سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس گناه شریک عاطفیم

پرسش

تاریخ ثبت : 15 آذر 1397
722  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر
کسی که به تازگی باهاش اشنا شدم،بخاطر اینکه این اولین رابطه دوستیمه،بهم میگه من بهترین حال دنیارو کنارت دارم اما از فکر اینکه من بخام اولین نفری باشم که از لحاظ فیزیکی بهت نزدیک میشه ازونجایی که مشخص هم نیست این رابطه ب ازدواج ختم شه یا نه ، شدیدا احساس گناه میکنم بخاطرهمین ترجیح میدم ادامه ندیم! و الان من واقعا نمیدونم چیکار کنم؟چون حال هردومون تو این رابطه خوبه و مغزم نمیپذیره بخاطر این دلیل دیگه ادامه ندیم...!!
دوست دارم هرجوری شده مجابش کنم البته نمیدونم درسته این کار یا نه. ..

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 دی 1397 ساعت 16:51

با سلام واحترام

نامه تان را خواندم اما کمی در آن ابهام وجود داشت . اول اینکه آیا منظور از نزدیکی فیزیکی ارتباط جنسی است؟ دوم اینکه مگرقرار است حتی اگر برای ازدواج کسی پیش قدم شود الزاما به ازدواج ختم شود ، چرا که ممکن است بعد از گذشت مدتی طرفین رابطه به  این نتیجه برسند که برای ازدواج مناسب یکدیگر نیستند،پس نیاز است که مدتی را برای آشنایی با یکدیگر سپری کنند،یا به عبارت دیگر رابطه عاطفی خوب الزاما به ازدواج ویا داشتن روابط جن سی ربطی ندارد به طوریکه شما میتوانید باهم رابطه خوبی داشته باشید ولی فعلا در مورد ازدواج تصمیمی نداشته باشید،به نظر میرسد  دلیل ایشان کمی قابل تامل باشد واصرار به ادامه رابطه از سمت شما توصیه نمیشود .گرچه جدایی در رابطه عاطفی سخت است به خصوص اینکه اگر رابطه ، رابطه خوبی بوده.

پیشنهاد من به شما اینست که باید خودتان بدانید هدفتان از برقراری رابطه چیست  و آن را برای طرف مقابلتان هم روشن کنیدچرا که در غیر این صورت دچار سردر گمی در رابطه میشود واین ابهام میتواند آسیب زننده باشد.

داشتن رابطه ای موفق وسالم مانند هر مهارت دیگر آموختنی است بنابراین نیاز است در این زمینه به مهارت لازم دست پیدا کنید تا بتوانید رابطه ای خوب وپایدار داشته باشید .

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه