سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب من دوست برادرم

پرسش

تاریخ ثبت : 20 آذر 1397
662  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،
دوست برادرم از من خوشش اومد و با مطلع شدن برادرم در واقع رابطه ما که به قصد ازدواج بود، شکل گرفت. بعد از مدتی برادرم مخالفت خودشو نشون داد، رابطه ما قطع شد و با صحبت مجدد من با برادرم دوباره شروع شد. عجیب اینجاست که دوباره برادرم مخالفت کرد ، اما بصورت رفتارهای افراطی، در حدی که به مشاجره های شدید با دوستش ختم شد. علت این مخالفت را از اتفاقاتی که از گذشته دوستش میدونه عنوان کرد، داشتن دوست دختر و بی مسئولیتی و توضیح جزئیات از رابطه هایی که من علاقه ای به دونستن اون ها نداشتم و از نظر خودم نیازی هم به دونستن اون ها نبود. در حرفاش به این رسیدم که شاید بیشتر از این ترس داره که دوستش هم چیزی رجع به روابط اون بگه یا هرچی از این قبیل. اما اون حرفی نزد و حتی سعی نکرد اونو خراب کنه، گفت حرفاش درسته من دوست دختر داشتم و.. اما دلیل بر نوع رابطه ای که میخوام با تو داشته باشم نیست.
مشکلم اینه که من اونو دوست دارم و اونم منو دوست داره، مشکل جدی ای تو رابطه باهاش نخوردم و بلکه نسبت به دو رابطه پیشینم احساس آرامش و لذت بیشتری داشتم. برادرم برای خراب کردن اون حتی همون چیزهایی که برای من تعریف کرد و برای مادرم هم تعریف کرد. اون فرد الان سخت به دنبال ساخت آینده کاری قابل اعتماد برای خودشه، در مورد من با خانوادش صحبت کرده و همیشه به جز تشویق من برای انجام کارهایی که دوست دارم و به استقلال رسیدنم کاری نکرده.
من عاشق برادرم هستم ولی دلایلش برای خاتمه دادن به این رابطه برام کافی نیست، از طرفی هم نمیخوام برادرم رو از دست بدم. چیکار باید بکنم وقتی برادرم میگه تو این ۸ میلیارد نفر فکر میکنی کس دیگه ای برای تو نیست؟ ! احساس می کنم نظراتم اهمیتی براش نداره، اون حس میکنه دارم اشتباه می کنم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
02 دی 1397 ساعت 23:06

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم، متوجه نگرانی برادرتان از آینده ارتباطی که با دوستشان خواهید داشت شدم، تا حدی این احساس برادر و البته مسئولیتی که در مقابل شما به عنوان خواهرشان همینطور رابط آشنایی شما با دوستشان حس می کنند، قابل درک است، ایشان می توانند نهایتا نقطه نظرات خودشان و مسائلی که از نظرشان مهم می رسد را به شما بگویند اما تصمیم گیرنده نهایی شما هستید.فرمودید در مورد گذشته ایشان و روابط عاطفی قبلیشون اطلاعاتی دادند واقعیت این است که دونستن این جزییات خیلی ربطی به رابطه فعلی شما پیدا نمی کند و کمک خاصی هم نمی کند، مگر اینکه یک مسئله تکرار شونده ای از گذشته همچنان ادامه داشته باشد که بر روی روابط فعلی شما هم اثر گذاشته باشد.

به علاوه در نامه شما اشاره خاصی به مشکل اساسی و حادی نشد که قطع ارتباط ضروری باشد.

برادر شما و پارتنرتون دو جایگاه کاملا متفاوت دارند و اصلا به این معنی نیست که شما با انتخاب یکی دیگری را از دست خواهید داد. می توانید با برادرتان بالغانه گفتگو کنید، حرفهایشان را بشنوید و بهش فکر کنید و نهایتا با در نظر گرفتن شواهد واقعی تصمیم بگیرید.

از طرف دیگر این ضرورت احساس می شود که یک مرز واضح و سالمی برای حفظ حریم رابطه خود و خانواده خود داشته باشید. این مرز به این معنی نیست که شما نکته های به جا و مهم آنها را نشونید . بلکه فقط به این معنی است که شما می توانید شنونده باشید و از فیلتر ذهنی خود عبور دهید  و بررسی کنید نه اینکه به عنوان یک حکم مطلق در نظر بگیرید.

از اعتماد شما بسیار سپاس گزارم

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه