سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پیشنهاد دوباره خواستگاری از سمت دختر

پرسش

تاریخ ثبت : 10 آذر 1397
1,052  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام . من حدود دو سال پیش خواستگاری داشتم که حدود 5 ماه با هم دیگه ولی فواصل طولانی رفت و آمد داشتیم ولی به علت یکسری موارد که وقتی الان فکر میکنم بهش زیاد مهم نبود و قابل حل از ادامه رابطه منصرف شدم. حالا بعد از گذشت دو سال و با خواستگارهایی که دارم و همچنین شناخت بیشتر خودم و آگاهی هایی که دارم فهیمدم که همان آقا مناسب تر بودند برایم . و اطلاع هم دارم ایشان هنوز ازدواج نکردند. آیا به نظر شما پیشنهاد دوباره به جریان افتادن این رابطه از طرف دختر صحیح هستش؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
18 آذر 1397 ساعت 12:47

با سلام

در مورد مسئله ای که مطرح کردید توجه به چند نکته حائز اهمیت است، اول اینکه  آیادر طول این مدت چیزی تغییری کرده است؟، مثلا اون مسائل اهمیتشان را برای شما از دست داده اند یا شما حدس میزنید که قابل حل باشند، مورد دوم اینست که شما به صرف مقایسه با دیگر خواستگارانتان ، ایشان را بهتر دیدید یا اینکه همخوانی بیشتری با الویت ها ونیاز های شما دارند، چرا که ابتدا شما باید بدانید از ازدواج چه میخواهید وچه نیازهایی دارید در نهایت بررسی کنید که آیا این ویژگیها در خواستگارتان وجود دارد یا خیر.

اما در مورد سؤال شما جواب از پیش تعیین شده یا قانون خاصی وجود ندارد این بستگی به فرهنگ خانواده ها ودرک وفهم طرفین از این موضوع  دارد ، اگر از نظر شما این شخص با این پیشنهاد منطقی وبالغانه برخورد میکند وهمین طور در شما انتظارات کاذبی ایجاد نمیشود ودر زندگی مشکلی بر مشکلاتتان نمی افزاید میتوانید این پیشنهاد را مطرح کنیدالبته باید این را هم در نظر بگیرید که ممکن است جواب ایشان نسبت به خواسته شما منفی باشد پس باید خودتان را هم برای این مسئله آماده کنید ،باز هم تاکید میکنم به شرطی که تمام جوانب ازدواجتان ومسائل دیگر را بررسی کرده باشید چرا که اگر به این مسائل فکر نکنید ممکن است با برخوردی روبه روشوید که انتظارش را ندارید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

18 آذر 1397 ساعت 13:07
با سلام و تشکر از پاسخ شما مورد اول اینکه بعضی مسائل واقعا برای من بی اهمیت شدند و فکر میکنم در اون زمان خیلی شتابدزده و شاید بچگانه رفتار کردم.و اینکه با مقایسه خواستگارهایم میبینم که ایشان همخوانی بیشتری با اولویت ها و حتی خانواده من دارند. و برای پیشنهاد ادامه دوباره من نظرم این است که از طرف پدر یا مادرم پیشنهاد شود نه از طرف شخص خودم. بازهم تشکر از پاسخگویی و راهنمایی شما...
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه