سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس بی ارزشی

پرسش

تاریخ ثبت : 25 آذر 1397
1,137  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام،
من 32 سال دارم. تازه بعد از مطالعات فراوان به این نتیحه رسیده ام که دچار اختلال احساس بی ارزشی هستم. من همیشه ادم کمرو، خجالتی و دارای عدم اعتماد به نفس بودم، گرچه الان بعد از تمرین های زیاد خیلی بهتر شده ام.
در کودکی مادر و برادر و خواهران بزرگتر از خودم همشه از من ایراد می گرفتند، در جمع از عیب های من صحبت می کردند و با الفاظ بد مرا مورد خطاب قرار می دادند و در ضمن همیشه مرا با دیگران مقایسه می کردند.
من همیشه دچار نوعی افسردگی، نا امیدی شدید و در دوره های تمایل به خودکشی بوده ام.
همیشه احساس می کنم ادم تنبلی هستم چون انگیزه لازم برای انجام هیچ کاری رو ندارم. و حتی به هیچ موضوعی هم علاقه نشان نمی دهم.
ولی می خواهم که از این وضعیت بیرون بیام.
لطفا به من کمک کنید.

با سپاس فراوارن،
یاس

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
08 دی 1397 ساعت 16:54

باسلام واحترام

از اینکه راهنمای شما هستم خرسندم

به خاطر شرایط سخت وعذاب آوری که سپری کرده اید متاسفم وکاملا احساس شما را درک میکنم گاهی اوقات والدین ویا خواهران وبرادران واطرافیان ، ناخواسته کارهایی را انجام میدهند که خودشان متوجه آسیب وارد شده به طرف مقابلشان نیستند ومتوجه نمی شوند چه احساسی در فرد فعال میشود .

از اینکه به دنبال راهی برای بهبود حالتان هستید وبه این نتیجه رسیده اید که باید برای خودتان کاری کنید خوشحال کننده است اما همان طور که خودتان هم فرمودیدکافی نبوده است بنابراین باید در الویت هر کاری مراجعه به یک درمانگر را قرار دهید تا بتواند با بررسی حالات شما واطلاع از افکار خودکشی که گاها در ذهن شما ایجاد میگردد در این زمینه به شما یاری رساند.درست است که در بوجود آمدن تله ها شما نقشی نداشته اید اما میتوانید برای رهایی از آنها اقداماتی انجام دهید .یکی از مهمترین کارهایی که در این زمینه میتوانید انجام دهید کارکردن بر روی عزت نفستان میباشد زیرا عزت نفس یعنی اینکه من انسان ارزشمندی هستم بنابراین قابل احترام ومحبت میباشم.

 از مهمترین پیام های تله بی ارزشی اینست که من لیاقت احترام وتوجه ومحبت دیگران را ندارم واینقدر این احساس « خوب نیستم» در فرد فعال میگردد که محبت وعلاقه دیگران را باور نمیکند ، در صورتیکه شخصی اگرچنین الگویی داشته باشد از بیان واقعی خود اجتناب میکندواحساس ناامنی واضطراب همراه همیشگی فرد خواهند بودو در نهایت به افسردگی منجر خواهد شد.

علایمی همچون بی انرژی بودن، بی انگیزه بودن وناامیدی وعدم لذت همان طور که خودتان هم گفتیداز نشانه های افسردگی است که ریشه در اتفاقاتی که ذکر کرده اید دارد ونیازمند درمان است.

امیدوارم باتوجه به انگیزه ای که دارید وکمک از درمانگر بتوانید بهبود یابید .

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه