سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم تصمیم گیری

پرسش

تاریخ ثبت : 24 آذر 1397
746  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من یک سال با پسری که قبل رابطه واسم در دانشگاه جذاب بود ارتباط برقرار کردم اوایل رابطه خیلی حس و حال خوب دو طرفه ای بینمون بود و واسم فردی جذاب بود هر دو خانواده از رابطه با خبر بودن و قصد رابطه کاملا ازدواج بود اما بعد یک مدت(حدود سه ماه) که رفتا امد بین دوستامون و جمع ها بیشتر شد به دلیل نوع رفتارهایی که در جمع ها ازش میدیدم حس کردم در روابط اجتماعیش مشکل داره کم کم حسم کم رنگ تر شده بود بطوری که دیگر هیچ جذابیتی واسم نداشت. اینکه سر هر چیزی حتی لباس پوشیدن نوع صحبت کردنش رنجیده می شدم و بعضی رفتارهاش واسم زننده بود. من خودم شخصا یکم مغرور هستم . شخصیت مغرور هم میپسندم. بیشتر از اینکه در مورد این مسائل باهاش صحبت کنم تو خودم میرختم که مبادا ناراحت بشه و اینکه که ممکنه رفتارهایش درست باشه و من وسواس الکی داشته باشم چون بیشتر اطرافیان تقریبا تاییدش می کردن حتی دوستای نزدیک خودم، ولی بعد ۸ ماه دیگر نتوانستم ادامه بدم وباهاش صحبت کردم، باهم تصمیم گرفتیم مشاوره بریم بعد از مشاوره نتیجه این شد که این فرد خیلی منعطف و معقولی و رابطه قابل اصلاح هست ولی چون فکر کردم، دوست دارم مرد زندگی داشته باشم تا اینکه به طرفم بگم چی بپوش چطور رفتار کن رابطه رو تمام کردم. ولی با توجه به ویژگی های خیلی خوبی ک داشت که کاملا پسر قابل اطمینان اهل مطالعه و خانواده دار و از همه مهم تر تو زندگی هم هدف بودیم هنوز نتوانستم درست تصمیم بگیرم ، و در تمام کردن کامل این رابطه شک دارم. چون دوستام و خانوادم معتقد هستن که ممکنه چون سنش پایینه و بزرگ میشه پسرها یکم دیرتر به اون پختگی میرسن و تغییر میکنه .

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
02 دی 1397 ساعت 22:33

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم، متوجه شدم که تجربه رابطه عاطفی داشتید که  اوایلش دوران خوبی رابا هم  سپری کردید ، البته خاصیت رابطه عاطفی هم به همین ترتیب هست که اوایل رابطه اغلب همه چیز خوب است، اما بعد از یک مدت افراد نقاط ضعف همدیگر را بیشتر می بینند، حالا بخشی از این مسائل که شما مطرح کردید مثل پوشیدن لباس و یا مسائلی که در روابط اجتماعیشون به صورت کلی مطرح کردید  ممکن است مربوط به عقیده و نظر شخص شما باشد. و لزوما ایراد به حساب نیاید، و یا اینکه مسئله مهمی باشد که لازم باشد راجع بهش گفتگو کنید و به توافق برسید، در هر دو حالت، صحبت کردن و گفتگو ی شفاف راجع به مسائل و اختلاف نظر ها جز اولویت های اصلی و اساسی است که کمک به حل مسئله و برطرف کردن سوتفاهم می کند.

با توجه به اینکه مشاور هم بیشتر شما را به حل مسئله دعوت کردند،  همینطور  از نامه شما اینطور دریافت می شود که موضوعات مطرح شده قابل حل هستندو مسئله حادی وجود ندارد..بنا براین پیشنهاد می شود که قبل از قطع ارتباط یک نگاهی به افکار خود داشته باشید تا بیشتر از اینکه تمایل به تغییر رفتار و پوشش طرف مقابل داشته باشید، به شناخت بهتر از خودتان برسید و ببینید شما کجاها در بزرگ شدن مسئله بینتان سهم داشتید و می توانید اقدام موثری انجام دهید.


 درس غیر حضوری ساختن رابطه عاطفی بدون شکست و همینطور ازدواج مثبت به نظر می رسد که برای شما موثر باشد.

از اینکه به ما اعتماد کردید از شما سپاسگزارم.

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه