سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تحلیل های اولیه برای ورود به رابطه ی پایدار

پرسش

تاریخ ثبت : 23 آذر 1397
863  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
پسری 28 ساله هستم اخیرا با خواهر یکی از دوستان اقدام به معاشرت داشتم جهت امکان سنجی اولیه برای ورود به رابطه ی پایدار.
در طول مدتی که ارتباط اولیه داشتیم وزن احساسی بر موضوع زیاد حاکم نبود و در تلاش برا تحلیل ارزشها،ملاک ها و سایر متغییرها بودیم.البته نقش خودم در اینچنین جهت دهی پر رنگ بود.
فشار زیاد تحلیلی و منطقی از طرف خودم منجر شد تا ما در مدت زمان بسیار کوتاهی با چالشهای زیادی مواجه بشیم و خودم هم بارها عنوان کردم که هدفم از این بحثها ورود به رابطه ی عاطفی و نهایتا ازدواج با اشرافیت واقعی به نقاط چالشی هست.
نتیجه ی این نگاهم نهایتا علیه خودم تمام شد.ایشان با یک نگاه حسابگرانه به من گفتن که درامد ماهیانه شون 7 الی 10 میلیون هست و اگر من چنین عدد مالی رو ندارم این رابطه نمیتونه ادامه داشته باشه.
من سالها در حوزه ی کسب و کارها فعالیت داشتم و از کارمندی در سطح مناسب مهندسی استعفا دادم و حالا تو مسیر ایجاد یک کسب و کار مستقل هستم و تعبیر ایشون از موقعیت شغلی من یک کسب و کار مبتنی بر رسک بود که خودش رو فردی مناسب برا این ریسک پذیری نمیدونست.و چون خودشون داروساز بودن این حق رو میداد که با نگاه ارزشی داوری، فردی انتخابگر نسبت به حوزه ی فعالیتی من باشه.
من نگاهم به بلوغ مالی در رابطه اینطور هست که طرفین دنبال وضیعت مطلوب آماده نبایستی باشن و در ساختن این زندگی در بخش مالیش هم سهیم باشن.
من هم در این بین اشتباه های متعددی داشتم که منکرش نیستم ولی واقعا نمیدونم الان این گزارشی که براتون ارسال میکنم کجاش نقطه ی اساسی هست که باید زیاد یاد بگیرم ازش تا جزء تجربه های مطلوب این رابطه باشه.
نگاه متعاقب تحلیلی و منطقی ایشون نقطه ی بسیار جذاب برام بود هر چند اختلاف نظرمان کم هم نبود.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
02 دی 1397 ساعت 16:23

سلام دوست گرامی 


توضیحات شما را خوندم. به نظر میرسه تحلیل های موجود در این رابطه به قدری آنالیتیک بوده که طرفین را برای بررسی های عاطفی و هیجانیِ اساسی،  دور کرده. ابتدا شما و پس از آن ایشان تا حدودی تحت تاثیر چنین تحلیل هایی وسواس گونه، وزنِ عاطفی لازم در یک رابطه مشترک را پایین آورده و از دست داده اند. وضعیتی که ممکن است گاهی باعث دلزدگی فرد مقابل و ساختن معیارهایی برای خروج از رابطه گردد. 


تعادل در عناصرِ هیجانی و عقلانی برای شروع و ادامه یک رابطه،  اصلی اساسی ست. که لازم است در تجارب ارتباطی آتی خود مدنظر قرار گیرد.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی



ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

21 دی 1397 ساعت 12:37
سلام از پاسختان بسیار آموختم. تعادل مدنظر بود ولی بگمانم متناسب با نگرش طرفین پیاده سازی نشد. سپاس از شما
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه