربه زندگی جدا نداشته ام ناراحتم، برای همین مهاجرت و ترک وطن را هم نوعی خودسازی میدونم و از اون طرف از شکست احتمالی در این مسیر هم می ترسم و اینکه موقعیت ازدواج را هم دارم از دست می دهم. هر بار که به این مساله فکر می کنم به چیز های انتزاعی مثل دلیل زندگی، یا هدف من از زندگی چیه ، میرسم که نمیتونم جواب مشخصی برایش پیدا کنم و همچنان سردرگم میمونم. 28 سالمه و به سرعت دارم فرصت را از دست می دهم و نمی توانم تصمیم بگیرم. لطفا راهنمایی فرمایید.
با سپاس

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
15 آذر 1397 ساعت 11:50

سلام امید گرامی


به نظر می رسه در گیرودارهای ذهنی، بابت از دست دادن زمان،  از خودِ زمان،  پیشی گرفته اید. هرچند تا پیش از سی سالگی تجربه ی این موارد طبیعی ست.با این حال وقتی خود را بین چند گزینه برای انتخاب می بینید و در عین حال دست به انتخاب نمی زنید این یعنی یا انتخاب های شما هم وزن بوده ، یا کمال گرایانه هستند. ذهن، گاهی اوقات، بواسطه گزینه های دشوار و بعضا انتزاعی، دچار بی عملی میشه.


شما یک تصمیم دارید که عینی تره و آن تجربه ی تشکیل زندگی مشترک مستقل ، تهیه خانه، ماشین و ... است خب ظاهرا این بخش زیادی از نیازهای شما را با توجه به متن، برآورده میکنه. وقتی خود را درگیر گزینه ای اتزاعی تر و کمتر دم دست تر می کنید دچار بی عملی میشید. لذا باید در ابتدا اولویت های اصلی خودتون رو بر اساس نیاز فردی و اجتماعی رتبه بندی کنید. چاره ای ندارید تا ابتدا بدانید کدامیک برای شما از اهمیت و ضرورت بیشتری برخورداره. پس از اون به ترتیب نسبت به اتخاذ تصمیم با درنظر گرفتن منابع واقعی خود اقدام نمایید.

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه