سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم اعتماد دوباره

پرسش

تاریخ ثبت : 21 آذر 1397
1,375  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
حدود هشت سال است با شخصی در رابطه ای جدی هستم. حدود یک سال پیش پیامی در گوشی او دیدم که محتوای جنسی داشت و برای یکی ازدوستان قدیمی ارسال شده بود. بعد از مشاجره ای طولانی معذرت خواهی کرد و توضیح داد اولین و آخرین بار بوده. بعد از اون مشکلات زیادی رو توی رابطه جنسی و عاطفیمون شناسایی کردیم و حل کردیم. اما من نتونستم بیخیال چک کردن گوشیش بشم و گاهی به پیام هایی برخوردم که از زیبایی دوستی در فضای مجازی تعریف کرده بود. در مورد تک تک این پیام ها هم صحبت کردیم و گفت که منظور خاصی نداشته و اگر من بخوام دیگه این کار رو نمیکنه و حتی این آدمهارو هم از زندگیش حذف میکنه. و راستش من هم میدونستم منظور خاصی نداشته و با اینکه ما هر دو آدمهایی تعصبی در رابطه نیستیم ولی نتونستم حسادت نکنم. در حال حاضر رابطه خیلی خوبی داریم اما من نمیتونم از این فکر بیرون بیام که آیا ممکنه اون اتفاق دوباره بیفته؟ آیا الان داره با دختری چت میکنه؟ ازش تعریف میکنه؟ و به شدت در حال مقابله با خودم هستم که سراغ گوشیش نرم چون از این کار متنفرم اما از طرفی ترس اینکه این اتفاق دوباره بیفته و من مثل احمق ها بی خبر باشم باعث میشه نتونم جلوی خودم رو بگیرم. لطفا بهم بگید چطوری میتونم دوباره اعتماد کنم؟ چون واقعا نگرانم با ادامه این روند به رابطم آسیب جدی بزنم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
02 دی 1397 ساعت 11:48

با سلام واحترام

از اینکه راهنمای شما هستم خوشحالم

نامه تان را خواندم ومتوجه مسئله ومشکلی که با آن درگیر هستید شدم .ارتباط همسر شما با فرد دیگر واطلاع شما از آن بالطبع بار هیجانی منفی وآسیب زننده ای را در پی داشته اما نکته مثبت این ماجرا اینست که توانسته اید با اطلاع از نقاط ضعف در روابطتان وچاره اندیشی در مورد آنها به بهبود روابطتان کمک کنید . اما با وجود این بهبودی در رابطه واینکه همسرتان در این رابطه گام هایی را برای جلب اعتماد شما برداشته اند همچنان شما با شک وتردید وافکار تکرارشونده منفی پیش میروید . یک بخش زیادی از این افکار وبی اعتمادی به وسواس شما مربوط میشود که در صورت عدم درمان میتواند مسائل پیچیده تری را بوجود آورد ، چرا که افکار ما باعث بوجود آمدن احساسی متناسب با آن فکر میشوند ودر نهایت رفتار یا واکنش ما را رقم میزنند.بنابراین اولین مورد به افکار شما ارتباط دارد که به صورت دائم به اتفاقی که افتاده فکر میکنید واین افکار سبب بی اعتمادی شما به همسرتان میشود وشما مجبور به چک کردن ایشان (مثلا گوشی همسرتان) میشوید واین سیکل معیوب ادامه دارد تا زمانیکه این افکار منفی تبدیل به افکار منطقی وبدون خطا نشوند ، پس اصلاح افکار در الویت قراردارد.

مورد دیگر اینست که بسیاری از افراد گمان میکنند فردی که وارد رابطه دیگر میشود حتما تنوع طلب است یا موارد دیگر ، فارغ از اینکه شاید قسمتی از این اتفاق به علت سهمی است که ما خودمان در این موارد داریم مثلا نتوانسته ایم حمایت عاطفی داشته باشیم یا از ابراز هیجانات خودداری کردیم ویا به هر دلیلی صمیمت در رابطه کمرنگ شده است پس اگر هرکس سهم خودش را در اتفاقی که می افتد بپذیرد راحت تر میتواند با مشکل پیش رو کنار بیاید و با امنیت بیشتری رابطه را ادامه دهد .خاطر نشان میکنم اینها دلیل نمیشود که افراد به خودشان مجوز رابطه با فرد دیگری رابدهند این نکته را یاد آور شدم  فقط به این دلیل که انگشت اتهاممان فقط به سمت همسرمان نباشد ودر اتفاقی که افتاده سهم خودمان هرچند کوچک را بپذیریم.

اگر به دنبال اطمینان صد در صدی هستید که این اتفاق مجددا تکرار نمیشود باید خدمتتان عرض کنم اجازه دهید با هم صادق باشیم چرا که هیچ تضمین ۱۰۰ در صدی  برای عدم تکرار این قضیه وجود ندارد ، این واقعیت همه روابط است وپیش بینی آن تقریبا غیر ممکن است. اما اگر تصمیم دارید اعتماد از دست رفته تان را دوباره بسازید ،ورابطه تان ترمیم شود اما ذهنتان مملوء از ترس وافکار منفی است ،این ترسها تا حدی قابل درک است اما اگر شکل وسواس گونه باشد سد بزرگی سر راه بهبود رابطه تان میباشد .

بنابراین پیشنهاد من به شما عزیز اینست که عاقلانه وهوشیارانه برخورد کنیدوبه اصلاح افکار منفی خودتان که باعث میشود شما حالت دفاعی وآماده باش داشته باشید وهرلحظه به جای اینکه به آرامشتان افزوده شود به فکر واررسی بیفتید میتوانید به نشانه هایی که در همسرتان، خودتان ورابطه تان وجود دارید خوب دقت کنید . مثلا سعی کنید ببینید در رابطه تان شفافیت وجود دارد یا اینکه همسرتان با تمایل کامل سعی در بازسازی اعتماد از دست رفته شما دارند . 

امیدوارم بتوانید به کمک مطالب بالا وبهره مندی از دروس غیر حضوری و ارزشمند خانه توانگری اعتماد به رابطه شما برگردد واین رابطه همیشه پایدار باشد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه