سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اختلاف نظر با همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 24 آذر 1397
1,288  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. من سه ساله ازدواج کردم و حدود 3 ماهه متوجه شدم ایشون در دورهمی هایی که با دوستانشون دارن نوشیدنی الکلی مصرف می کنن. با توجه به اینکه خط قرمز من هست و ایشون هم کوتاه نمیان آیا تصمیم به جدایی برای من منطقی هست؟
تا الان این مساله ( مصرف) تاثیر واضحی روی زندگیمون نداشته به جز اینکه دورهمی ایشون با دوستانشون قبلا دوسه هفته یکبار بود و الان هفته ای یکبار. غیر از این مورد، من از زندگیم راضی هستم ولی به هیچ عنوان پذیرش این مساله همسرم رو ندارم و وقتی بهش فکر میکنم ازش متنفر میشم. متاسفانه ایشون هم از موضع خودش کوتاه نمیاد با وجود اینکه من تهدید به جدایی کردم.
با سپاس

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
02 دی 1397 ساعت 16:42

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. و متوجه نگرانی تان بابت این مساله شدم. البته که شما این حق را دارید تا بابت معیارها و ارزش هایی که دارید توضیح دهید و سعی کنید فرد مقابل را نیز متقاعد نمایید تا در این مورد تا حد امکان تجدید نظر نماید. با  این حال گاهی اوقات برخی مقاومت ها از سوی همسر، در تقابل با جملات ودیالوگ هایی تلویحا دستوری و امریِ غیرارادی،  شکل و شمایلِ تدافعی تر و حق به جانب تری به خود می گیرند. 


چنانچه این امکان برایتان فراهم است و قبلا این روش را امتحان نکرده اید تلاش کنید تا شکل بیان خواسته های خود را نسبت به این رفتار،  به نحوی صمیمانه تر و غیر سرزنشی ابراز نمایید. ادبیات همدلانه و صمیمانه چنانچه در قالبی هدفمند همراه بشه به تدریج میتونه روند مثبتی را برای برخی تغییرات نسبی به همراه داشته باشه. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه