سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا هنوز این رابطه ارزش سرمایه گذاری عاطفی دارد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 03 آذر 1397
1,804  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و پارتنرم مدتی در ایران و‌مدتی در آلمان با هم بودیم و بعد برک آپ‌کردیم چون تکلیف زندگی و‌ویزای او معلوم‌نبود، تا وقتی اتفاقی ویزای هردومون آماده شد و با فاصله یک هفته از هم‌وارد آمریکا شدیم. جمعا۳ساله با همیم.با خانواده اون یک خونه گرفتیم و‌با هم‌زندگی میکردیم. من آدم‌ درون گرایی هستم و تحمل سروصدا ندارم ، و‌خانواده اون کاملا برعکس و‌گاها به من ایراد هم میگرفتن که چرا درونگرام، و اینکه نمیذاشتن خودم باشم من و کلافه میکرد بخصوص اینکه پارتنرم از هفته اول ۱۴ ساعت در روز سر کارمی رفت و من هشت ماه با این خانواده تنها زندگی میکردم. دوتا دعوا پیش اومد با برادر و پدرش و هردوبار توهین از طرف اونا بود و من صبرم و از دست دادم و جواب دادم.. من در هر دو‌مورد عذر خواهی کردم‌و قضیه تموم شد و ما خونه جدا گرفتیم اما مادرش مرتب به من حرف های زخم دار میزد و حدود یک ماه آخر که با اونا زندگی کردیم با من نه حرف زد و نه غذا(آشپزی با ایشون بود) و همچنین توهین.ما وقتی خونه خودمون جا افتادیم من ناخودآگاه تلافی تمام رفتارهای اون خانواده و حق به جانب بودنشون و سر پارتنرم خالی کردم و این دعواها ۶ماه طول کشید تا آخرسر یک روز به پارتنرم گفتم جمع کن برو‌و او هم رفت و الان سه ماهه که من تنها زندگی میکنم. من تله رها شدگی دارم و او مرتب هر آخرهفته بعد از کار زیاد طول هفته میرفت به خانوادش سر میزد و این تشدید میشد در من. من خانواده پارتنرم و نمیتونم بپذیرم و مشکلم فقط با اوناست اما پارتنرم معتقده مادوتا مشکل داریم که ۹ماهه دعوا داریم.ما مشاوره هم رفتیم. من هم تلاش کردم به خانوادش حسن نیت نشون بدم اما خیلی سختن. من هم نمیتونم دور باشم از پارتنرم چون هیچ کس و اینجا ندارم. باید چیکار کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 آذر 1397 ساعت 01:16

سلام فاطمه گرامی


شرایط پر تنش و پراسترسی را در این مدت سپری کرده اید. وجود بعضی تفاوت های شخصیتی گاهی باعث بروز برخی اختلافات بین فردی میشه .بخصوص  زمانیکه دارید با شریک عاطفی خود آن هم در شرایطی خاص و به تنهایی، زندگی میکنید این حساسیت نمود بیشتری نیز خواهد داشت. طبیعتا وقتی شما با آدمها و خانواده های متفاوتی زندگی می کنید گاهی بروز برخی سوء تفاهمات، اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

احتمالا اولویت و خواست شما نیز در این موقعیت،  رفتار مسالمت آمیز برای داشتن آرامشی بیشتر است. هر چند وجود اختلافاتی در گفتمان و ارتباط، باعث وقوع چنین برخوردها و تنش هایی میشه ، با این حال وقتی تلاش می کنید در این موارد، با ذهنی خردمندانه، یعنی درنظر گرفتن منطق و عواطفِ مناسب با شرایط، برخورد نمایید به شکلی که سود و زیان رفتارها را نیز درنظر می گیرد بهتر خواهید می تونید با وضعیت کنونی به سازگاری و توافق برسید. 


طبیعتا سخت ترین کار رسیدن به توافق با وجود اختلافات متعدد است. با این حال وقتی ما با نیازهای اساسی خودمون مواجه میشیم، گاهی به حداقل رساندن شدت برخی اختلافات، از طریق تمرکز بر معدود اشتراکات، میتونه کمک کنه تا بهتر همدیگر رو به صورتی مسالمت آمیز تحمل کنید.

با این وجود در خصوص سرمایه گذاری در مورد این رابطه بهتر است در فضایی دوستانه و بدون تنش تصمیم بگیرید که می توانید اولویت اصلی یکدیگر باشید یا خیر.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه