سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه با این ترس جدا شوم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 24 آذر 1397
826  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من ۲۸ سالمه ۳ ساله با آقای ۲۸ ساله در ارتباطم.از نظر تحصیلات و درآمد برابر هستیم.در این مدت ایشون خشونت فیزیکی و کلامی داشته ،یک بار خیانت کرده. هر وقت تصمیم به جدایی داشتم و بهش گفتم جدا شیم، تهدید به خودکشی کرده حتی یک بار از پشت بام‌تماس تصویری گرفت که اگه بگی نه خودمو میندازم پایین.یک مرتبه تهدید به آبروریزی و حتی کتک زدن در خیابان و اسید پاشی کرده.من زندگیم داره تباه میشه و به خاطر ترسم نمیدونم چجوری باید جدا بشم که نه به من آسیب بزنه و نه خودکشی کنه.من همیشه از ترس، به این رفتارهاش ،با بخشیدنش و گذشتن از خواسته ام پاسخ میدادم ولی دیگه شرایط برام غیرقابل تحمل هستش و میخوام به زندگیم جور دیگه ای برسم و ارتباط با ایشون برام استرسور هستش. اوضاع روحیم خیلی به هم ریخته.مشاور رفتیم که با کمک این مشکل حل بشه ولی مشاور در حضور ایشون با وجود این مشکلات بازم چند ماه براش وقت گرفت و به من گفت صبر کن تا جبران کنه.اما از نظر من چیزی برای جبران نیست و در کنار این آدم آرامش ندارم به علاوه ازش ترس هم دارم .وقتی میگم به درد هم نمی خوریم ،آرامش ندارم و چیزی که از رابطه میخوام این نیست،و جدا از هم خوشبخت تریم دوباره سیکل معیوب گریه و خودکشی شروع میشه
(درضمن ایشون در ۲ سالگی پدرش رو از دست داده،به شدت به توجه دیگران به خودش علاقه و واکنش نشون میده مثلا سلام کردن دختری به خودش رو به منزله علاقه اون دختر به خودش میدونه و توجهش از اون به بعد به اون آدم جلب میشه،مثلا پیگیر کاراش میشه یا عکساشو تو تلگرام چک میکنه یا به نحوی دوست داره از طریق مثلا کمک کردن به اون آدم نزدیک بشه.ارتباطش با اعضای خانواده ش در حد هم خونه بودنه. به شدت تحت کنترل مادر و خواهرشه)
ممنون میشم راهنماییم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
02 دی 1397 ساعت 20:58

سلام دوست گرامی 


نامه شما را خواندم . در شرایط واقعا پر استرسی هستید . حال خوبی ندارید . حق دارید که نگران باشید. ماندن در این رابطه،  برای شما تبعات روانی و جسمانی زیادی رو به همراه داره. اشاره داشته اید که مبتلا به GAD نیز هستید. قرار گرفتن در چنین وضعیتی، اثرات  سویی برایتان به جا میزاره.


 ایشان نیز در شرایط مناسبی نیستند. من برای او نیز متاثر شدم. دنیایی دارد سرشار  از رهاشدگی ، بی ثباتی و  ترس از طرد شدن. با این حال ، ماندنِ شما در این رابطه چیزی رو بهتر نمیکنه. بلکه مشکلات متقابل رو در سطحِ عمیق تر نگه میداره. تهدیدهای ایشان نیز کم اهمیت نیست. هم برای خودشان هم شما. این موضوع را با خانواده مطرح نمایید. تا ضمن مراقبت و محافظت روانی و اجتماعی از شما، وضعیت حضور   ایشان را نیز به شکلی شفاف  بررسی و مشخص نمایند. ضمنا برای تان مراجعه به رواندرمانگر جهت بررسی و کنترل نسبی اضطراب تان را توصیه می کنم.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی 

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

02 دی 1397 ساعت 21:34
سلام.بسیار ممنونم از وقتی که گذاشتید. ولی من الان باید چیکار کنم که این اتفاق نیفته؟واقعا میترسم تهدیداش رو عملی کنه(با توجه به سابقه خشونت).خانواده ام در جریان هستن و حمایتم میکنند اما خانواده ایشون هیچ اطلاعی از این شرایط ندارند و منم‌بهشون دسترسی ندارم که اطلاع بدم.قضیه خودکشی ایشون جدیه و میدونم که این کارو میکنه اما هیچ کاری از دستم بر نمیاد.هیچ فردی از اعضای خانواده ایشون با من در ارتباط نیستند . از طرفی نگران امنیت خودم هستم.چون گفته هرجا بری پیدات میکنم میام سراغت.از چه طریقی میتونم این رابطه رو خاتمه بدم؟آیا با شکایت به خاطر تهدید میشه جلوی این اتفاقات رو گرفت؟ ممنون میشم تو این زمینه هم راهنماییم کنید.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
02 دی 1397 ساعت 22:09

با توجه به اهمیت و ضرورت پیگیریِ مساله، لطفا با اورژانس اجتماعی شماره  ۱۲۳  تماس حاصل فرمایید .

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه