سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نحوه مدیریت اعتراض های مداوم

پرسش

تاریخ ثبت : 10 آذر 1397
1,082  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من مدتهاست مطالب کانال دکتر شیری رو دنبال می کنم. پسری هستم ۳۳ ساله و مدت ۵ سال هست که ازدواج کرده ام و ساکن امریکا هستم.
مدتی است که با همسرم دچار مشکل شده ام. همسرم روز به روز کم تحمل تر٬ کم طاقت تر و کم صبرتر میشه. در نتیجه روز به روز تنش در رابطه ما بیشتر میشود. در حدی همسر من کم صبر هست که اگر به عنوان مثال با ماشین جایی برویم و من صدم ثانیه ای بعد از او از ماشین خارج بشم٬ طاقتش طاق میشود و اعتراض می کند. همسر من از تمام خصلت ها٬ رفتار٬ گفتار٬ نوع لباس و یا حتی راه رفتن من ایراد می گیرد و تحمل این رابطه برایم بسیار سخت است.
مشکل مالی شدیدی هم داریم که به دلیل نوع زندگی ای هست که همسرم دوست دارد و هر بار که تذکری در مورد میزان خرج به او میدهم٬ ناراحت میشود و اعتراض می کند و مجبورم کوتاه بیایم تا دعوا شدید تر نشود. از طرفی او نحوه مدیریت من رو موجب مشکلات مالی مان می داند.
این تنش های روز افزون باعث شده است تا در وجه های دیگر زندگی هم دچار مشکل بشویم. هر دو میدانیم زمانی که از هم دوریم حالمان بهتر است. از طرفی در خواست کمک هم نمی توانم از خانواده بکنم چون باعث فشار روحی بیش از حد تحمل برای مادرم میشود. و بدلیل مسایل مالی و مشکلات اقامتی جدایی راه حل مناسبی در حال حاضر نیست.
همسر من همسر خوبی است اگر روز خویش باشد و لی صادقانه مدت های بسیاری است که روز خویش را ندیده ام و فکر هم نمی کنم دوباره روز خوبش را ببینم.
آیا به نظر شما هنوز راه برای ترمیم وجود دارد؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الناز نیک صور
الناز نیک صور
29 آذر 1397 ساعت 17:40

با سلام و احترام

مرقومه شما مطالعه شد، اما در این بین سوالاتی پیش می آید که بدون پاسخگویی به آنها نمی توان راه حل مناسبی برای حل مسئله پیدا کرد. شما فرمودید" مدتی است که با همسرم دچار مشکل شده ام" این بدان معنا است که در مدت 5 سال زندگی مشترک مشکلات حاد و نگران کننده ای نداشته اید و به تازگی دچار اختلاف شده اید. فرمودید همسرتان چند وقتی است که کم تحمل تر و کم طاقت تر شده است. آیا در این مدت در مورد تغییر رفتار ایشان با وی صحبت کرده اید و آیا علت را جویا شده اید؟ مطمینا هر رفتاری علت و معلولی دارد که گفت و گو در آن خصوص بدون جاروجنجال و طعنه و کنایه و در فضایی آرام می تواند نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. 

"از طرفی او نحوه مدیریت من رو موجب مشکلات مالی مان می داند." در مدیریت مالی از مشورت وی استفاده کنید و بخشی از اداره امور را به وی بسپارید.

ممکن است همسر شما از مسیله ای نگران باشند که گفت و گو درباره آن موضوع می تواند برای وی اطمینان بخش و آرامش دهنده باشد. 

پس ابتدا به امر علت تغییر رفتار را جویا شوید تا براساس آن بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. 


نیک صور- درمانگر


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه