سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

وسواس و سردرگمی نسبت به رفتار دختر مورد علاقه ام

پرسش

تاریخ ثبت : 02 آذر 1397
1,046  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
با دختر خانمی که همسن خوم هست _32 ساله_ مدت 6 ماه است آشنا شدم . ایشان مدت 5 سال نامزد آقایی بودن _6 سال بزرگتر از خودشون_و به خاطر خیانت نامزش ( خیانت نامزدش برای همه محرز شده) مدت 6 ماه است جدا شدن. مشکل من اینه هر حرفی می زنم در آخر با دلخوری ایشون مواجه می شم به طوریکه نسبت به رفتار و صحبت هام دچار وسواس شدم. هر حرفی به ایشون می زنم کمی بعد پشیمون می شم که نکنه باعث ناراحتی اش شده باشه، فکر می کنم اگر به صورت دیگه ای باهاش صحبت می کردم، ناراحت نمی شد اما باز هم فکر می کنم شاید اونطور هم ناراحتی اش بیشتر می شد.
از طرفی، می گه نسبت به مردایی که بهش ابراز علاقه می کنند، احساس بدی داره و نمی خواد رابطه عاطفی داشته باشه. به خاطر اینکه نرنجه گفتم رابطه مان عاطفی نباشه. چند روز بعد گفت احساس می کنم منو مسخره م ی کنی، یه روز عاشق، یه روز فارغ.
بعضی وقتا رفتاری که انجام می دم را با نامزد سابقش مقایسه می کنه و میگه اون با همه بدی که داشت این کار را انجام نمی داد.
نمی دونم این رفتارش برای امتحان کردن منه یا واقعا حس خوبی به مردا نداره. خیلی سر درگم شدم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 آذر 1397 ساعت 00:30

سلام مهدی گرامی


ایشان پس از 5 سال رابطه مشترک با نامزدشان ، تنها 6 ماه است از رابطه ای که با خیانت همراه بوده خارج شده. به نظر میرسه این زمان، با توجه به رخدادهای اخیر، برای از سر گیری یک رابطه ی عاطفی دیگر،  کمی زود باشه. زخمِ آسیب های بواسطه ی خیانت، بصورت نسبی، گاهی یکسال حتی تا دوسال پس از رابطه ی گذشته، تپنده خواهند بود.


در بخشی از متن اشاره داشتید : " مشکل من اینه هر حرفی می زنم در آخر با دلخوری ایشون مواجه می شم به طوریکه نسبت به رفتار و صحبت هام دچار وسواس شدم. "

در این مورد بهتر است در خصوص شکل و محتوای گفتگویی که انجام میدهید کمی توجه بیشتر و بدون قضاوت ، داشته باشید. برای فهمیدن انعکاس صحبت هایی که مبادله میشه از طرف مقابل فیدبک بگیرید. نقاط ضعف و یا قوت را از ایشان جویا بشید. در این شکل از تعامل،  شما میتونید نکات مورد نظر را به شکلی عینی تر مورد بررسی قرار داده  و احیانا اصلاح نمایید.


نمی دانم ایشان در جریان بیماری شما و احیانا برخی علائم مرتبط با آن ، هستند  یا خیر. با این حال،  در جریان قرار دادن او ، چنانچه بخش مهمی از رابطه آتی تان می باشد می تواند بسیار مهم و حتی ضروری باشد. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه