سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

روابط نامزد م با خانواده ام

پرسش

تاریخ ثبت : 10 آذر 1397
967  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و عرض ادب
در مرحله ی نامزدی و آشنایی هستم و قبل از این به مدت 3 سال با نامزدم رابطه ی عاطفی داشتیم. الان که خانواده ها وارد شدن یک مشکلی وجود داره و اون هم اینه که ایشون تمام تلاشش رو میکنه که منزل ما نیاد و خانواده م رو کمتر ببینه . حتی یک بار دروغ بزرگی در مورد مشغله ای گفت که نیاد خونه مون. وقتی بهشون این انتقادو میکنم در جواب میگه بیام چیکار کنم؟ حوصله م سر میره، کار دارم و .... و ترجیح میده بیشتر با دوستان با شه تا خانواده.
بر عکس من خیلی خانواده برام مهمه و واقعا ناراحت میشم از رفتارشون. و جالب اینجاست که ایشون در مورد خانواده و فامیل خودشون کاملا از من متوقع هستن و حتی بدون اینکه از من سوالی بپرسن بهشون قول دیدار و مهمونی میدن. من فکر میکنم این ادم علی رغم همه ی اشتراکات و نقاط مثبتی که دارن بدرد ازدواج نمیخورن، ایا اشتباهه که بخاطر همین مورد نامزدیم رو بهم بزنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
15 آذر 1397 ساعت 19:14

با سلام واحترام 

کاملا قابل درک است که در مورد اینگونه رفتار نامزدتان نگران باشید وحتی  این مشکل  آنقدر برای شما اهمیت داشته باشدکه به اتمام رابطه تان بیندیشید چرا که به هر حال  در فرهنگ ما خانواده از ارکان اصلی ازدواج است و دختر یا پسر با یک شخص ازدواج نمیکنند بلکه بایک قوم وقبیله وفامیل ازدواج میکنند بنابراین نمی توان این مسئله مهم را نادیده گرفت ، از طرفی دوران آشنایی و نامزدی زمانیست که بخشهایی از ویژگی های افراد که هنگام دوستی قابل شناسایی نبوده شناخته شود بنابراین بر روی مواردی که برای شما مهم است ونمی توانید آنها را نادیده بگیرید بیشتر تمرکز کنید . اما اینکه ایشان  برای آمدن به منزل شما  بهانه می آوردند باید بررسی شود ،چرا که ممکن است بین ایشان وخانواده تان دلخوری ومشکلی پیش آمده وهنوز این مشکل حل نشده است  وشما انتظار دارید که ایشان  این مسئله را نادیده بگیرند و معاشرت کنند.اما اگر دلیل ایشان دلخوری ومشکل خاصی  نباشد وتنها به این دلیل که دوستان را در الویت با هم بودن قرار میدهند وبه اینکه حضور در خانواده حوصله سر بر است ودلایل اینچنینی  دونکته قابل توجه است ، یک میزانی که شما در طول هفته از ایشان انتظار دارید با خانواده شما باشند ونکته دوم اینکه ایشان شاید از لحاظ درک شرایط واحساسات طرف مقابل ضعیف هستند و در اینکه ازدواج برای طرفین محدودیت هایی ایجاد میکند درک درستی نداشته باشند، مثلا اگر در زمان تجرد هفته ای چهار بار با دوستان بوده در زمان تأهل باید محدود به مثلا یک بار در هفته شود .موردی که باید در مورد آن مطمئن شوید تناسب شخصیت بین خودتان است چرا که یکی از لازمه های ازدواج درست است ، تناسب شخصیت است یعنی اینکههر دو فرد سالم الزاما رابطه خوب وسالمی باهم نخواهند داشت مثل دومسافری هستند که به دو مقصدمتفاوت میروند ولی سوار بر یک ماشین.

در نهایت پیشنهاد میشود که ریسک های ازدواج را در نظر بگیرید بطور مثال:تحقیر ها، توهین ها که میتوتند کلامی، غیرکلامی یا رفتاری باشد.تحقیر وتوهین  به خانواده طرف مقابل.عدم توجه به نظر طرف مقابل وتصمیم گیری به تنهایی.

پیشنهاد میکنم قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید حتما به مشاوره پیش از ازدواج بروید.

باسپاس از اعتمادشما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

18 آذر 1397 ساعت 13:59
با سلام خیلی ممنونم از زمانی که گذاشتین و راهنمایی کردین
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه