سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خلا عاطفی در دوران عقد

پرسش

تاریخ ثبت : 06 آذر 1397
735  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 30 ساله ام که یک سال و چند ماه از عقدم میگذره، مشکلات زیادی توی این مدت داشتیم که خیلی راجع بهشون با همسرم صحبت کردم به امید اینکه حل بشه ولی هر سری یا فقط گوش و بعد 1 ساعت فراموش کرد همه حرفامو یا اینکه دنبال یه کلمه کوچک توی جملاتم گشت برای فهر و فاصله گرفتن و به جای حل مشکلات (خدا همسرم رو بعد 11 سال به پدر و مادرش داده و به قول خودش به همین دلیل همیشه توی کل خانواده پادشاهی میکرده و الان حس میکنم این برخوردش با مشکلات و صحبت های من به این دلیل و نوع تربیتش هست وگرنه یه مرد اینطور برخورد نمیکنه) و الان مشکلات رو دیگه نمیگم چون میدونم حل نمیکنه و غمم بیشتر از قبل میشه. هر سری مشکلات من و رابطمون رو نادیده میگیره و درعوض همیشه دنبال حل ناراحتی و خواسته ها و علایق مادر و بخصوص خواهرش هست.هیچ توجهی به من، علایقم حرفام و خواسته هام نمیکنه و بزرگترین مشکلم توی این یک سال و چند ماه خلا عاطفی هست و ابراز علاقه ای ازش نمیبینم.خیلی راجع به خلا عاطفی ام و بی توجهی که میبینم باهاش صحبت کردم و خواستم مشکلاتمون رو حل کنیم ولی ری اکشن خاصی ازش ندیدم، میگه دوستم داره ولی در این مورد اعمالش با حرفاش تناقض داره. تمام اینا رو که کنار هم میذارم احساس میکنم دیگه دوستم نداره و فاصله گرفته ازم و حتی شاید پشیمون شده از ازدواجمون و مجبوری داره ادامه میده. دلم میخواد رابطمون بهتر بشه و دوست داشتن و علاقه برگرده به رابطمون و پر رنگ بشه ولی همسرم کمکی نمیکنه و موندم. دنبال یه مشاور خانواده خوب برای مراجعه دو نفرمون هستم ولی نمیشناسم. ممنون میشم برای این موضوع هم کمک کنید. احساس میکنم افسرده شدم و به جای لذت بردن از دوران نامزدی فقط غصه میخورم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
28 آذر 1397 ساعت 00:56

باسلام واحترام

در پاسخ به پرسش شما باید خدمتتان عرض کنم  کاملا قابل درک است از اینکه نسبت به زندگی با فردی که در رفتارش مسئله دارد، به شما وعواطفتان توجهی نمکیند نگران باشید  واز سوی دیگر باعث خوشحالیست که به دنبال راه حلی منطقی برای بهبود رابطه تان هستید .

زندگی با شخصی که در رفتارش دارای مشکلاتی مثل نادیده انگاشتن  وبی توجهی به شریک عاطفی، قهر کردن ومسایلی از این دست دارد کار ساده ای نیست  چرا که این بی توجهی و  عدم توانایی حل مسئله میتواند سبب ساز مشکلات  دیگری شود. به هرحال وجود این مسایل به طور قطع میتواند بر کیفیت رابطه تاثیر منفی بگذارد وباعث شود صمیمیت میان شما هر روز کمرنگ تر شود.با توجه به فرمایشاتتان الگویی که بین شما حاکم است  الگوی ارتباطی معیوبی است که یک سمت رابطه هنگام  مشکل قهر میکند وفاصله میگیرد وسمت دیگر رابطه یا مجبور است خود به تنهایی مسئله را حل کند یا سکوت اختیار کند ، در صورتیکه ازدواج درست اینست که بر اساس بلوغ های فکری وشخصیتی شکل بگیرد ، در صورتیکه قهر کردن شیوه مقابله ای ناکارامدی است که حکایت از عدم بلوغ روانی داردوبدترین نوع خشم محسوب میگرددونشان از این دارد که فرد مهارت حل مسئله ندارد.در جایی از نامه تان فرمودید ایشان بعد از ۱۱ سال  بعد از ازدواج پدرومادرشان متولد شدند، شاید یکی از دلایل این قهر کردن ها همین موضوع باشد که اگر در کودکی نیازشان برآورده نمیشده از این الگو استفاده میکردند واین الگو در ایشان با  قبول درخواستشان از سمت والدین تقویت شده است ، ایشان با قهر کردن توانسته همه را به زانو دراورند وبه قول خودشان پادشاهی کنند به هر حال انتهای این بازی خطرناک با شما اینست که بگوید من بدم، شما بدید، رابطه هم بد است .

درصورتیکه که ازدواج قراردادی دوطرفه است که هر زمان مشکلی در آن بوجود آمد هر دو طرف رابطه باید برای شناسایی منشاء وحل مشکل اقدام کنندنه فقط شما این مسئله را به دوش بکشیدودر نهایت دچار استیصال شوید وبه جای گفتگو‌سکوت اختیار کنید .

پیشنهاد من به شما اینست که در موقعیتی مناسب گفتگویی بالغانه داشته باشید . بهتر است محتوی گفتگو این باشد که چقدر با هم صمیمی هستید ؟ چرا که یکی از اصول اساسی رابطه زناشویی صمیمیت است وتعریف هرکدامتان از صمیمیت چیست؟دیگر اینکه فلسفه نگاه شما به زندگی چقدر به یکدیگر نزدیک است ؟ سهم خانواده ها در رابطه تان چقدر است؟ آیا خانواده  در مرکز دایره الویتها قرار دارند یا بخشی از دایره هستند؟ در مورد اهدافتان بصورت مشخص صحبت کنید .

گفتگو در این موارد به دور از هیجانات وسرزنشگری ودر موقعیت مناسب به شما این امکان را میدهد تا بتوانید ارزیابی دقیقی از رابطه ای که در آن هستید داشته باشید. مسئله ای که باعث میشود زوجین نتوانند موقعیتشان را درست ارزیابی کنند وجود الگوهای ناکارامد رفتاریست که  متاسفانه در طول زمان هم به طرفین وهم به رابطه آسیب میزند که در نهایت برای تسکین این درد مسیر اشتباه انتخاب میشود.

امید وارم که با جمع بندی مطالببالا وبررسی خواسته ها وانتظارات خودتان از ازدواج بتوانید تصمیم رضایت بخشی بگیرید.


با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه