سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا من" من خوب نیستم" دارم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 02 آذر 1397
960  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
زمانی که 14 سالم بود اولین عشق رو تجربه کردم بعد آن اتفاق برای اولین بار در زندگیم شروع کردم به بحث هایی مثل شیک پوش بودن و توجه به رفتار ها و طرز حرف زدن هام .
حال 21 سالمه دوباره برای ازدواج با همان دختره بازم دارم جهش میکنم در زندگیم اینکه به یک فرد قابل ازدواج تبدیل کنم از لحاظ مالی استقلال داشته باشم از لحاظ عاطفی و ...
با این اوضاع من یک خوب نیستم دارم؟ خود کم بین هستم؟ یا صرفا دارم پیشرفتهای شخصیتی میکنم؟ رفتار م بدون مشکل است؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
06 آذر 1397 ساعت 15:52

سلام حسین عزیز


بله. توی متنی که برای ما فرستاده اید یک جمله ی من یک خوب نیستم و یک خود کم بین، وجود داره . با این حال این جملات، نشون نمیده شما نیز تمایل دارید شبیه این واژه ها باشید. به هر صورت تلاش می کنید در مسیری که برای شما پیشرفت و بلوغ به همراه داره حرکت کنید. و این میتونه بخش مثبت نگاه شما به زندگی آینده باشه.


هیچ رفتاری از هیچ فردی، بدون مشکل نیست. ما اصولا  از رفتارِ بدون مشکل صحبت نمی کنیم. هر کدام ، ممکن است در پاره ای از زمان ها و موقعیت ها دچار اشکالات و اشتباهاتی بشیم که غیر طبیعی نیست. مساله ی مهم تر اینه که بتونیم با شناخت خودمون ظرفیت ها و محدودیت های ممکن رو پذیرا باشیم. و دریابیم که هیچ چیز کامل نیست. تلاش برای کامل بودن و یا متفاوت بودن،  رنج و نارضایتی مداوم به همراه داره. بنابراین شما سعی می کنید جوری زندگی کنید که هم توانمندی ها و هم محدودیت های واقعی زندگی رو مورد توجه قرار بدید. آنهایی را که می تونید ارتقا میدید و آنهایی را که از دسترس شما موقتا به دور است به عنوان بخشی از موانع فعلی می پذیرید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه