سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بلاتکلیفی در رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 22 آذر 1397
1,038  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
اقایی یک ارتباط دوستانه و شروع کردن و این ارتباط 6 ماه مدادم طول کشید.. بیشتر به صورت چت شبانه ولی صحبت‌های رسمی و اتفاقات روزمره. تو این مدت متوجه شکست قبلیش شدم. رفتارها و توجهش برام بیانگر کشش و علاقه بود ولی فک میکردم از نطرش یه دوستی و ارتباط همکاریه و چون جایگاه خودم و نمیدونستم تو ذهنش جرات صمیمی تر شدن و راحت شدن و نداشتم یا بخاطر ترس اینکه بترسه و بره ادامه دادم و منتظر بودم خودش خواستش و بگه . ولی یکباره ارتباطش و کم و قطع کرد.. الان من ماندم و یه وابستگی و علاقه یک طرفه.. چندین بار علت تغییر رفتارش و پرسیدم ولی گفت نمیتونم تصمیم بگیرم و مورد قبلی تماس میگیره.. و رفتارش با من کاملا خشک و رسمی شده.. ترو خدا بگید من باید چیکار کنم.. من نمیتونم این آدم از دلم بیرون کنم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
02 دی 1397 ساعت 00:32

با درود فراوان

پرسش شما را مطالعه کردم 

ذکر چند نکته اهمیت دارد، 

الف : تجربه نشان می دهد شناخت طرفین رابطه در رابطه هایی که از مجرای فضای مجاز ی شکل می گیرد و ادامه می یابد در اکثر موارد شناختی درست و حقیقی نیست.

ب : اگر شما یک ارتباط را به صورت هدفمند شروع کردید ، چرا در آغاز رابطه از طرف خود نپرسیده اید که هدفش از شروع و ادامه ی ارتباط چیست ؟ ترس شما از شفاف سازی در این رابطه می تواند نشانگر وجود تله رها شدگی در شما باشد. چرا که اگر این تله (رها شدگی) در فردی فعال باشد غالبا وارد رابطه با شخصی می شود که در رابطه عاطفی بی ثبات بوده و تعهد و وفاداری ندارد.

ج: همچنین به وابستگی خود و عشق یک طرفه اشاره نمودید، یادآور می شوم وابستگی آفتی بزرگ است که از احساس بی ارزشی ، ناامنی و ترس سرچشمه می گیرد. اغلب خارج شدن از رابطه ای عاطفی بسیار سخت و گاها در دآور است ، گاهی اوقات پیش می آید که در رابطه عاطفی ناخوشایندی قرارگرفته باشیم و به علت وابستگی های روانی و عاطفی این رابطه (هر چند یک طرفه) رقم خورده باشد، اما حتی با دانستن اینکه این رابطه از اساس اشتباه بوده است گاها توانایی خارج شدن از آن را نداریم .


اما در ارتباط با اینکه "چگونه از این رابطه خارج شوید" 

اولین گام پدیرش این واقعیت است که این علاقه مند ی یک طرفه بوده است و از سمت ایشان هیچ نشانی از تمایل به ایجاد یک رابطه عاطفی دیده نشده. گام بعدی این است که با پذیرش این واقعیت می توانید خودتان را التیام دهید و زمانی را هم باید به بازسازی خودتان اختصاص دهید در نهایت با بررسی تله های شخصیتی خود و همینطور آموختن قوانین داشتن یک رابطه عاطفی سالم به خودتان فرصت تجربه ی یک رابطه عاطفی سالم و واقعی را با فرد مناسب بدهید.


با تشکر از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
02 دی 1397 ساعت 00:57

سلام دوست گرامی 


نامه شما را خواندم. احساس تون قابل درک است. واقعیت اینه که گاهی ،دوست داشتن، آخرین احساسی ست که در انسان رنگ می بازند. قوی ترین نشانه ها را دارد و پس از جدایی یا استاپ شدن از یک دوره رابطه عاطفی ، علائم فیزیولوژیک و روانشناختی قابل توجهی به جا میزاره. درد هیجانی زیادی داره. به نظر میرسه عدم اقدام جدی ایشان تا حدودی تحت تاثیر رابطه نافرجام گذشته و احتمالا برخی ویژگی های دیگه باشه. وضعیتی که هر دوی شما رو در حالتی محافظه کارانه، برای ابراز دوست داشتن، نگه داشته. و رابطه رو‌ دچار ملال و یکنواختی کرده.

شما حق دارید که نتونید ایشان را از ذهن هیجانی خود بیرون کنید. به این آسانی  نیست بیرون کردن احساس دوست داشتن به کسی که ماهها باهاش حس خوب داشتی. و چه بسا ایشان نیز همین احساس رو داشته باشند . این زمان نیاز به گذشت زمان دارد.

 پیشنهاد میکنم کمی این موقعیت رو مدیریت کنید. مقداری از تنهایی و انزوا فاصله بگیرید. فعالیت و یا مهارتی که مورد علاقه تان هست را پیگیری کنید. بیکاری و عدم فعالیت هدفمند، به این احساس ناخوشایند دامن میزنه.

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه