سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شکست عاطفی قبلی

پرسش

تاریخ ثبت : 04 آذر 1397
995  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام به آقای دکتر شیری،من از همکار سابقم از طریق اس ام اسی خواستگاری کردم و گفتند فعلا شرایط مناسب ندارند و بهتره من برم سراغ دختر خانوم دیگه بعد از دوماه با پیامی حال و احوالمو پرسید ولی نمیخاست هم امید بده و نامید کنه و گفتش من لایق میدونست ولی این خانوم چند روز بعد گفت من به تازگی رابطه ایی داشتم که در خواستگاری تموم شد ونیاز به زمان داره تا خودشو پیدا کنه و حدود 4 روز بعد گفت کلا میخاد به هیچکس فکر نکنه و نمیخاد من پاسوزش بشم شاید سرانجام رابطه من و این خانوم مثل رابطه قبلی بشه من از ایشون خواستم اجازه بده یک ملاقات بده تا باهم در مورد این موضوع حرف بزنیم ولی رو حرفشون پافشاری می کنه و میگه نه از کسی فرصت میخاد و نه به کسی فرصت میده ولی من واقعا دوسشون دارم نمیخام از دستشون بدم بنظر شما چکار کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
08 آذر 1397 ساعت 21:57

درود بر شما

به طور کلی لازمست فردی که به تازگی از یک رابطه عاطفی بیرون آمده مدتی را به خودش فرصت دهد تا ضمن گذراندن این دوره، ریکاوری روحی نیز انجام شود، سپس رابطه دیگری را آغاز کند. 

بنابراین چه فردی خودش به تازگی از رابطه ای بیرون آمده باشد و چه در آشنایی با فردی دیگری قرار بگیرد که هنوز در گیر واکنشهای روانی رابطه ناموفق قبلی است، شروع چنین رابطه ای آن هم به قصد ازدواج، با ریسک زیادی همراه است.

در مورد رفتار این خانم نیز لازمست کمی بیشتر دقت کنید. ممکن است ایشان ابتدا به شما پیامکی داده باشد تا نظر شما را نسبت به خودش چک کند و  حالا که از علاقه شما مطمئن شده؛  با عقب نشینی کردن و گفتن جملاتی مانند نمیخوام کسی پاسوزم بشه و فرصت نمیدم و نمیخوام و... به نوعی سبب اشتیاق در شما شود. 

دخترخانمی که قصد آشنایی به جهت ازدواج با آقاپسری را داشته باشد، از تلاش آقاپسر برای شروع رابطه و آشنایی و شناخت بیشتر استقبال می کند. اما جملات ایشان مبهم بوده و سبب بلاتکلیفی شما شده است. اگر ایشان واقعا تمایل به هیچگونه رابطه ای نداشت، دلیلی هم نداشت که با پیامک دادن، دوباره بخواهد توجه شما را به خودش جلب کند.

این احتمال را در نظر بگیرید که شاید ایشان به نوعی سعی در بازگشت به رابطه قبلی را دارد ولی در عین حال احتمال عدم از سرگیری رابطه را نیز می دهد. در این صورت دقت بفرمایید که شما برای ایشان ممکن است صرفاً یک گزینه باشید تا در صورت عدم موفقیت در رابطه ای که مطلوبش است و یا نبودن مورد مناسب دیگر، شما را در دست داشته باشد. البته این احتمال، الزاماً به این معنا نیست که حتماً چنین چیزی وجود دارد ولی بهتر است شما دقت بیشتری بفرمایید.

برادر گرامی، دلبستگی و تعلق خاطر شما به این خانم قابل درک و کاملاً محترم است، اما لازمست شما به جز دلبستگی، به مسئله شأن خود نیز توجه داشته باشید. یعنی شما حق دارید که در  جایگاهی قرار بگیرید که نفر اول ارتباط عاطفی تان باشید و مورد علاقه و توجه طرف مقابلتان باشید نه یک گزینه برای روز مبادا یا درمانگاه حل مشکلات روحی یک آدم دیگر. 

بنابراین وقتی این خانم نیز چنین ظاهراً تمایلی به فرصت دادن ندارد (که در خوش بینانه ترین حالت ممکن، نیاز به گذراندن دوره سوگ داشته و شرایط روحی مناسب برای آشنایی و یا خواستگاری را ندارد) بهتر است شما نیز سختی های یک ترک عاطفی را بپذیرید و در جایی سرمایه گذاری عاطفی بفرمایید شایسته شماست.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 3
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه