سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خواستگار ندارم

پرسش

تاریخ ثبت : 10 آذر 1397
1,426  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختر 25 ساله ای هستم. در دوره دبیرستان صرفا با یک پسر همکلاسی ام رابطه اس ام و اس تلفنی داشتم که وقتی که هردو دانشگاه رفتیم این رابطه از طرف اون پسر قطع شد و تمایلی به ادامه اون زابطه نداشت. سال دوم دانشکاه من با یکی از همکلاسی های خودم صمیمی تر شدم و بیشتر در مورد همدیگه صحبت می کردیم. تا اینکه بعد از یک ترم من به این آقا پیشنهاد ازدواج دادم. اون موقع خیلی برام سخت بود ولی االان معتقدم باید این کارو میکردم. اوایل خیلی استقبال کرد و خوشحال بود اما بعد از مدتی بهانه های مختلف رو می آورد مبنی بر اینکه ما نمیتونیم با هم باشیم و اصلا به درد هم نمیخوریم. اون موقع فکر میکردم اگر بدون اون آدم زندگی کنم میمیرم. ولی 5 سال بدون اون آدم زندگی کردم و زنده ام... الان و با کذشت 5 سال می فهمم که با اون آدم هی اشتراکی نداشتم و ربطی بهم نداشتیم.
توی خانواده و افراد فامیل من چه دختر و چه پسر در سن 20 سالگی ازدواج می کنن. آدمهای هم سن من توی فامیل همگی ازدوا ج کردن و حتی بچه هم دارن... تنها دختر و حتی تنها فرد مجرد فامیل من هستم. و بعضا میشنوم از دوستام که اون ها میکن توی خانواده اشون دختر زیر 30 سال ازدواج نمیکنه و من آرزو داشتم که توی اون خانوائ ها بودم که با سن 25 سال برچسب یه دختر ترشیده بهم نخوره...
در درجه اول نگاه و پرسش های بقیه که کی ازدواج میکنی و انشالله قسمت توهم بشه و.... و در درجه بعدی خود من که میبینم آدمایی که 8 سال از من کوچیگتر هستن ازدواج کردن و بچه دار هم شدن.... همش فکر میکنم که چه مشکلی دارم.... قیافه و ظاهرم بد نیست... درس خوندمو وضعیت مالی مون در حد خودمون مناسبه.... ولی من اصلا خواستگار مناسبی نداشتم...

لطفا راهنماییم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
11 آذر 1397 ساعت 00:43

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم، از دو تجربه رابطه عاطفی صحبت کردید که بعد از مدتی تمام شده است. اینکه توانسته اید از تجربه دوم به خوبی عبور کنید و متوجه شده اید که بدون اون رابطه از بین نمی روید می تواند به نوعی نشان دهد که  شما از وابستگی عاطفی ناسالم عبور کرده اید.

این که می فرماییددر خانواده شما سن ازدواج بیست سال است ، لزوما به این معنی نیست که شما مشکلی دارید که تا الان ازدواج نکرده اید، می توانید با توجه به تجربیاتی که در رابطه های قبلی خود داشته اید رابطه عاطفی سالمی را بسازید تا نهایتا ازدواج کنید.

مواردی را در ادامه بیان می کنم که ممکن است از موانع احتمالی شما برای برقراری و تداوم رابطه عاطفی خوبی باشد، ببینید آیا هیچ کدام از این موارد در مورد شما صدق می کند که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد.

1- ممکن است شما الگوی " دختر خوب" بودن را داشته باشید و این الگو مانع از این شود که شما به عنوان یک دختر جذاب دیده شوید.

2- چک کنید ببینید گاهی رفتار هایی از خود نشان نمی دهید که بیشتر مثل یک دوست و خواهر برای پسرهای به حساب بیایید تا یک دختر جذاب.

3- به معاشرتهای خود توجه کنید، می توانید ارتباطهایی داشته باشید که احتمال پیدا کردن کیس مناسب درش بیشتر باشد مثلا دوستان متاهل خود می توانند معرفین خوبی برای شما باشند.

دروس غیر حضوری جذابتر شدن و محبوبتر ماندن و ساختن رابطه عاطفی بدون شکست در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه