سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کنترل گری در رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 24 آذر 1397
1,315  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من به مدت سه سال با یکی از همکلاسی هام در دانشگاه رابطه ی عاطفی داشتم.پیشنهاد از سوی ایشون بود که گفتن عاشق شدن. من بخاطر شخصیت خوبشون به رابطه ادامه دادم. من کمی در رابطه نمیتونستم صمیمی باشم و اجتنابی برخورد میکردم و این باعث شد از اوایل رابطه کنترل گری داشته باشن روی رابطه مون. مثلا اگه به هر دلیلی نمیتونستم قرار بذارم و جر و بحث پیش میومد( البته من جر و بحث و شروع میکردم و لی ایشون هیچوقت دوست نداشتن جروبحثی اتفاق بیفته) جر و بحث که ادامه پیدا میکرد بعضی وقتها شروع به تهدید میکردن که خودکشی خواهند کرد. و اینجوری میشد که من نگران میشدم و جر و بحث و تموم میکردم و بعضا مطابق خواستشون رفتار میکردم.
ی مدت پیش اومدن خواستگاری و روال خواستگاری چندان مثبت نبود و میگفتن حرفهایی که گفته شد براشون بسیار ناراحت کننده بود. بعد از خواستگاری میگفتن به قدری ناراحت بودن که واقعا میخواستن قید همه چی و بزنن.این موضوع من و نگران کرد چون هم ی جورایی به عشقشون شک کردم. الان خانواده ها در مرحله ی آشنایی هستند.
اگه میشه لطفا راهنمایی کنید که آیا ادامه رابطه درست هست؟ چون من دچار استرس شدم که دوباره قراره بعد از هر بحثی کنترل و تهدید بشم؟ واقعا نمیتونم تحمل کنم کسی زور بگه .

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
01 دی 1397 ساعت 23:35

با درود فراوان

خوشحالم از اینکه پاسخگوی شما هستم

با توجه به اطلاعاتی که در پرسش خود ارائه نمودید بهتر است در باره ی  رابطه عاطفی سالم نکاتی را یاد آور شوم، چرا که برقراری رابطه عاطفی سالم بسیار مهمتر از صرف برقراری رابطه می باشد. بسیاری از افراد صرف نظر از سلامت رابطه، به دنبال برقراری ارتباط و ازدواج هستند. 

در رابطه عاطفی سالم شخصیت هر فرد محترم است و نیازهایش درنظر گرفته می شود. اعتماد و صداقت پایه های اصلی رابطه هستند ، ارتباط و مکالمه بین دو طرف رابطه شفاف، بدون استرس و ترس و تهدید انجام می شود.تصمیمات و مسئولیت ها به صورت عادلانه و دو طرفه است.طرفین از یکدیگر انرژی مثبت دریافت می کنندو وحدت وفردیت افراد در آن حفظ میشوددر یک رابطه عاطفی سالم افراد با هم اختلاف نظر دارند و در نهایت با پذیرش تفاوت ها به حل مسئله می اندیشند. بنابراین  داشتن رابطه عاطفی خوب که در زندگی هر شخصی بسیار مهم است آموختنی است و بی شک با آزمون و خطا به دست نمی آید. نداشتن رابطه ی عاطفی خوب بسیاری از دستاوردهای زندگی را تلخ می کند. پس سواد رابطه ی عاطفی سالم این را یاد آور می شود که وارد هر رابطه ای نشویم و از روابط بد بیرون بیاییم.


در پرسش خود به کنترل گر ی طرف مقابل رابطه و تهدید به خود کشی از طرف ایشان و گاها تسلیم شما در مقابل خواسته ی وی اشاره کردید  

تهدید به خود کشی نشان دهنده ی نقطه ضعف عمیق در شخصیت فرد تهدید کننده است که بی شک نیاز به روان درمانی دارد.

ازدواج با فردی که در مقابل "نه شنیدن" واکنش های اینچنینی نشان می دهد نیاز به تامل و تدبر بیشتری دارد.

امیدوارم به کمک نکات بالاو بهره مندی از دروس غیر حضوری خانه توانگری تصمیم درستی اتخاذ نمایید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

 

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه